X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 28.03.2019 р. № 1314/6/99-99-12-02-03-15/ІПК

Державна фіскальна служба України на звернення Організації щодо плати за землю (далі - Плата), керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.

Організація поінформувала, що використовує земельну ділянку комунальної власності на умовах укладеного у 1995 році з органом місцевого самоврядування договору тимчасового користування землею (у тому числі на умовах оренди, далі - Договір).

Організація повідомила, що п. 2.1 Договору передбачено: «Плата за землю вноситься землекористувачем згідно із законом «Про плату за землю» у вигляді земельного податку в розмірі 3 відс. ставок земельних податків».

Організація, посилаючись на пп. 288.5.1 п. 288.1 ст. 288 Кодексу та на рішення Київської міської ради «Про встановлення місцевих податків і зборів у м. Києві» від 23.06.2011 №242/5629, запитує щодо відсоткового розміру Плати для обчислення Організацією податкових зобов’язань.

Кодекс регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків та передбачає реалізацію принципу платності користування землею у двох формах: земельний податок, який сплачується власниками земельних ділянок, а також постійними користувачами земельних ділянок державної або комунальної власності; та орендна плата, яка справляється на умовах договору оренди за надані у строкове (тимчасове) користування земельні ділянки державної або комунальної власності (п.п. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).

Регулювання договірних відносини між сторонами Договорів, пов’язані з орендою землі, запроваджуються Земельним та Цивільним кодексами України, Законом України «Про оренду землі», а також Договором.

З огляду на те, що здійснення контролю за дотриманням земельного законодавства та справляння Плати належить до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад (ст. 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»), Товариству доцільно звернутися до органу місцевого самоврядування - власника земельної ділянки щодо приведення чинного Договору до вимог типової форми, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 № 220 «Про затвердження Типового договору оренди землі».

Водночас звертаємо увагу, що судовими інстанціями (постанова Верховного Суду України від 24.01.2018 № К/9901/5515/18 справа №817/206/15) підтримана позиція щодо превалювання норм Кодексу над умовами, встановленими Договором, а саме при визначенні відсоткового розміру Плати для обчислення податкових зобов’язань доцільно враховувати, що з набранням чинності Кодексу відсотковий розмір Плати, який підлягає перерахуванню до бюджету, має відповідати вимогам пп. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 Кодексу (з урахуванням внесених до нього змін), тобто Суд дійшов до висновку, що до моменту внесення до Договорів відповідних змін, норми Кодексу є підставою для перегляду встановлених такими Договорами відсоткових розмірів Плати.

Податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).