Державна фіскальна служба України розглянула лист ТОВ «» від (вх. ДФС № від ) щодо надання податкової консультації та в порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.
Щодо можливості незастосування книги обліку розрахункових операцій (далі - КОРО) (питання 1)
Основним нормативно-правовим актом, що регулює розрахунки за готівку, є Закон України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі — Закон № 265), який є спеціальним законом. Встановлення вимог щодо проведення розрахункових операцій за готівку іншими законами, крім Кодексу, заборонено.
Пунктом 9 ст. З Закону № 265 визначено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (далі - РРО) (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій.
Пунктом 1 розділу II Порядку реєстрації та ведення розрахункових книжок, КОРО, який затверджено наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05.07.2016 за № 920/29050 (далі - Порядок № 547), визначено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, крім суб’єктів господарювання, які відповідно до рішень, затверджених власними розпорядчими документами, про і те, що у випадку виходу з ладу РРО або відключення електроенергії проведення розрахункових операцій не здійснюється до моменту належного підключення резервного РРО або включення електроенергії, зобов’язані зареєструвати КОРО.
Суб’єкти господарювання, які відповідно до рішень, затверджених і власними розпорядчими документами, про те, що у випадку виходу з ладу РРО і або відключення електроенергії, проведення розрахункових операцій не здійснюється до моменту належного підключення резервного РРО або включення електроенергії, у разі необхідності та за власним бажанням можуть: зареєструвати КОРО у порядку та строки, визначені пунктами 7, 8 цієї глави; скасувати реєстрацію КОРО та припинити її застосування.
Враховуючи зазначене, суб’єкт господарювання самостійно приймає рішення щодо застосування або незастосування КОРО.
Про дії суб’єкта господарювання щодо оприбуткування готівки при виході з ладу РРО та відновлення роботи фіскального блоку РРО (питання 2, 3 та 4)
Відповідно до абзацу третього п. 29 Положення № 148 вилучення готівки з місця здійснення готівкових розрахунків із застосуванням РРО або розрахункових квитанцій для здавання її до банку оформлюється відповідними І чеками РРО із виконанням операції «службова видача».
Документом, що свідчить про здавання виручки до банку та є підтвердженням оприбуткування готівки в касі суб’єктів господарювання, є:
1) квитанція до прибуткового документа банку на внесення готівки, підписана відповідальними особами банку та засвідчена відбитком печатки банку (за потреби);
2) квитанція/чек банкомата чи програмно-технічного комплексу самообслуговування;
3) третій примірник «Копія супровідної відомості до сумки з готівкою», засвідчений підписом та відбитком печатки інкасатора-збирача;
4) чек платіжного термінала в разі проведення інкасації коштів у режимі реального часу з використанням платіжних терміналів.
Таким чином, при виході з ладу РРО на відокремленому підрозділі, де касова книга і КОРО не ведуться, підтвердженням оприбуткування у цей день готівки слугуватиме один із документів, передбачених п. 29 Положення № 148. При цьому факт виходу з ладу РРО має підтверджуватись записами представника центру сервісного обслуговування у відповідному розділі експлуатаційних документів РРО.
Однак, враховуючи, що розробником Положення № 148 є Національний банк України, з метою отримання вичерпних роз’яснень щодо оприбуткування готівки у перелічених випадках пропонуємо звернутися за компетенцією до НБУ.
Також повідомляємо, що згідно з п.п. 14.1.172 п. 14.1 ст. 14 Кодексу податкова консультація - це індивідуальна податкова консультація та узагальнююча податкова консультація, що надається контролюючим органом конкретному платнику податків стосовно практичного використання конкретної норми закону або нормативно правового акта з питань адміністрування нарахування та сплати податків чи зборів, контроль за справлянням яких покладено на такий контролюючий орган.
Порядок надання податкових консультацій контролюючими органами визначено ст. 52 Кодексу.
Згідно з пунктом 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
Враховуючи зазначене, для отримання податкової консультації для суб’єктів господарювання, що входять до міжнародної групи компаній Індітекс, платникам податків необхідно звернутись до ДФС України індивідуально.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |