X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДФС В ОДЕСЬКIЙ ОБЛАСТI

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 12.04.2019 р. № 1575/ІПК/15-32-13-01-09

Головне управління ДФС в Одеській області розглянуло звернення про надання індивідуальної податкової консультації у порядку ст.52 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VІ (із змінами і доповненнями) щодо оподаткування доходів, отриманих фізичною особою підприємцем - платником єдиного податку 3 групи за ставкою 5 відсотків від Українського культурного фонду та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України, в межах компетенції повідомляє наступне.

Порядок застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності регулюється главою 1 розділу XIV Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI, зі змінами та доповненнями (далі — ПКУ).

Відповідно до пп. 1 п. 292.1 ст. 292 ПКУ, доходом платника єдиного податку фізичної особи - підприємця є дохід, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п. 292.3 ст. 292 ПКУ.

При цьому до доходу не включаються отримані такою фізичною особою пасивні доходи у вигляді процентів, дивідендів, роялті, страхові виплати і відшкодування, а також доходи, отримані від продажу рухомого та нерухомого майна, яке належить на праві власності фізичній особі та використовується в її господарській діяльності.

Пунктом 292.11 ст.292 ПКУ визначено суми коштів, які не включаються до складу доходу платника єдиного податку. Зокрема, до складу доходу, визначеного ст. 292 ПКУ, не включаються суми коштів цільового призначення, що надійшли від Пенсійного фонду та інших фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з бюджетів або державних цільових фондів, у тому чисті в межах державних або місцевих програм (пп.4 п.292.11 ст.292 ПКУ).

Закон України від 23.03.2017 року №1976-VІІІ «Про Український культурний фонд» із змінами та доповненнями (далі - Закон №1976) визначає правові, організаційні, фінансові засади діяльності Українського культурного фонду.

Український культурний фонд (далі - Фонд) є бюджетною установою, що виконує спеціальні функції щодо сприяння національно-культурному розвиткові України, та є неприбутковою організацією (ст. 1 та 2 Закону 1976).

На виконання покладених на нього завдань Фонд надає гранти юридичним особам незалежно від форми власності, гранти та стипендії фізичним особам, здійснює інші види підтримки проектів, визначені Положенням про Фонд (ст. 3 Закону №1976).

Одним з джерел формування коштів Фонду є кошти державного бюджету, розмір фінансування Фонду з державного бюджету щорічно визначається в Законі України про Державний бюджет України на відповідний рік окремим рядком (п. 1 ст. 13 Закону №1976).

Згідно з п.3 ст.12 Закону №1976 грант - це фінансові ресурси, що надаються на безоплатній і безповоротній основі Українським культурним фондом суб’єкту, який провадить діяльність у сфері культури, для реалізації
проекту, рішення про фінансування якого прийняте в порядку, передбаченому Законом №1976.

У разі прийняття Дирекцією Фонду рішення про надання фінансування певному проекту за рахунок коштів Українського культурного фонду з отримувачем коштів укладається договір про надання гранту.

Типова форма договору про надання гранту затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах культури та мистецтва.

За договором про надання гранту, Фонд набуває право здійснювати контроль за реалізацією проекту відповідно до порядку, встановленого таким договором та законодавством, у тому числі вимагати виконання зазначеного порядку та вживати заходів у разі його порушення.

Договір про надання гранту не може передбачати замовлення та (або) отримання Фондом будь-яких товарів, робіт, послуг, майнових прав та (або) витрачання грошей на такі товари, роботи послуги, майнові права.

Істотними умовами договору про надання гранту є визначення конкретного проекту, для реалізації якого надаються кошти; сума гранту (обсяг коштів) з відповідним кошторисом із зазначенням об’єктів, на які вона витрачатиметься; графік платежів; зобов’язання особи, яка отримує кошти, у тому числі щодо звітності, мінімальні технічні вимоги до проекту, які мають бути забезпечені; строк реалізації гранту; порядок надання доказів на підтвердження належного виконання договору про надання гранту; відповідальність за порушення умов договору.

Таким чином, оскільки дохід у вигляді гранту не пов’язаний з результатом від здійснення господарської діяльності фізичної особи - підприємця, то такий дохід оподатковується за загальними правилами, встановленими ПКУ для платників податків - фізичних осіб.

Відповідно до пп. 163.1.1 п. 163.1 ст. 163 ПКУ об'єктом оподаткування резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.

Статтею 165 ПКУ встановлено виключний перелік доходів, які не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.

Водночас доходи, які включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку визначено п. 164.2 ст. 164 ПКУ, зокрема інші доходи, крім випадків, передбачених ст. 165 ПКУ (пп. 164.2.20 п. 164.2 ст. 164 ПКУ).

Крім того, вказані доходи є об’єктом оподаткування військовим збором (пп. 1.2 п. 16 підрозділу 10 розділу XX ПКУ).

При цьому пп.1.7 п.16 підрозділу 10 розділу XX ПКУ передбачено, що звільняються від оподаткування військовим збором доходи, що згідно з розділом IV ПКУ не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичних осіб (не підлягають оподаткуванню, оподатковуються за нульовою ставкою), крім доходів, зазначених у підпунктах 165.1.2, 165.1.18, 165.1.25, 165.1.52, п.165.1 ст. 165 ПКУ.

Нарахування, утримання та сплата (перерахування) податку на доходи фізичних осіб і військового збору до бюджету здійснюється у порядку, встановленому ст.168 ПКУ.

Так, згідно з пп.168.1.1 п.168.1 ст.168 ПКУ податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку, визначену ст.167 ПКУ, і ставку військового збору, встановлену пп. 1.3 п. 16 підрозділу 10 розділу XX ПКУ.

Враховуючи викладене, дохід у вигляді гранту, який нараховується (виплачується) фізичній особі Фондом на підставі укладеного договору про надання гранту, включається до її загального місячного (річного) оподатковуваного доходу як інший дохід та оподатковується податком на доходи фізичних осіб і військовим збором на загальних підставах.

Зауважуємо, що кожний конкретний випадок виникнення податкових відносин слід розглядати з урахуванням документів (матеріалів), які стосуються порушеного питання.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 ПКУ індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.