Державна фіскальна служба України розглянула лист
щодо надання податкової консультації та в порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.
Пунктом 7 розділу III Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО), що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства фінансів України 14.06.2016 № 547, зареєстрованим Міністерстві юстиції України 05.07.2016 за № 918/29050 (далі - Порядок № 547), передбачено, що реєстрація видачі коштів у разі повернення товару (відмоеи від послуги, прийняття цінностей під заставу, виплати виграшів у державні лотереї та в інших випадках) або скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунку здійснюється шляхом реєстрації від’ємної суми.
Якщо алгоритм роботи РРО не забезпечує окремого накопичення у фіскальній пам’яті від’ємних сум розрахунків:
Пунктом 1 розділу III Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 21.01.2015 № 13, зареєстрованим Міністерстві юстиції України 11.02.2016 за № 220/28350 (далі - Положення № 13), визначено, що фіскальний касовий чек видачі коштів (далі - видатковий чек) - це розрахунковий документ, надрукований РРО при проведенні розрахунків у разі видачі коштів покупцеві при поверненні товару, рекомпенсації послуги, прийнятті цінностей під заставу та в інших випадках.
Форма № ФКЧ-2 видаткового чека наведена у додатку 2 до цього Положення.
Враховуючи зазначене, суб’єкт господарювання при видачі кредиту (фінансової позики) зобов’язаний провести таку операцію через належним чином зареєстрований РРО та видати відповідний розрахунковий документ.
Окремо зазначаємо, що для роз’яснення питання порядку використання режимів РРО, а саме видачі видаткового чеку, необхідно звернутись до сервісного центру, який проводив налаштування РРО та його програмування.
Підпунктом 8 п. 4 розділу II Порядку реєстрації ведення розрахунков их книжок, КОРО, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 14.06.2016 № 547, зареєстрованим Міністерстві юстиції України 05.07.2016 за № 920/29050 (далі - Порядок № 547), передбачено, що за бажанням суб’єкта господарювання у графах 5-10 розділу 1 КОРО, зареєстрованої на РРО, можна створювати додаткові графи для зазначення сум розрахунків, суми податку на додану вартість, суми акцизного податку або іншого податку (збору) та виданих при поверненні товару коштів, які отримані (видані) з використанням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо.
Крім того, у цьому розділі КОРО на РРО можна виконувати додаткові записи, що підсумовують дані за розрахунками за день чи за місяць.
Враховуючи вищевказане, суб’єкт господарювання може самостійно додати до КОРО ті графи, що необхідні та відповідають особливостям його роботи.
Згідно з пунктом 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |