X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДФС У ХАРКIВСЬКIЙ ОБЛАСТI

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 12.04.2019 р. № 1585/ІПК/20-40-12-03-20

Головне управління ДФС у Харківській області розглянуло лист Підприємства щодо плати за земельні ділянки, та керуючись статтею 52 Податкового кодексу України від 02.12.10р. № 2755-VІ (далі - Податковий кодекс) повідомляє.

Підприємство поінформувало, що є власником об’єкта нерухомості (далі - Об’єкт), розташованого на земельних ділянках (далі - Ділянки), що перебували у користуванні на умовах оренди іншого суб’єкта господарювання і на сьогоднішній день триває процес перереєстрації цих Ділянок.

Підприємство запитує про наявність обов’язку нараховувати та сплачувати плату (далі - Плата) за Ділянки.

Відповідно до ст.ст. 269, 270, 288 Кодексу платниками земельного податку є, зокрема, власники земельних ділянок та землекористувачі, а об’єктами оподаткування - земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

Платниками орендної плати є орендарі земельних ділянок, а об’єктами оподаткування - земельна ділянка, надана в оренду.

Підставою для нарахування земельного податку є дані Державного земельного кадастру (п.286.1 ст.286 Податкового кодексу), а для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки (п.288.1 ст. 288 Податкового кодексу).

При переході права власності на будівлю, споруду (їх частину) податок за земельні ділянки, на яких розташовані такі будівлі, споруди (їх частини), з урахуванням прибудинкової території сплачується на загальних підставах з дати державної реєстрації права власності на таку земельну ділянку (п. 287.6 ст. 287 Податкового кодексу).

Відповідно до ст. 125 Земельного кодексу право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Враховуючи вищенаведене, обов’язок зі сплати Плати виникає у нового власника нерухомості з моменту переоформлення ним права власності чи користування Ділянок, тобто з моменту державної реєстрації прав на Ділянки.

Поряд з цим повідомляємо, що повноваження щодо регулювання земельних відносин, у тому числі й справляння плати за землю, делеговано органам місцевого самоврядування (ст. 33 Закону України «Про місцеве самоврядування»).

Використання Ділянок без належного оформлення прав є порушенням норм земельного законодавства.

Отже, орган місцевого самоврядування, керуючись нормами ст. 377 Цивільного кодексу України, ст.ст. 120, 125, 126 та 206 Земельного кодексу України, а також враховуючи рішення Судової палати у господарських справах Верховного Суду України від 28.01.2015 (у справі №5023/3993/12 (5023/90574/11) та від 30.11.2016 (у справі №922/1008/15), може порушити питання про компенсацію завданої шкоди (ст.ст. 1166, 1167 Цивільного кодексу України) землекористувачами (юридичними та фізичними особами), які використовують земельні ділянки без належним чином оформлених документів на право користування земельними ділянками, у формі не отриманої орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності.

У відповідності до п. 52.2 ст. 52 Податкового кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.