X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДФС У РIВНЕНСЬКIЙ ОБЛАСТI

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 14.06.2019 р. № 2731/ІПК/17-00-40-02-09

Головним управлінням Державної фіскальної служби у Рівненській області, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - ПКУ), розглянуте звернення про надання індивідуальної податкової консультації щодо реєстрації в системі електронного адміністрування реалізації пального, щодо розпорядника акцизного складу, щодо отримання ліцензії на зберігання пального, і в межах своєї компетенції повідомляє, що відповідь надається з урахуванням фактичних обставин, викладених'у зверненні.

Законом України від 23.11.2018р. № 2628-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» внесені зміни в Податковий кодекс України (далі - ПКУ) та в Закон України від 19.12.1995р. М 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» (далі- ЗУ №481).

1. Щодо реєстрації ТОВ «Фаворит-Агро» в системі електронного адміністрування реалізації пального наявних складів пального.

Відповідно до пп. 14.1.6, п.14.1, ст.14 ПКУ, акцизний склад - це:

приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення),змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.

Не є акцизним складом :

- приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб'єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідай ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам;

- приміщення або територія незалежно від загальної місткості розташованих ємностей для навантаження-розвантажемня та зберігання пального, власником або користувачем яких є суб'єкт господарювання - платник єдиного податку четвертої групи, який отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 10000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує дальнє виключно для потреб власного споживання і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам;

- паливний бак як ємність для зберігання пального безпосередньо в транспортному засобі або технічному обладнанні, пристрої.

Враховуючи, що в своєму листі Ви зазначаєте, що зареєстровані платником єдиного податку 4-ї групи, використовуєте паливо виключно для власних потреб в обсязі, що не перевищує 10000 куб.м в рік і не здійснюєте операції з реалізації та зберігання іншим особам, такі складські приміщення не підпадають під визначення акцизний склад.

 2. Щодо розпорядника акцизного складу.

Відповідно до пп. 14.1.224, п.14.1, ст.14 ПКУ, розпорядник акцизного складу - суб’єкт господарювання, який одержав ліцензію на право виробництва спирту етилового, алкогольних напоїв, зареєстрований платником акцизного податку, або суб’єкт господарювання - платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу.

Враховуючи, що Ваші складські приміщення не підпадають під визначення акцизний склад, Ви не являєтесь розпорядником акцизного складу.

З. Щодо отримання ліцензії на зберігання пального.

Відповідно до ЗУ №481, з 01.07.2019 року вводиться ліцензування в сфері виробництва, зберігання та реалізації пального.

Статтею 15 ЗУ №481 визначено, що суб’єкти господарювання отримують ліцензії на право зберігання пального на кожне місце зберігання пального.

Ліцензії на право зберігання пального видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем розташування місць зберігання пального терміном на п’ять років.

Для отримання ліцензії на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:

- документи, що підтверджують право власності або право користування земельною - ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об’єкт зберігання пального, чинні на дату под&кня заяви та/або на дату введення такого об’єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;

- акт вводу в експлуатадію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатадію закінчених будівництвом об’єктів, або
інші документи, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатаціш відповідно до' законодавства, щодо всіх об’єктів у місці зберігання пального, необхідних для зберігання пального;

- дозвіл на початок виконання робіт підвищеної небезпек« та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Копії таких докумеитів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних. реєстрів зазначено в'заяві на видачу ліцензії на право зберігання пального.

Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.

У разі якщо зазначені документа видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об’єкта,
тимчасово, до 1 січня 2022 року, суб’єкти господарювання можуть отримувати ліцензію на право зберігання пального на відповідне місце здійснення такої діяльності без подання акта вводу в експлуатацію об’єкта або акта готовності об’єкта до експлуатації, або сертифіката про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інших документів, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо об’єктів, необхідних для здійснення відповідної діяльності, за умови подання копій документів, що підтверджують право власності на такі об’єкта нерухомого майна, виданих у встановленому законодавством порядку до 1 січня 2014 року.

Встановлена річна плата за ліцензії на право зберіганні пального у розмірі 780 гривень.

Плата за ліцензії справляється органом, що видає ліцензії, у розмірах, встановлених цим Законом, і зараховується до бюджетів.

Вимагати представлення інших документів, крім зазначених у цьому Законі, забороняється.

Ліцензія або рішення про відмову в її видачі видається заявнику не пізніше 20 календарних днів з дня одержаній зазначених у цьому Законі документів.

Суб’єкт господарювання має право зберігати пальне без отримання, ліцензії на право' зберігання пального в місцях виробництва пального або місцях оптової торгівлі пальним чи місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримані відповідні ліцензії.

Ліцензія на право зберігання пального не отримується на місця зберігання пального, що використовуються:

- підприємствами, установами та організаціями, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджету;

- підприємствами, установами та організаціями системи державного резерву;

- суб’єктами господарювання для зберігання пального, яке споживається для власних виробничо-технологічних потреб виключно на нафто - та газоввдобувішх майданчиках, бурових платформах і яке не реалізується через місця роздрібної торгівлі.

Відповідно до вище викладеного, ТОВ «Фаворит-Агро» необхідно отримати ліцензію на зберігання пального.

Для надання більш повної та грунтовної їндивідуальної податкової консультації Товариство має право повторно звернутися до контролюючого органу та надати копії відповідних документів.

Індивідуальна податкова консультація має івдивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію, що передбачено п.52.2 статті 52 ПКУ.