X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДФС У ХАРКIВСЬКIЙ ОБЛАСТI

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 12.04.2019 р. № 1599/ІПК/20-40-12-03-16

Головне управління ДФС у Харківській області на виконання рішення Харківського окружного адміністративного суду від 16.08.2018 у справі № 820/3787/18 про скасування наданої на звернення Товариства від 09.01.2018 вих. 3 (вх. ГУ ДФС у Харківській області №505/10 від 09.01.20 8) індивідуальної податкової консультації щодо порядку визначення бази оподаткування рентною платою за користування надрами для видобування корисних копалин (далі - Рентна плата), керуючись ст. 52, 53 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), надає нову Індивідуальну податкову консультацію.

Підприємство поінформувало, що для провадження господарської діяльності з видобування підземних вод на підставі спеціальних дозволів на користування надрами в межах двох ділянок надр використовує чотири свердловини, що не підтверджується інформацією відповідних дозволів.

Товариство вказало, що регламентувало у вигляді технологічних інструкцій вимоги до видів своєї продукції, а також технологічних продуктів, але не повідомило про їх використання для облікових операцій об’єкта або об’єктів оподаткування на кожній ділянці надр.

Наприклад, неоднозначною є технологічна ідентифікація води «для технологічних потреб», як - одного з видів готової продукції або як продукту незавершеного виробництва для питної води пунктів розливу при нецентралізованому водопостачанні.

Підприємство, посилаючись на порядок обчислення вартості товарної продукції за фактичною ціною реалізації визначений у п. 252.9 ст. 252 Кодексу, а також структуру витрат, які формуються згідно з Положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 16 «Витрати», затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 31.12.1999 № 318, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 19.01.2000 за № 27/4248 (далі - Положення), зауважує, що визначені у п. 252.9 ст. 252 Кодексу витрати, які застосовуються для зменшення бази оподаткування Рентною платою, у повній мірі включають витрати Підприємства.

При цьому, посилаючись на необхідність забезпечення рівних принципів обліку при обчисленні вартості товарної продукції за фактичними цінами, Підприємство висловлюється за необхідність зменшення суми фактичного доходу на сукупність витрат, які не пов’язані безпосередньо із господарською діяльністю з видобування, наприклад, переліку адміністративних витрат визначених п. 18 Положення.

База оподаткування Рентною платою визначається за більшою з таких величин як фактична ціна реалізації та розрахункова вартість відповідного виду товарної продукції гірничого підприємства (п. 252.7 ст. 252 Кодексу).

При цьому, визначений саме для визначення бази оподаткування Рентною платою перелік витрат у п. 252.9 ст. 252 Кодексу узгоджений за рівними принципами обліку із порядком визначення розрахункової вартості відповідного виду товарної продукції гірничого підприємства із застосуванням коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства, як оцінки економічної життєздатності інвестиційного проекту гірничого підприємства, яка підлягає регулярній, як правило, щоп’ятирічній переоцінці з огляду на плинність гірничих, техніко-технологічних, фінансово-економічних умов провадження господарської діяльності гірничого підприємства, у тому числі й того, у якого економічна вигода створюється в результаті здійснення нецентралізованого водопостачання.

З огляду на викладене, зазначимо, що для цілей визначення бази оподаткування Рентною платою із застосуванням більшої з таких величин вартості товарної продукції гірничого підприємства як розрахункова вартість та фактична ціна, п. 252.9 ст. 252 Кодексу містить вичерпний перелік витрат, на суму яких зменшується величина доходу гірничого підприємства за кожним конкретним видом його товарної продукції.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Податкового кодексу).