Державна фіскальна служба України на виконання рішення Дніпропетровського окружного адміністративного щодо визнання протиправною та скасування індивідуальної податкової консультації Державної фіскальної служби України та на звернення Товариства, керуючись ст. 52, 53 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), надає нову податкову консультацію.
Товариство як гірниче підприємство, що провадить господарську діяльність із видобування корисних копалин, керуючись нормами п. 284.4 ст. 284 Кодексу щодо права гірничодобувних підприємств справляти плату за землю за земельні ділянки, надані для видобування корисних копалин та розробки родовищ корисних копалин, у розмірі 25 відс. земельного податку, обчисленого відповідно до ст. ст. 274 і 277 Кодексу, запитує про правомірність обчислення своїх податкових зобов’язань з орендної плати за землю у розмірі 25 відс. орендної плати за укладеними договорами оренди земельних ділянок державної і комунальної власності.
Керуючись нормою п.п. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, вважаємо, що орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності є виключно однією із форм плати за землю та як обов’язковий платіж, із всіма основними елементами податку, визначається договором оренди земель державної і комунальної власності, що укладається за типовою формою, затвердженою Кабінетом Міністрів України (п. 288.1 ст. 288 Кодексу).
Кодексом передбачено, що розмір внесення орендної плати встановлюється у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем, але річна сума платежу не може бути меншою розміру земельного податку, обчислювати з урахуванням граничних ставок ст. ст. 274 та 277 Кодексу (пп. 288.4, 288.5 ст. 238 Кодексу), які для земель промисловості не можуть бути меншими для:
Разом з тим, що стосується обмеження максимального розміру орендної плати, то пп. 288.5.2 п. 288.5 ст. 288 Кодексу встановлює його у розмірі 12 відс. нормативної грошової оцінки.
При цьому, 12 відс. обмеження розміру орендної плати не поширюється на земельні ділянки, орендар яких визначений на конкурентних засадах.
Таким чином, Товариство для земельних ділянок, наданих для видобування корисних копалин та розробки родовищ корисних копалин, має обчислювати податкові зобов’язання на підставі розмірів орендної плати, визначених укладеними договорами оренди, та з урахуванням особливостей, встановлених п. 284.4 ст. 284 Кодексу.
Водночас зауважуємо, що відповідно до ст. 21 Закону України «Про оренду землі» (далі - Закон) розмір орендної плати за землю встановлюються у договорі оренди землі за згодою сторін.
Необхідно мати на увазі, що орендодавцем за договором оренди земельних ділянок державної і комунальної власності є орган місцевого самоврядування та відповідно до ст. 30 Закону зміна умов договору оренди здійснюється за взаємною згодою сторін.
Разом з тим, у разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку (ст. 30 Закону).
Податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст 52 Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |