Державна фіскальна служба України, в межах компетенції, розглянула звернення на отримання індивідуальної податкової консультації...................................від ... №.... (вх. ДФС № .... від .) щодо застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє таке.
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску, умови та порядок його нарахування і сплати регулюються виключно Законом України від 08 липня 2010 року № 2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі - Закон № 2464).
Згідно з пунктом 1 частини першої статті 4 Закону № 2464 платниками єдиного внеску, зокрема, є підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Платник єдиного внеску зобов’язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок (пункт 1 частини другої статті 6 Закону № 2464).
Законом України від 02 вересня 2014 року № 1669 - VII «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» (далі - Закон № 1669) внесено зміни до розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2464, а саме доповнено пунктом 9-4, згідно з яким платники єдиного внеску, вказані у статті 4 Закону № 2464, які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком зазначеним у статті 2 Закону № 1669, на території яких проводилась антитерористична операція (далі - АТО), звільняються від виконання своїх обов'язків, передбачених частиною другою статті 6 Закону № 2464, на період з 14 квітня 2014 року до закінчення АТО або військового чи надзвичайного стану.
Відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені Законом № 2464 за невиконання обов’язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовуються.
Перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася АТО, затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30.10.2014 № 1053-р (далі - розпорядження № 1053) діяв з 30.10.2014 до 04.11.2014, дію якого призупинено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 05.11.2014 № 1079-р (далі - розпорядження № 1079).
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 02.12.2015 № 1275-р затверджений остаточний Перелік та визнані такими, що втратили чинність, деякі розпорядження Кабінету Міністрів України, зокрема розпорядження № 1053 та № 1079.
Отже, невизначеність Переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася АТО унеможливлювала застосування норм пункту 9-4 розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2464.
Додатково повідомляємо, що Законом України від 24 грудня 2015 року №911-VІІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» внесено зміни до Закону № 1669, зокрема, вилучено підпункт 8 пункту 4 статті 11 Закону № 1669 яким скасовано норму, зазначену в пункті 9-4 розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2464 щодо звільнення від виконання обов'язків, передбачених частиною другою статті 6 Закону № 2464, платників єдиного внеску, які перебувають на обліку у контролюючих органах, розташованих на території населених пунктів, де проводилася антитерористична операція.
Враховуючи зазначене, за несвоєчасну сплату єдиного внеску платники, які перебували на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів на території яких проводилась АТО, несуть відповідальність на загальних підставах.
Крім того, повідомляємо, що згідно з пунктом 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |
Коментар до цієї ІПК читайте у газеті "Все про бухгалтерський облік" № 6 за 2018 р. на стор. 42