Державна фіскальна служба України розглянула звернення щодо порядку звільнення від оподаткування податком на додану вартість операцій з постачання товарів/послуг у рамках реалізації програми НАТО-Україна з перепідготовки військовослужбовців - громадян України, які звільнені у запас або плануються до звільнення, та, керуючись статтею 52 розділу II Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.
Як зазначено у зверненні, замовником послуг з перепідготовки військовослужбовців - громадян України, які звільнені у запас або плануються до звільнення, є Офіс зв’язку НАТО.
Угода між Урядом України та Організацією Північноатлантичного договору про статус Представництва НАТО в Україні від 22 вересня 2015 року (далі -Угода) ратифікована Законом України від 04 лютого 2016 року № 989-VIII.
Відповідно до статей 25, 26 Угоди проекти, що фінансуються НАТО, в тому числі їхні активи, доходи та інше майно (яким володіє реципієнт або інша особа від імені реципієнта) звільняються від:
Реципієнтам дозволяється укладати прямі контракти на придбання товарів, послуг і будівництва з будь-якого джерела всередині і за межами України щодо проекту, що фінансується НАТО.
Такі контракти, товари, послуги і будівництво не підлягають сплаті мит, податків, податку на додану вартість та інших платежів в Україні.
Товари, послуги і будівництво, набуті відповідно до цього положення, не повинні відчужуватися шляхом їх продажу або дарування в Україні, за виключенням умов, затверджених Урядом України.
При цьому згідно з пунктами «е» і «f» статті 1 Угоди під проектом, що фінансується НАТО розуміється будь-який проект або діяльність, у тому числі, але не обмежуючись, науковою, із залученням громадянського суспільства, технічною допомогою або науково-дослідними проектами, які фінансуються НАТО, чи то в рамках Програми «Наука заради миру і безпеки», трастового фонду або іншим чином, а під поняттям «реципієнт» розуміється будь-яка юридична або фізична особу, розташована або проживаюча в Україні, яка одержує кошти та/або обладнання в рамках проекту, що фінансується НАТО.
Відповідно до статті 2 Угоди НАТО засновує Представництво, яке складається з Офісу зв'язку НАТО та Центру інформації та документації НАТО, які користуються всіма привілеями, імунітетами та сприянням, які надаються дипломатичному представництву, заснованому в Україні відповідно до положень Віденської конвенції про дипломатичні зносини від 18 квітня 1961 року.
Статтею 3 розділу І Кодексу визначено, що податкове законодавство України складається з Конституції України;
Якщо міжнародним договором, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені Кодексом, застосовуються правила міжнародного договору.
Таким чином, відповідно до Угоди звільненню від оподаткування ПДВ підлягатимуть операції з постачання товарів/послуг у рамках реалізації проектів, що фінансуються НАТО, прямі контракти на придбання товарів, послуг і будівництва з будь-якого джерела всередині і за межами України щодо проекту, що фінансується НАТО.
Контракти, складені реципієнтами на придбання товарів, послуг і будівництва з будь-якого джерела всередині і за межами України щодо проекту, що фінансується НАТО, звільнятимуться від оподаткування ПДВ .
Разом з цим повідомляємо, що інформації, викладеної у зверненні, недостатньо для надання вичерпної індивідуальної податкової консультації з питання визначення порядку звільнення від оподаткування ПДВ операцій з постачання товарів/послуг у рамках реалізації програми НАТО-Україна з перепідготовки військовослужбовців - громадян України, які звільнені у запас або плануються до звільнення, а тому у разі необхідності пропонуємо повторно звернутися до контролюючого органу із наданням детального опису здійснюваних операцій та копій документів (у тому числі відповідних договорів), що стосуються таких операцій.
Згідно з нормами чинного законодавства платники податку зобов’язані самостійно декларувати свої податкові зобов’язання та визначати сутність і відповідність здійснюваних ними операцій тим, які визначені Кодексом.
При цьому пунктом 44.1 статті 44 розділу II Кодексу встановлено, що для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим пункту 44.1 статті 44 розділу II Кодексу.
Відповідно до пункту 52.2 статті 52 розділу II Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |