X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДФС У ЗАПОРIЗЬКIЙ ОБЛАСТI

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 11.05.2019 р. № 2081/ІПК/08-01-14-08-16

ГУ ДФС  розглянула запит щодо надання податкової консультації та в порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.

Відповідно до звернення комунальне підприємство здійснює господарську діяльність з надання ритуальних послуг населенню згідно КВЕД 96.03.

З наданого листа, підприємство має повний технологічний цикл з виробництва та реалізації товарів ритуального призначення та надання ритуальних послуг. Підприємство просить надати індивідуальну податкову консультацію в якій роз’яснити, чи може СКП «ОЖКП ТА РС» здійснювати зарахування (повне або часткове) сум отриманої допомоги на поховання в рахунок оплати наданих ритуальних послуг (продажу товарів ритуальної належності) без застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі РРО) на підставі п.1 ст.9 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995р № 265/95 — ВР із змінами та доповненнями (далі Закон України №265)?

Міністерством юстиції України лістом від 15.05.2015 р. №490-0-2-15/8.1 надане роз’яснення: стосовно реалізації деяких норм Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" .

А саме: відповідно до п. 1 частини першої ст. 9 Закону реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки не застосовуються при здійсненні торгівлі продукцією власного виробництва підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, крім підприємств торгівлі та громадського харчування, у разі проведення розрахунків у касах цих підприємств, установ і організацій з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою у встановленому порядку.

Водночас Закон не містить значення поняття "продукція власного виробництва" для цілей цього Закону. При цьому слід констатувати, що законодавчі акти також не розкривають зміст цього поняття.

У зв'язку з цим пропонуємо при розумінні вказаного поняття враховувати такі положення Законів України.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про загальну безпечність нехарчової продукції" продукцією визнається будь-яка речовина, препарат або інший товар, виготовлений у ході виробничого процесу.

Згідно зі ст. 1 Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" виробництво (виготовлення) - це діяльність, пов'язана з випуском продукції, яка включає всі стада технологічного процесу, а також реалізацію продукції власного виробництва.

Закон України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" містить визначення поняття "повного технологічного циклу виробництва" як сукупності приміщень, технологічного та іншого обладнання, відповіднюс технологічних процесів, що забезпечують переробку сировини в продукцію, готову для реалізації кінцевому споживачу, а також лабораторій, акредитованих органами виконавчої влади, уповноваженими відповідно до законодавства (ст. 1).

Крім того, виходячи з тлумачення слова "повний", у контексті запитуваного поняття це цілісний, спільний для всіх, весь, являє собою внутрішню єдність.

Водночас головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову та бюджетну політику, а також забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю та забезпечує формування єдиної державної податкової, митної політики, є Міністерство фінансів, яке відповідно до покладених на нього завдань узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України, Кабінету Міністрів України та в установленому порядку вносить їх на розгляд Кабінету Міністрів України (Положення про Міністерство фінансів України, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 р. N 375).

Крім того слід зазначити, що основним видом діяльності підприємства є КВЕД 96.03 - організування поховань і надання суміжних послуг , а послуги не підпадають під дію п. 1 ст. 9 Закону України № 265 з 01.01.2015р. (внесені зміни Законом України від 28.12.2014 № 71-VIII).

Таким чином, згідно ст.З Закону України № 265 суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов'язані:

1) проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених ідам Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;

2) видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов'язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції

Водночас повідомляємо, що відповідно до пп. 14.1.172.1 п. 14.1 ст. 14 та п.52.2 ст. 52 ПКУ, індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.