X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДФС У ЧЕРКАСЬКIЙ ОБЛАСТI

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 14.05.2019 р. № 2149/ІПК/23-00-12-04-13

Головне управління ДФС у Черкаській області розглянуло лист щодо можливості отримання бюджетною установою, що має статус неприбуткової організації, коштів на відшкодування фактичних витрат на копіювання та друк документів від запитувачів інформації, та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі -Кодекс) у межах своєї компетенції і повноважень, повідомляє таке.

Як зазначено у листі, бюджетна організація є розпорядником інформації відповідно до положень Закону України «Про доступ до публічної інформації» та надає інформацію на інформаційні запити фізичних та юридичних осіб.

Статтею 2 Бюджетного кодексу України (далі - БКУ) встановлено, що бюджетні установи - це органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету. Бюджетні установи є неприбутковими.

Згідно з п.п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 Кодексу неприбутковим підприємством, установою та організацією для цілей оподаткування податком на прибуток підприємств є підприємство, установа та організація (далі - неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам:

Положення абзаців третього і четвертого цього підпункту щодо вимог наявності установчих документів не поширюються на бюджетні установи.

До неприбуткових організацій, що відповідають вимогам п. 133.4 ст. 133 Кодексу і не є платниками податку, віднесені, зокрема, бюджетні установи (п.п. 133.4.6 п. 133.4 ст. 133 Кодексу).

Доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами (п.п. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 Кодексу).

Відповідно до ч. 4 ст. 13 БКУ власні надходження бюджетних установ, (зокрема, надходження у вигляді плати за послуги, що надаються такими установами згідно із законодавством та згідно з їх основною діяльністю; надходження від додаткової (господарської) діяльності; плата за оренду майна; інші джерела власних надходжень) отримуються додатково до коштів загального фонду бюджету і включаються до спеціального фонду бюджету.

У свою чергу власні надходження бюджетних установ використовуються, зокрема, на покриття витрат, пов’язаних з організацією та наданням послуг, що надаються такими установами згідно з їх основною діяльністю; організацію додаткової (господарської) діяльності; господарські потреби бюджетних установ, включаючи оплату комунальних послуг і енергоносіїв.
Власні надходження бюджетних установ, що утримуються за рахунок відповідного місцевого бюджету належать до надходжень спеціального фонду місцевих бюджетів (ст. 691 БКУ).

В органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів (органи Казначейства України), бюджетним установам відкриваються рахунки у встановленому законодавством порядку (ч. 1 ст. 43 БКУ).

Слід також відмітити, що платежі за рахунок спеціального фонду бюджету здійснюються в межах коштів, що фактично надійшли до цього фонду на відповідну мету (з дотриманням вимог ч. 2 ст. 57 БКУ), якщо БКУ та/або законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) не встановлено інше.

Отже, бюджетна установа, внесена до Реєстру неприбуткових установ та організацій не втрачає статус неприбуткової організації у разі, якщо надходження у вигляді коштів від запитувачів інформації на відшкодування фактичних витрат на копіювання і друк документів, використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової установи, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.

Водночас повідомляємо, що згідно із п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.