X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДФС У ЗАПОРIЗЬКIЙ ОБЛАСТI

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 26.04.2019 р. № 1857/10/08-01-40-04-11/ІПК

Головне управління ДФС у області відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі ПКУ) розглянуло звернення Товариства на отримання індивідуальної податкової консультації щодо врахування способів придбання та зберігання пального, зазначених у листі для визначення відповідності критеріям, яким відповідає акцизний склад, та чи підпадає підприємство під ознаки адміністратора акцизного складу, якщо загальний обсяг пального, що буде придбано першим та другим способами протягом календарного року, перевищить 1000 куб.м.

Законом України від 23.11.2018 №2628-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі - Закон №2628) до Податкового кодексу України внесено зміни, згідно з якими починаючи з 01.07.2019 р. поняття акцизного складу при здійсненні операцій з пальним викладено у новій редакції, а саме: «акцизний склад - це приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального (підпункт 14.1.6 пункту 14.1. статті 14 Кодексу).

В той же час, наступним абзацом цього ж підпункту передбачено, що не є акцизним складом:

Таким чином, при визначенні загального обсягу придбання пального для визнання об’єкту зберігання пального акцизним складом не враховуються обсяги пального виключно у разі їх отримання через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії.

Тобто при придбанні пального необхідно звертати увагу на наявність у суб’єкта, що здійснює заправку автотранспорту ліцензії на роздрібну торгівлю пальним.

Підпунктом 14.1.224 пункту 14.1 статті 14 Кодексу дано визначення розпорядника акцизного складу - суб’єкт господарювання - платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу.    

Обов’язок щодо реєстрації акцизних складів в системі електронного адміністрування реалізації пального визначений п. 22 підрозділу 5 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу - платники податку зобов’язані з 1 травня 2019 року до 1 червня 2019 року зареєструвати в системі електронного адміністрування реалізації пального усі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники податку будуть станом на 1 липня 2019 року.

У своєму листі Товариство зазначає, що заправлення автотранспорту здійснюється трьома способами:

Враховуючи вищенаведене для визначення критеріїв відповідності місць зберігання пального визначенню акцизного складу необхідно враховувати обсяги придбання пального за першим та другим способами зазначеними у листі та у разі їх перевищення 1000 куб.м протягом календарного року склад, зазначений у листі буде підпадати під визначення «акцизного складу», а розпорядником зазначеного складу буде суб’єкт, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу.

Відповідно до п.52.2 ст.52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.