X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ОФIС ВЕЛИКИХ ПЛАТНИКIВ ДФС

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 14.11.2017 р. № 2607/ІПК/28-10-01-03-11

Щодо необхідності отримання довідки, яка підтверджує резидентство перестраховика-нерезидента

Повідомляємо, що на Ваш запит з аналогічного питання в межах своїх повноважень та відповідно до статті 52 розділу II Кодексу надано індивідуальну податкову консультацію від 21.08.2017 №1691/111К/28-10-01-03-11.

Згідно з пп.19-1.1.28 п.19-1.1 ст.19 Кодексу до функцій контролюючих органів, зокрема, належить надання індивідуальних податкових консультацій, інформаційно-довідкових послуг з питань податкового та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.

Індивідуальна податкова консультація - роз'яснення контролюючого органу, надане платнику податків щодо практичного використання оіфемих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, та зареєстроване в єдиному реєстрі індивідуальних податкових консультацій (пп. 14.1.172-1 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).

Таким чином, органи фіскальної служби надають консультації з питань оподаткування та застосування іншого законодавства в межах своїх повноважень.

Особливості оподаткування доходів, отриманих нерезидентом із джерелом їх походження з України, оподатковується в порядку і за ставками, визначеними п. 141.4 ст. 141 Кодексу.

Для цілей п. 141.4 ст.141 Кодексу такими доходами, зокрема, є внески та премії на страхування або перестрахування ризиків в Україні (у тому числі страхування ризиків життя) або страхування резидентів від ризиків за межами України («и» п.п. 141.4.1 п. 141.4 ст. 141 Кодексу).

Відповідно до п.п.141.4.5 п.141.4 ст.141 Кодексу страховики або інші резиденти, які здійснюють страхові платежі (страхові внески, страхові премії) та страхові виплати (страхові відшкодування) у межах договорів страхування або перестрахування ризиків, у тому числі страхування життя на користь нерезидентів, зобов'язані оподатковувати суми, що перераховуються, таким чином:

у межах договорів із обов'язкових видів страхування, за якими страхові виплати (страхові відшкодування) здійснюються на користь фізичних осіб -нерезидентів, а також за договорами страхування у межах системи міжнародних договорів "Зелена карта", а також за договорами страхування пасажирських перевезень цивільної авіації - за ставкою 0 відсотків;

у межах договорів страхування ризиків за межами України, за якими страхові виплати (страхові відшкодування) здійснюються на користь нерезидентів, крім ризиків, зазначених в абзаці другому цього пункту, - за ставкою 4 відсотки суми, що перераховується, за власний рахунок страховика у момент здійснення перерахування такої суми;

під час укладання договорів страхування або перестрахування ризику безпосередньо із страховиками та перестраховиками-нерезидентами, рейтинг фінансової надійності (стійкості) яких відповідає вимогам, установленим національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (у тому числі через або за посередництвом перестрахових брокерів, які в порядку, визначеному такою національною комісією, підтверджують, що перестрахування здійснено в перестраховика, рейтинг фінансової надійності (стійкості) якого відповідає вимогам, установленим зазначеною національною комісією), а також під час укладання договорів перестрахування з обов'язкового страхування цивільної відповідальності оператора ядерної установки за шкоду, яка може бути заподіяна внаслідок ядерного інциденту, - за ставкою 0 відсотків;

в інших випадках, ніж зазначені в абзацах другому - четвертому цього пункту, - за ставкою 12 відсотків суми таких платежів (виплат) за власний рахунок у момент здійснення перерахування таких виплат.

Отже, страхувальник - резидент з виплат за договором перестрахування ризиків на користь перестраховиків-нерезидентів сплачує податок за власний рахунок у момент здійснення перерахування таких виплат відповідно до вимог пп.141.4.5 п.141.4 ст.141 Кодексу. При цьому оподаткування таких виплат здійснюється з урахуванням рейтингу фінансової надійності (стійкості) страховиків та перестраховиків - нерезидентів.

Нульова ставка оподаткування страхових платежів та страхових виплат, здійснених на користь перестраховиків-нерезидентів у межах договорів перестрахування ризиків, може застосовуватися у разі, якщо рейтинг фінансової надійності (стійкості) перестраховиків - нерезидентів відповідає вимогам, установленим національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - Нацкомфінпослуг).

Тому, з питань документального оформлення, з метою підтвердження відповідності окремих перестраховиків-нерезидентів та/або їх філій рейтингам фінансової надійності, доцільно звернутися до Нацкомфінпослуг.

Щодо питання необхідності отримання у перестраховика-нерезидента чи його філії довідки, яка підтверджує статус податкового резидента, з метою застосування міжнародного договору України в частині звільнення від оподаткування або застосування пониженої ставки податку, слід зазначити таке.

Порядок застосування міжнародного договору України про уникнення подвійного оподаткування стосовно повного або часткового звільнення від оподаткування доходів нерезидентів із джерелом їх походження з України визначено статтею 103 Кодексу.

Застосування міжнародного договору України в частині звільнення від оподаткування або застосування пониженої ставки податку дозволяється тільки за умови надання нерезидентом особі (податковому агенту) документа, який підтверджує статус податкового резидента (п.103.2 ст. 103 Кодексу).

У зв’язку з тим, що оподаткування виплат за договором перестрахування ризиків на користь перестраховиків-нерезидентів, здійснюється за власний рахунок страхувальника-резидента, на відміну від оподаткування доходів нерезидента за їх рахунок, передбаченого п.п.141.4.2 п.141.4 ст.141 Кодексу, то переваги міжнародного договору в цьому випадку не застосовуються і тому отримання довідки, яка підтверджує резидентство перестраховика-нерезидента, з метою застосування міжнародного договору України про уникнення подвійного оподаткування, не доцільно.

Податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).