Державна фіскальна служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула запит товариства стосовно надання індивідуальної податкової консультації щодо практичного застосування окремих норм податкового законодавства з питань ліцензування та зберігання пального і надає відповідь на порушені у зверненні питання.
У зверненні Товариство повідомило, що є транспортним підприємством, що займається автомобільними перевезеннями вантажів в міжнародному сполученні. Парк автомобілів складає більше ніж 100 одиниць.
Товариство не повідомляє про наявність чи відсутність місць зберігання пального, яке використовується для заправки виключно власних автомобілів.
Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» внесено зміни до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (далі - Закон № 481), зокрема запроваджено ліцензування видів господарської діяльності з виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним.
Зазначені зміни набирають чинності з 1 липня 2019 року.
Варто зазначити, що інформації, наведеної у зверненні Товариства, недостатньо для того, щоб встановити чи здійснює воно діяльність зі зберігання пального у розумінні ст. 1 закону №481.
Підприємство запитує:
1. Чи необхідно з 01.07.2019 року оформлювати ліцензію на зберігання палива у випадку використання власного транспортного засобу -паливозаправника для заправки виключно власних транспортних засобів?
2. Чи необхідно з 01.07.2019 року оформлювати акцизний склад пересувний у випадку використання власного транспортного засобу -паливозаправника для заправки виключно власних транспортних засобів?
3. Чи необхідно з 01.07.2019 року реєструватися платникам акцизного податку нашому підприємству у випадку використання власного транспортного засобу — паливозаправника для заправки виключно власних транспортних засобів?
4. У випадку позитивної відповіді на запитання № 1, які документи, необхідно подати для отримання ліцензії на зберігання палива у випадку використання власного транспортного засобу - паливозаправника для заправки виключно власних транспортних засобів?
До питання 1.
Відповідно до статті 1 Закону № 481 зберігання пального визначено як діяльність із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик; місце зберігання пального - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування.
Згідно зі статтею 15 Закону № 481 зберігання пального здійснюється суб’єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензії.
Суб’єкти господарювання отримують ліцензії на зберігання пального на кожне місце зберігання пального.
Ліцензії на право зберігання пального видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем розташування місць зберігання пального терміном на п’ять років.
Водночас статтею 15 Закону № 481 визначено вичерпний перелік підстав, коли ліцензія на зберігання пального не отримується.
Зокрема, така ліцензія не отримується на місця зберігання пального, що використовуються:
Також суб’єкт господарювання має право зберігати пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального або місцях оптової торгівлі пальним чи місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримані відповідні ліцензії.
Інших підстав для не отримання суб’єктами господарювання ліцензій на право зберігання пального норми Закону № 481 не містять.
До питання 2.
Згідно з пп. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) акцизний склад пересувний - транспортний засіб (автомобільний, залізничний, морський, річковий, повітряний, магістральний трубопровід), на якому переміщується та/або зберігається пальне або спирт етиловий на митній території України.
Слід зазначити, що транспортний засіб набуває статусу акцизного складу пересувного протягом періоду його використання для:
а) переміщення в ньому митною територією України пального або спирту етилового, що реалізується (крім пального або спирту етилового, що переміщується митною територією України прохідним транзитом або внутрішнім транзитом, визначеним підпунктом "а" пункту 2 частини другої статті 91 Митного кодексу України);
б) зберігання в ньому пального або спирту етилового на митній території України;
в) ввезення пального або спирту етилового на митну територію України, з якого сплачено акцизний податок або на умовах, визначених статтею 229 цього Кодексу.
Не є акцизним складом пересувним транспортний засіб, що використовується суб'єктом господарювання, який не є розпорядником акцизного складу, для переміщення на митній території України власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки.
До питання 3.
З 01.07.2019 набудуть чинності зміни до Кодексу, внесені Законом № 2628, якими визначено наступне.
Відповідно до п.п. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212.1 платником податку є, зокрема, особа (у тому числі юридична особа, що веде облік результатів діяльності за договором про спільну діяльність без створення юридичної особи), яка реалізує пальне.
Реалізація, зокрема, пального для цілей розділу VI Кодексу - будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального з переходом права власності на таке пальне чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу / акцизного складу пересувного:
Не вважаються реалізацією пального операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України:
До питання 4.
Згідно ст. 15 Закону № 481 для отримання ліцензії на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:
Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової торгівлі пальним або на зберігання пального.
Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.
У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об'єкта.
Крім цього, згідно ст. 18 Закону № 481 тимчасово, до 1 січня 2022 року, суб'єкти господарювання можуть отримувати ліцензію на право оптової торгівлі пальним або на право зберігання пального на відповідне місце здійснення такої діяльності без подання акта вводу в експлуатацію об'єкта або акта готовності об'єкта до експлуатації, або сертифіката про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, або інших документів, що підтверджують прийняття об'єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо об'єктів, необхідних для здійснення відповідної діяльності, за умови подання копій документів, що підтверджують право власності на такі об'єкти нерухомого майна, виданих у встановленому законодавством порядку до 1 січня 2014 року.
Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |