X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 12.04.2019 р. № 1587/6/99-99-15-03-03-15/ІПК

Державна фіскальна служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула звернення Підприємства щодо необхідності реєстрації Підприємства платником акцизного податку при здійсненні операцій з реалізації пального з використанням талонів і смарт-карток (паливних карток) і в межах компетенції повідомляє.

У зверненні Підприємство зазначає, що має намір укласти договір підряду, згідно з яким зобов’язується забезпечити з 01 липня 2019 року підрядника паливно-мастильними матеріалами, шляхом придбання та передачі підряднику паливних карток, для надання ним послуги перевезення працівників.

Підприємство планує передати паливні картки підряднику з оформленням відповідної довіреності на їх використання. Постачання паливно-мастильних матеріалів буде здійснюватися безпосередньо постачальником на точках обслуговування довіреній особі покупця.

Також, Підприємство зазначає, що не здійснює операцій з фізичного відпуску (відвантаження) пального, та не є платником акцизного податку або розпорядником акцизного складу, а приміщення Підприємства не підпадають під критерії пп. 14.1.6 п.14.1 ст.14 Кодексу у редакції від 01 липня 2019 для приміщень, що будуть визнані акцизними складами.

З 01 липня 2019 року відповідно до змін, внесених до Кодексу Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII „Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів” (далі - Закон № 2628), змінюється визначення терміну „реалізація пального”.

Так, під реалізацією пального з 01 липня 2019 року розуміються будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального з переходом права власності на таке пальне чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу/акцизного складу пересувного:

Нагадуємо, що платником акцизного податку є особа, яка реалізує пальне (п.п. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Кодексу).

Отже, безпосередньо сама операція з реалізації паливних карток та талонів на пальне, під час якої не відбувається фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального, з 01 липня 2019 року не належить до операцій з реалізації пального в розумінні п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу.

Як зазначається у зверненні, Підприємство має намір укласти договір підряду, згідно з яким зобов’язується забезпечити підрядника паливом, шляхом придбання та передачі підряднику паливних карток, для надання ним послуги перевезення працівників. Підприємство планує передати паливні картки підряднику з оформленням відповідної довіреності на їх використання.

Відносини на умовах договору підряду на виконання робіт (надання послуг) регулюються нормами Цивільного кодексу України (далі - ЦКУ).

Відповідно до ст.837 ЦКУ за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов’язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника - Підприємства), а замовник зобов’язується прийняти та оплатити виконану роботу.

Для виконання окремих видів робіт, встановлених законом, підрядник (субпідрядник) зобов'язаний одержати спеціальний дозвіл (в данному випадку - довіреність, оформлена на підрядника, щодо використання паливних карток).

При цьому ст.839 ЦКУ передбачено, що підрядник зобов’язаний виконати роботу, визначену договором підряду, із свого матеріалу і своїми засобами, якщо інше не встановлено договором.

Зазначаємо, що Постачальник пального при заправці транспортного засобу підрядника (довіреної особи Підприємства) по паливним карткам, здійснює фізичну передачу (відпуск, відвантаження) пального з акцизного складу на акцизний склад пересувний.

Отже, при реалізації пального з акцизного складу до акцизного складу пересувного Постачальник зобов’язаний скласти у двох примірниках акцизну накладну, зареєструвати перший примірник такої акцизної накладної в Єдиному реєстрі акцизних накладних, а другий примірник такої акцизної накладної в день її складання надіслати розпоряднику акцизного складу -отримувачу пального (довіреній особі Підприємства - підряднику) (п.231.3 ст.231 Кодексу).

Реєстрація в Єдиному реєстрі другого примірника акцизної накладної здійснюється після фактичного отримання пального на акцизний склад/акцизний склад пересувний, але не пізніше трьох календарних днів, наступних за днем отримання пального на акцизний склад/акцизний склад пересувний розпорядником акцизного складу/акцизного складу пересувного-отримувачем пального (п.231.3 ст.231 Кодексу).

Таким чином, при здійсненні вищезазначених операцій, на довірену особу Підприємства (підрядника), який отримує пальне, при пред’явленні паливних карток на точках обслуговування, буде складена відповідна акцизна накладна, та зареєстрована в Єдиному реєстрі акцизних накладних за правилами передбаченими п.231.6 ст.231 Кодексу.

Відповідно до підрозділу 5 розділу XX Кодексу (абз.2 п.22) суб'єкти господарювання, які відповідатимуть визначенню платників податку з 01 липня 2019 року, зобов'язані до 1 липня 2019 року зареєструватися платниками податку та зареєструвати в системі електронного адміністрування реалізації пального усі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники податку будуть станом на 01 липня 2019 року.

Згідно з п. 117.3 ст. 117 Кодексу здійснення суб’єктами господарювання операцій з реалізації пального без реєстрації таких суб’єктів платниками акцизного податку у порядку, передбаченому Кодексом, тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців у розмірі 100 відсотків вартості реалізованого пального.

До звернення Підприємства не надано будь-яких первинних документів, фіксуючих факти здійснення Підприємством господарських операцій, що унеможливлює надання Підприємству остаточної відповіді.

Також для надання більш повного та грунтовного роз’яснення Підприємство має право повторно звернутися до контролюючого органу та надати копії відповідних документів, зокрема укладених договорів, на підставі яких здійснюється реалізація талонів на пальне, з наведенням детального опису суті здійснюваних операцій.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.