X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДФС У КIРОВОГРАДСЬКIЙ ОБЛАСТI

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 10.06.2019 р. № 2630/ІПК/11-28-40-02-08

Головне управління ДФС у Кіровоградській області розглянуло звернення платника (далі - Товариство) щодо реєстрації акцизних складів та дотримання вимог ст. 15 Закону України від 19 грудня 1995 року N 481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (далі - Закон N 481) та керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.

Товариство повідомило, що воно є платником єдиного податку 4-ї групи, яке використовує паливо виключно для власних потреб в обсязі що не перевищує 10000 кубічних метрів в рік і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.

З урахуванням викладено, Товариство цікавлять наступні питання:

1. Чи необхідно реєструвати в системі електронного адміністрування реалізації пального усі наявні нам склади пального?
Відповідно до підпункту 14.1.6 Кодексу (зі змінами) акцизний склад - це:

а) приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.
Не є акцизним складом:

б) приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб'єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам;

в) приміщення або територія незалежно від загальної місткості розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального, власником або користувачем яких є суб'єкт господарювання -платник єдиного податку четвертої групи, який отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 10000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам;

г) паливний бак як ємність для зберігання пального безпосередньо в транспортному засобі або технічному обладнанні, пристрої.

Враховуючи викладене вище та той факт, що Товариство - платник єдиного податку четвертої групи та отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 10000 кубічних метрів (відповідна інформація зазначена Товариством в листі), місця зберігання пального Товариства не підпадають під визначення акцизний склад. Отже, Товариство не повинне реєструвати в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового склади пального.

2. Чи є наше підприємство в даному випадку «розпорядником акцизного складу» (у розумінні п.п.14.1 .224 п.14.1 ст.14 Кодексу)?

Враховуючи викладене вище та той факт, що Товариство - платник єдиного податку четвертої групи та отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 10000 кубічних метрів (відповідна інформація зазначена Товариством в листі), Товариство не вважається розпорядником акцизного складу в розумінні Закону України від 23 листопада 2018 року N 2628-УШ "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів" та Кодексу.

3. Чи підпадає за вищеназваних умов наше підприємство під дію ст.15 N (481)?

Відповідно до статті 1 Закону N 481 (зі змінами) місце зберігання пального визначено як місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування.

Зберігання пального - діяльність із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик.

Таким чином, для здійснення діяльності зі зберігання пального у розумінні Закону N 481 (зі змінами), суб'єкту господарювання необхідно отримати відповідну ліцензію.

Порядок видачі, призупинення, анулювання, ліцензій на право зберігання пального, оптову та роздрібну торгівлю пальним визначено статтею 15 Закону N 481 (зі змінами).

Частиною третьою статті 5 Господарського кодексу України визначено, що суб'єкти господарювання та інші учасники відносин у сфері господарювання здійснюють свою діяльність у межах встановленого правового господарського порядку, додержуючись вимог законодавства.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.