Державна фіскальна служба України розглянула запит Товариство щодо надання податкової консультації з питань застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО) при реалізації товару з відстроченням платежу фізичним особам-кінцевим споживачам через РРО та в порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.
Чи допустимо підприємству при надходженні від покупців-кінцевь х споживачів коштів за товар, що раніше проданий з відстроченням платежу та проведений в РРО з видачею розрахункового документа із зазначенням форми оплати «у кредит», вносити ці кошти до скриньки РРО шляхом виконаній операції «службове внесення»?
Основним нормативно-правовим актом, що регулює розрахунки за готівку, є Закон України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі - Закон № 265), який є спеціальним законом.
Встановлення вимог щодо проведення розрахункових операцій за готівку іншими законами, крім Податкового кодексу України, заборонено.
Статтею 3 Закону № 265 передбачено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та безготівковій формах ( з застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.
Пунктом 13 статті 3 Закону № 265 визначено, що суб’єкти господарювання зобов’язані забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена у денному звіті РРО, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.
Враховуючи зазначене, суб’єкт господарювання, який здійснює доставку товару замовнику, що був замовлений попередньо із відстрочкою платежу, може у розрахунковому документі (касовому чеку) зазначати форму оплаті «кредит/післяплата/відстрочка платежу» та разом з товаром доставляти покупцю даний чек.
Суму готівкових коштів, отриману від покупця, що відповідає сумі, зазначеній у фіскальному чеку з формою оплати «кредит/післяплата/відстрочка платежу», можна вносити до скриньки РРО та пам’яті відповідного РРО шляхом виконання на цьому РРО операції «службове внесення» із наступним зазначенням на службовому документі номера фіскального чеку, за яким здійснено реалізацію товару в кредит.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |