X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 10.05.2019 р. № 2060/6/99-99-12-02-02-15/ІПК

Державна фіскальна служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула запит щодо максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби за кодами 2402 10 0 00 та 2403 згідно з УКТ ЗЕД та в межах компетенції повідомляє таке.

Підприємство запитує:

Чи вимагає діюче законодавство встановлення максимальної роздрібної ціни та нанесення її на пачку, коробку, сувенірну коробку для тютюнових виробів за кодами 2402 10 00 00 та 2403 згідно з УКТ ЗЕД?

Чи є порушенням Закону нанесення лише дати виготовлення (без максимальної роздрібної ціни) на пачки, коробки або сувенірні коробки тютюнових виробів за кодами 2402 10 00 00 та 2403 згідно з УКТ ЗЕД?

Чи розповсюджується на суб’єктів господарювання при роздрібній торгівлі тютюновими виробами за кодами 2402 10 00 00 та 2403 згідно з УКТ ЗЕД, відповідальність, передбачена положеннями ст. 17 Закону України від 19 грудня 1995 року 481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (далі - Закон № 481), щодо застосування фінансових санкцій у вигляді штрафів у разі роздрібної торгівлі тютюновими виробами за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін, встановлених виробниками або імпортерами таких тютюнових виробів, збільшеними на суму акцизного податку.

Згідно з підпунктом 14.1.106 пункту 14.1 статті 14 Кодексу максимальні роздрібні ціни (далі - МРЦ) - ціни, встановлені виробниками або імпортерами підакцизних товарів (продукції з урахуванням усіх видів податків (зборів) шляхом декларування таких цін у порядку, визначеному Кодексом.

Порядок декларування МРЦ на підакцизні товари (продукцію), а також механізм подання декларації про МРЦ визначено статтею 220 Кодексу.

З 01.01.2015 набув чинності Закон України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», яким внесено зміни у статтю 220 Кодексу, зокрема змінено назву статті на «Особливості обчислення податку з тютюнових виробів за адвалорними ставками».

Таким чином, статтею 220 Кодексу врегульовується питання встановлення МРЦ на тютюнові вироби, які обкладаються акцизним податком за адвалорними ставками.

Згідно з підпунктом 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 Кодексу акцизним податком за адвалорними ставками у розмірі 12 відс. обкладаються тютюнові вироби - сигарети без фільтру, цигарки та сигарети з фільтром, які класифікуються за кодами 2402 20 90 10 та 2402 20 90 20 УКТ ЗЕД відповідно.

З метою приведення нормативно-правових актів до чинного законодавства, зокрема на виконання пункту 220.2 статті 220 Кодексу, розроблено форму, порядок подання та складання декларації про МРЦ на
підакцизні товари (продукцію), які затверджено наказом Міністерства фінансів України від 25.03.2015 № 359, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 14.04.2015 за № 413/26858 (далі - наказ № 359).

Так, відповідно до пункту 3 розділу III Порядку складання та подання декларації про МРЦ на підакцизні товари (продукцію), затвердженого наказом № 359, при заповненні декларації про МРЦ у графі 2 «Код товару (продукції) за УКТ ЗЕД» вказується код підакцизних товарів (продукції), на які статтею 215 Кодексу встановлено адвалорні ставки податку (до коду 2402 20 90 10 УКТ ЗЕД відносяться сигарети без фільтра, цигарки; до коду 2402 20 90 20 УКТ ЗЕД -сигарети з фільтром).

Пунктом 7 розділу II вказаного Порядку також визначено, що установлені виробником або імпортером МРЦ на підакцизні товари (продукцію) повинні наноситись на споживчу упаковку таких товарів разом з датою їх виробництва.

Таким чином, МРЦ разом з датою виробництва наносяться на споживчу упаковку лише тих тютюнових виробів, на які встановлено адвалорні ставки акцизного податку, а саме на упаковки сигарет без фільтру, цигарок та сигарет з фільтром, які класифікуються за кодами 2402 20 90 10 та 2402 20 90 20 УКТ ЗЕД відповідно.

При цьому на тютюнові вироби, які класифікуються за кодами 2403 та 2402 10 00 00 УКТ ЗЕД, щодо яких не встановлено адвалорну ставку акцизного податку, а встановлено виключно специфічну ставку акцизного податку, не розповсюджуються вимоги стосовно подання декларацій про МРЦ, їх нанесення на споживчу упаковку при реалізації через роздрібну торговельну мережу та відповідальність, яка передбачена положеннями статті 17 Закону України № 481 у частині застосування фінансових санкцій у вигляді штрафів у разі роздрібної торгівлі тютюновими виробами за цінами, вищими від МРЦ, збільшеними на суми акцизного податку.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.