Державна фіскальна служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України, розглянула звернення від ... № ... (вх. ДФС №... від....) на отримання індивідуальної податкової консультації щодо порядку перерахування податку на доходи фізичних осіб та військового збору до бюджету та повідомляє таке.
Порядок оподаткування доходів фізичних осіб врегульовано розділом IV Податкового Кодексу України (далі - Кодекс), згідно з п.п. 163.1.1 п. 163.1 ст. 163 Кодексу об’єктом оподаткування визначено загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.
Пунктом 164.2 ст. 164 Кодексу визначено доходи, які включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, зокрема доходи у вигляді заробітної плати, нараховані (виплачені) платнику податку відповідно до умов трудового договору (контракту) (ст. 164.2.1 Кодексу).
Порядок нарахування, утримання та сплати (перерахування) податку цо бюджету встановлено ст. 168 Кодексу.
Так, податок, утриманий з доходів резидентів та нерезидентів, зараховується до бюджету згідно з Бюджетним кодексом України (п.п. 168.4.1 п. 168.4 ст. 168 Кодексу).
Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в ст. 167 Кодексу (п.п. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 Кодексу).
Суми податку на доходи фізичних осіб, нараховані відокремленим підрозділом на користь фізичних осіб, за звітний період перераховуються до відповідного бюджету за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу (п.п. 168.4.3 п. 168.4 ст. 168 Кодексу).
Водночас, відповідно до п. 64.7 ст. 64 ПКУ, великий платник податків (далі - ВПП) зобов’язаний стати на облік за основним місцем обліку у контролюючому органі, що здійснює супроводження ВПП (далі - Офіс ВПП) та за неосновним місцем обліку в Офісі ВПП або його територіальних підрозділах щодо наявних у межах населеного пункту за місцезнаходженням Офісу ВПП або його територіальних підрозділів об’єктів оподаткував ня або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність такого ВПП.
Отже, якщо юридична особа - ВПП має підрозділи за неосновним місцем обліку, але в межах населених пунктів розташування Офісів великих платників податків або його територіальних підрозділах (у містах Києві, Дніпрі, Запоріжжі, Львові, Одесі та Харкові), та не уповноважені юридичною особою нараховувати (сплачувати) податок на доходи фізичних осіб, то цей податок, нарахований працівникам відокремленого підрозділу, юридична особа перераховує до місцевого бюджету за місцезнаходженням такого підрозділу на казначейські рахунки для територіальних органів офісу ВПП.
Таким чином, при нарахуванні (виплаті) юридичною особою доходів у вигляді заробітної плати на користь своїх найманих працівників, постійне місце роботи яких трудовим договором (контрактом) зазначається головне підприємство - сплата податку на доходи фізичних осіб здійснюється за місцезнаходженням такого головного підприємства Водночас, працівник, постійне місце роботи якого трудовим договором (контрактом) зазначається відокремлений підрозділ - сплата податку на доходи фізичних осіб здійснюється за місцезнаходженням відповідного відокремленого підрозділу.
Згідно з п.п. 163.1.1 п. 163.1 ст. 163 Кодексу об’єктом оподаткування резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід, до якого включаються пасивні доходи (п.п. 164.2.8 п. 164.2 ст. 164 Кодексу).
При цьому пасивні доходи для цілей розділу IV Кодексу - це доходи, отримані у вигляді, зокрема процентів на депозитний (вкладний) банківський рахунок (п.п. 14.1.268 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).
Підпунктом 170.4.1 п. 170.4 ст. 170 Кодексу передбачено, що податковим агентом платника податку під час нарахування на його користь доходів у вигляді процентів є особа, яка здійснює таке нарахування.
Податковим агентом у строки, визначені Кодексом для місячного податкового періоду, до бюджету сплачується (перераховується) загальна сума податку, нарахованого за ставкою, визначеною п. 167.1 ст. 167 Кодексу, із загальної суми процентів, нарахованих за податковий (звітний) місяць на суми, зокрема, банківських вкладних (депозитних) рахунків.
Пунктом 2 ст. 64 БКУ встановлено, що податок на доходи фізичних осіб (крім податку, визначеного абзацом п’ятим цієї частини статті), який сплачується (перераховується) податковим агентом - юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) чи представництвом нерезидента - юридичної особи, зараховується до відповідного бюджету за їх місцезнаходженням (розташуванням) в обсягах податку, нарахованого на доходи, що виплачуються фізичній особі.
Таким чином, податковим агентом - юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) податок на пасивні доходи у вигляді, зокрема процентів на депозитний (вкладний) банківський рахунок, зараховується до відповідного бюджету за їх місцезнаходженням (розташуванням) в обсягах податку, нарахованого на доходи, що виплачуються фізичній особі з урахуванням особливостей встановлених п. 64.7 ст. 64ПКУ.
Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника, зобов’язаний утримувати військовий збір із суми такого доходу за його рахунок (п.п. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 Кодексу).
Статтею 29 БКУ визначено перелік доходів, що включаються до складу доходів Державного бюджету України.
До доходів Державного бюджету України включаються доходи бюджету, за винятком тих, що згідно із ст. ст. 64, 66, 69, 691 та 71 БКУ закріплені за місцевими бюджетами (п. 29.1 ст. 29 БКУ).
Відповідно до п. 29.2 ст. 29 БКУ військовий збір, що сплачується (перераховується) згідно з пунктом 16 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, належить до доходів загального фонду Державного бюджету України.
Одночасно, відповідно до п.п. 1.4 п. 16 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу нарахування, утримання та сплата (перерахування) військового збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому ст. 168 Кодексу.
Відповідно до п.п. 168.4.1 п. 168.4 ст. 168 Кодексу податок, утриманні з доходів резидентів та нерезидентів, зараховується до бюджету згідно з БКУ.
Водночас норма п.п. 168.4.3 п. 168.4 ст. 168 Кодексу регламентує порядок перерахування податку за відокремлені підрозділи до місцевого бюджету а оскільки військовий збір зараховується до державного бюджету, зазначень, в абзаці другому цього підпункту норма для військового збору не може 6ути застосована.
Таким чином, податковий агент перераховує військовий збір до державного бюджету за своїм місцезнаходженням (реєстрації) на відповідні рахунки, відкриті в органах Державної казначейської служби з урахуванням особливостей встановлених п. 64.7 ст. 64 ПКУ.
Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |