Головне управління ДФС у м. Києві, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ (далі — ПКУ), розглянуло Ваш запит про надання індивідуальної податкової консультації від 12.03.2019 б/н (вх. №К/47941/ФОП від 12.03.2019) щодо застосування спрощеної системи оподаткування при проведенні театральної та концертної діяльності та в межах компетенції повідомляє наступне.
Статтею 42 Господарського кодексу України (далі - ГКУ) визначено, що підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.
Правові засади застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, а також справляння єдиного податку встановлено у главі 1 розділу XIV ПКУ.
Спрощена система оподаткування є особливим механізмом справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, визначених п. 297.1 ст. 297 ПКУ, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, встановлених главою 1 розділу XIV ПКУ, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності (п. 291.2 ст. 291 ПКУ).
До платників єдиного податку, які відносяться до третьої групи, належать фізичні особи - підприємці, які не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, не обмежена та у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 5000000 гривень (пп. 3 п. 291.4 ст. 291 ПКУ).
Водночас, нормами п. 291.5 ст. 291 ПКУ визначено обмеження щодо здійснення видів діяльності для суб'єктів господарювання, зокрема фізичних осіб - підприємців - платників єдиного податку першої - третьої груп.
Не можуть бути платниками єдиного податку першої - третьої груп суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність з організації, проведення гастрольних заходів (пп. 10 пп. 291.5.1 п. 291.5 ст. 291 ПКУ).
Організація та проведення гастрольних заходів здійснюється відповідно до норм Закону України від 10.07.2003 № 1115-ІV "Про гастрольні заходи в Україні" (далі - Закон № 1115) та постанови Кабінету Міністрів України від 15.01.2004 № 35 «Про затвердження Порядку організації та проведення гастрольних заходів» (далі - Постанова № 35).
Відповідно до ст. 1 Закону № 1115 гастрольні заходи - видовищні заходи (фестивалі, концерти, вистави, лекційно-концертні, розважальні програми, виступи пересувних циркових колективів, пересувні механізовані атракціони типу "Луна-парк" тощо) закладів, підприємств, організацій культури, творчих колективів, у тому числі тимчасових, окремих виконавців за межами їх
стаціонарних сценічних майданчиків.
Гастрольні заходи, за винятком благодійних гастрольних заходів, проводяться з метою отримання доходів.
Організаторами гастрольних заходів є суб'єкти господарювання, що займаються організацією гастрольних заходів на території України і статутними документами яких передбачено таку діяльність.
Гастрольні заходи проводяться організаторами на підставі договорів, укладених відповідно до закону з гастролерами, власниками (уповноваженими ними органами чи особами) стаціонарних сценічних майданчиків та іншими підприємствами, установами та організаціями (п. 3 Постанови № 35).
Гастролери - заклади, підприємства і організації культури, творчі колективи, окремі виконавці, які здійснюють гастрольні заходи на території України (ст. 1 Закону № 1115).
Враховуючи вищезазначене, не може бути платником єдиного податку фізична особа - підприємець, яка здійснює організацію, проведення гастрольних заходів, як окремий виконавець, або учасник творчого колективу під час здійснення театральної та концертної діяльності.
Щодо видів діяльності фізичної особи - підприємця повідомляємо наступне.
Класифікація видів економічної діяльності (далі - КВЕД-2010) затверджена наказом Держспоживстандарту України від 11.10.2010 № 457, відповідно до якого фізична особа при здійсненні державної реєстрації фізичної особи - підприємця за власним бажанням обирає вид діяльності, який планує здійснювати під час господарської діяльності.
Під час вибору виду діяльності додатково використовуються нормативно-правові акти Держспоживстандарту України та Держкомстату України, зокрема наказ Державного комітету статистики України від 23.12.2011 № 396 "Про затвердження Методологічних основ та пояснень до позицій Класифікації видів економічної діяльності".
Функції контролюючих органів встановлені ст. 19 ПКУ. Питання визначення КВЕД не належать до компетенції органів ДФС, з цього приводу пропонуємо звернутись до Державної служби статистики України.
Відповідно до п. 52.2 ст. 52 ПКУ індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |