X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 24.05.2019 р. № 2364/6/99-99-12-02-03-15/ІПК

Державна фіскальна служба України на звернення Філії щодо практичного застосування нових положень податкового законодавства в частині туристичного збору (далі - Збір), керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.

Філія поінформувала, що на балансі обліковуються бази відпочинку (далі - Бази), які розташовані на території різних селищних рад, основною метою яких є організації та проведення дозвілля і відпочинку робітників комбінату та членів їх сімей, непрацюючих пенсіонерів, ветеранів праці Філії.

Станом на 01.01.2019 селищними радам не прийняті рішення про порядок справляння Збору з урахуванням змін, що внесені Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі - Закон).

Філія запитує:

(1) яку ставку Збору слід використовувати при справлянні Збору, якщо рішення рад станом на 01.01.2019 втратило свою актуальність, а нові рішення не прийняті взагалі;

(2) чи необхідно нараховувати Збір за перебування робітників Філії на території Баз;

(3) чи необхідно нараховувати Збір за перебування членів сімей робітників Філії на території Баз;

(4) чи необхідно нараховувати Збір за перебування на території Баз непрацюючих пенсіонерів, ветеранів праці Філії;

(5) яким чином обраховувати Збір за проживання відпочиваючих менше доби.


1. У 2019 році справляння Збору здійснюється згідно зі ст. 268 Кодексу, норми якої змінено Законом, що набрав чинності 01 січня 2019 року.

Обов’язок з прийняття рішень про встановлення місцевих податків та зборів відповідно до п.12.3. ст.12 Кодексу покладено на сільськими, селищними, міськими радам та радами об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад (далі - Ради).

Серед передбачених ст. 7 Кодексу елементів Збору, що обов’язково відповідно до п.п. 12.4.3 п. 12.4 ст. 12 Кодексу визначаються Радами при встановленні податків, у ст. 268 Кодексу, частково або повністю змінено для Збору визначення бази оподаткування, ставок, платників, податкових агентів, порядку обчислення та сплати податкових зобов’язань.

Таким чином для забезпечення умов справляння Збору у 2019 році встановленими Кодексом необхідними умовами, що мають бути реалізованими у рішеннях Рад, є не тільки затвердження ставок Збору, але й запровадження (або не запровадження) авансових внесків, визначення та оприлюднення переліку податкових агентів.
Згідно з п. 10.2 ст. 10 Кодексу Збір не міститься у переліку податків, які обов’язково установлюються Радами. Місцеві ради в межах повноважень, визначених Кодексом, вирішують питання відповідно до вимог Кодексу щодо встановлення Збору (п. 10.3 ст. 10 Кодексу).

Враховуючи зазначене, відповідно до змін, внесених до Кодексу Законом, на територіях, по яким Радами не прийнято рішення про встановлення Збору, з 01.01.2019 до дати прийняття відповідного рішення не виникає зобов’язання щодо сплати Збору.

2, 3, 4. Відповідно до п.п. 268.2.1 п. 268.2 ст. 268 Кодексу платниками Збору є громадяни України, іноземці, а також особи без громадянства, які прибувають на територію адміністративно-територіальної одиниці, на якій діє рішення Ради, про встановлення туристичного збору, та тимчасово розміщуються у місцях проживання (ночівлі), визначених п.п. 268.5.1 п. 268.5 ст. 268 Кодексу.

Платниками збору не можуть бути особи, які постійно проживають, у тому числі на умовах договорів найму, у селі, селищі або місті, радами яких встановлено такий збір (п. «а» п.п. 268.2.2 п. 268.2 ст. 268 Кодексу).

Водночас згідно з п. 4 Порядку надання послуг з тимчасового розміщення (проживання), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 березня 2006 року № 297, до послуг з тимчасового розміщення (проживання) не належать розміщення юридичною особою своїх працівників у засобі розміщення, що йому належить.

Отже, проживання працівників Філії на Базах, які належать (обліковуються на балансі) Філії, не відноситься до послуг з тимчасового проживання, тому не є підставою для справляння Збору в розумінні п.п. 268.2.1 п. 268.2 ст. 268 Кодексу.
Водночас члени сімей працівників Філії, непрацюючі пенсіонери та ветерани праці Філії, які проживають на Базах, є платниками Збору.

5. Базою справляння Збору відповідно до п.п. 268.4.1 п. 268.4 ст. 268 Кодексу є загальна кількість діб тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі), визначених п.п. 268.5.1 п. 268.5 ст. 268 Кодексу.

Кодексом не передбачений інший, ніж доба, період проживання для визначення бази оподаткування Збором та не встановлено залежність тривалості доби від фактичного терміну проживання у місці розміщення (ночівлі).

Згідно п. 52.2. ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.