X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 15.04.2019 р. № 1602/6/99-99-15-03-03-15/ІПК

Державна фіскальна служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула звернення Підприємства щодо застосування з 01 липня 2019 року норм податкового законодавства стосовно акцизного податку та повідомляє.

У зверненні Підприємство зазначає, що має відокремлені структурні підрозділи, які не є юридичними особами, мають окремий баланс, за своїм місцем розташування знаходяться на обліку в органах ДФС, самостійно нараховують та сплачують податки, збори, обов’язкові платежі (крім податку на додану вартість та податку на прибуток).

Також, Підприємство для введення своєї господарської діяльності - видобування та переробка уранової руди, використовує власні транспортні засоби, машини та механізми для заправлення яких, Підприємство закуповує пальне та не здійснює зберігання та реалізацію пального іншим особам.

Поставка пального здійснюється на відокремлені підрозділи у ємності, з яких іде розподіл пального для цих транспортних засобів, машин та механізмів.

Платником акцизного податку є особа, яка реалізує пальне (п.п. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Кодексу).

З 01 липня 2019 року відповідно до змін, внесених до Кодексу Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VІІІ „Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів”, змінюється визначення термінів „реалізація пального”, „акцизний склад”.

Так, під реалізацією пального з 01 липня 2019 року розуміються будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального з переходом права власності на таке пальне чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу/акцизного складу пересувного:

Разом з цим відповідно до абзацу десятого цього ж підпункту не вважаються реалізацією пального операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України при використанні пального, з якого сплачено акцизний податок, виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки суб’єктами господарювання, які не є розпорядниками акцизного складу.

Відповідно до п.п. 14.1.224 п. 14.1 ст. 14 Кодексу розпорядник акцизного складу - це, зокрема суб’єкт господарювання - платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу.

Відповідно до абзацу третього п.п. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 Кодексу під акцизним складом розуміються, зокрема приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.

При цьому відповідно до абзацу шостого цього ж підпункту не є акцизним складом, зокрема, приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб’єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.

Зазначаємо, що за наданою інформацією у листі, Підприємством за попередній календарний рік (2018) всього було придбано для власних потреб 661,3 кубічних метрів бензину та 2461 кубічних метрів дизпалива та відповідно до укладених договорів на 2019 рік прогнозний обсяг придбання пального для власних потреб складає близько 3000 кубічних метрів, що перевищує норми встановленні у п.п. 14.1.6 п.14.1 ст. 14 Кодексу та не відповідає визначенню, наведеному в абз. 6 п.п. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 Кодексу «не є акцизним складом».

Отже, у разі якщо, операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального відбуваються з центрального складу Підприємства (у разі, якщо він буде акцизним складом) до складів відокремлених підрозділів (у разі, якщо вони будуть акцизними складами), то такі операції з 01 липня 2019 року належать до операцій з реалізації пального в розумінні п.п. 14.1.212 п.14.1 ст.14 Кодексу, а Підприємство буде платником акцизного податку відповідно п.п.212.1.15 п.212.1 ст.212 Кодексу.

Так, в абз. 17 п.231.3 ст.213 Кодексу зазначено, що особа, яка реалізує пальне, зобов'язана скласти акцизну накладну в двох примірниках у разі реалізації пального:

Відповідно до абз.22 того ж пункту, особа, яка склала акцизну накладну в двох примірниках, зобов'язана зареєструвати перший примірник такої акцизної накладної в Єдиному реєстрі акцизних накладних, а другий примірник такої акцизної накладної в день її складання надіслати розпоряднику акцизного складу - отримувачу пального.

Таким чином, при здійснені вищезазначених операцій на склади відокремлених підрозділів (у разі, якщо вони будуть акцизними складами) будуть складені відповідні акцизні накладні, та зареєстровані в Єдиному реєстрі акцизних накладних за правилами передбаченими п.231.6 ст.231 Кодексу.

Відповідно до підрозділу 5 розділу XX Кодексу (абз.2 п.22) суб'єкти господарювання, які відповідатимуть визначенню платників податку з 01 липня 2019 року, зобов'язані до 1 липня 2019 року зареєструватися платниками податку та зареєструвати в системі електронного адміністрування реалізації пального усі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники податку будуть станом на 01 липня 2019 року.

Згідно з п. 117.3 ст. 117 Кодексу здійснення суб’єктами господарювання операцій з реалізації пального без реєстрації таких суб’єктів платниками акцизного податку у порядку, передбаченому Кодексом, тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців у розмірі 100 відсотків вартості реалізованого пального.

До звернення Підприємством не надано будь-яких первинних документів, фіксуючих факти здійснення Підприємством господарських операцій, що унеможливлює надання Підприємству остаточної відповіді.

Для надання більш повної та ґрунтовної індивідуальної податкової консультації Підприємство має право повторно звернутися до контролюючого органу та надати копії відповідних документів, зокрема підтверджуючих інформацію стосовно місткості ємностей центрального та інших складів Підприємства.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.