Державна фіскальна служба України розглянула запит Товариства на отримання індивідуальної податкової консультації щодо необхідності реєстрації платником акцизного податку та складання акцизних накладних, та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в межах компетенції повідомляє таке.
Товариство звертається з проханням надати індивідуальну податкову консультацію чи повинно Товариство реєструватися платником акцизного податку та складати акцизні накладні у разі здійснення реалізації скрапленого газу, придбаного на спеціальних аукціонах з реалізації скрапленого газу, для потреб населення у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України?
Варто зазначити, що інформації, наведеної у зверненні Товариства, недостатньо для того, щоб встановити остаточно, чи зобов’язано Товариство реєструватися платником акцизного податку та чи повинно складати і реєструвати акцизні накладні при здійсненні описаних операцій.
До звернення Товариства не надано будь-яких первинних документів, фіксуючих факти здійснення господарських операцій.
Для надання більш повної та ґрунтовної індивідуальної податкової консультації Товариство має право повторно звернутися до контролюючого органу та надати копії відповідних документів, зокрема укладених договорів з постачальниками скрапленого газу з наведенням детального опису суті здійснюваних операцій.
Платником акцизного податку є зокрема, особа, яка реалізує пальне (пп. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Кодексу) та особа, на яку при здійсненні операцій з підакцизними товарами (продукцією), які не підлягають оподаткуванню або звільняються від оподаткування, покладається виконання умов щодо цільового використання підакцизних товарів (продукції) в разі порушення таких умов (пп. 212.1.8 п. 212.1 ст. 212 Кодексу).
До переліку підакцизних товарів, з яких справляється акцизний податок, віднесено скраплений газ природний та встановлено відповідну ставку податку (пп.215.3.4 ст. 215 Кодексу).
До операцій з підакцизними товарами, які звільняються від оподаткування належать, зокрема, операції з реалізації скрапленого газу на спеціалізованих аукціонах для потреб населення у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України (пп. 213.3.11 ст. 213 Кодексу).
Порядок організації та проведення біржових аукціонів з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 р. № 5 70 (далі - Порядок № 570).
Відповідно до п. 231.1 ст. 231 Кодексу при реалізації пального платник зобов’язаний скласти акцизну накладну, яка реєструється в ЄРАН. При цьому механізм реєстрації акцизних накладних потребує наявності в Системі електронного адміністрування реалізації пального (далі— СЕАРП) обсягу залишку пального обчисленого за формулою відповідно до пункту 232.3 статті 232 Кодексу.
Пунктом 232.1 ст. 232 Податкового кодексу передбачено, що СЕАРП забезпечує автоматичний облік у розрізі платників податку за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, зокрема:
обсягів пального, виробленого на митній території України або ввезеного на митну територію України, з яких сплачено акцизний податок;
обсягів пального, на які платник зареєстрував заявку напоповневня обсягів залишку пального за рахунок сплачених коштів до бюджету в СЕАРП;
суми сплаченого акцизного податку, за рахунок якої платник може зареєструвати заявку на поповнення обсягів залишку пального;
обсягу залишку пального, на який платник може зареєструвати акцизні накладні та розрахунки коригування в ЄРАН.
Оскільки операції з реалізації скрапленого газу на спеціалізованих аукціонах для потреб населення у порядку, встановленому Кабміном, звільняються від оподаткування акцизним податком, зазначені обсяги скрапленого газу, неповинні відображатися в СЕАРП, тому до 01.07.2С 19 у суб’єкта господарювання, який реалізує скраплений газ на таких аукціонах, відсутні підстави для складання акцизної накладної на зазначені операції. Відповідно особою, яка придбала скраплений газ на такому аукціоні та надалі реалізує його населенню, акцизні накладні також не складаються.
З 01.07.2019 набудуть чинності зміни до Кодексу, внесені Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі - Закон № 2628).
Починаючи з 01.07.2019 року впроваджуються зміни до системи електронного адміністрування реалізації пального.
Так пунктом 232.1 статті 232 Кодексу буде передбачено ведення окремого обліку обсягів пального, що, зокрема, не підпадають оподаткуванню, та звільняються від оподаткування, у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (далі - СЕАРП та СЕ) в розрізі платників податків - розпорядників акцизних складів/ акцизних складів пересувних та акцизних складів/ акцизних складів пересувних за кожним видом товарної підкатегорії УКТ ЗЕД.
СЕАРП та СЕ буде забезпечувати автоматичний облік обсягів пального в розрізі платників податків - розпорядників акцизних складів/ акцизних складів пересувних за кожним кодом товарної підкатегорії УКТ ЗЕД, зокрема, обсягів пального або спирту етилового, що оподатковуються акцизним податком, оподатковуються на умовах, встановлених статтею 229 цього Кодексу, не підлягають оподаткуванню або звільняються від оподаткування в розрізі акцизних складів/ акцизних складів пересувних.
Порядок електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 24.04.2019 № 408 «Деякі питання електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового» (далі - Порядок № 408) визначає механізм реєстрації платників податків - розпорядників акцизних складів/акцизних складів пересувних, акцизних складів/акцизних складів пересувних у системі електронного адміністрування реалізації пального.
Платником акцизного податку буде, зокрема, особа (у тому чи злі юридична особа, що веде облік результатів діяльності за договором про спільну діяльність без створення юридичної особи), яка реалізує пальне або спирт етиловий (пп. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Кодексу) та особа, на яку при здійсненні операцій з підакцизними товарами (продукцією), які не підлягають оподаткуванню або звільняються від оподаткування, покладається виконання умов щодо цільового використання підакцизних товарів (продукції) в разі порушення таких умов (пп. 212.1.8 п. 212.1 ст. 212 Кодексу).
Платник податку зобов’язаний скласти акцизну накладну на обсяги пального, зокрема, під час здійснення операцій, які не підлягають оподаткуванню або звільняються від оподаткування ( п. 231.1 ст. 231 Кодексу ).
Відповідно до п. 22 підрозділу 5 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу суб’єкти господарювання, які відповідатимуть визначенню платників податку з 1 липня 2019 року, зобов’язані до 1 липня 2019 року зареєструватися платниками податку та зареєструвати в системі електронного адміністрування реалізації пального усі акцизні склади, розпорядниками яких такі.платники податку будуть станом на 1 липня 2019 року.
Отже суб’єкт господарювання що здійснює реалізацію скрапленого газу придбаного на спеціалізованих аукціонах для потреб населення відповідно до Порядку № 570 відповідатиме визначенню платника акцизного податку з 1 липня 2019 року, та зобов’язаний до 1 липня 2019 року зареєструватися платником акцизного податку а також зареєструвати в системі електронного адміністрування реалізації пального усі акцизні склади, розпорядником яких суб’єкт буде станом на 1 липня 2019 року, відповідно до пункту 231.1 статті 231 Кодексу скласти акцизні накладні на обсяги пального, зокрема, під час здійснення операцій, які звільняються від оподаткування.
Крім цього, відповідно до пункту 44 Порядку № 408, для врахування в СЕАРП та СЕ залишків скрапленого газу, придбаного на спеціалізованих аукціонах для потреб населення відповідно до Порядку № 570, облік якого у системі електронного адміністрування реалізації пального не здійснювався, платник акцизного податку з 16 до 20 липня 2019 р. (включно) без сплати акцизного податку повинен подати заявку на поповнення обсягів залишку пального станом на 1 липня 2019 року.
Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |