Державна фіскальна служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула звернення Товариства щодо ліцензування виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним та в межах компетенції повідомляє.
У зверненні Товариство поінформувало, що в процесі провадження своєї господарської діяльності здійснює оптову та роздрібну торгівлю пальним.
З урахуванням викладено, Товариство цікавлять наступні питання:
1. Які документи потрібно подати контролюючому органу, для отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним із пересувного об’єкту (автотранспортного засобу) розміщеному по конкретній адресі і яке повинно бути встановлено додаткове обладнання та до якого часу?
2. Які документи потрібно подати для отримання ліцензії на оптову торгівлю пальним, яка не має конкретної адресної прив’язки із пересувного об’єкту (автотранспортного засобу), чи повинні при цьому пересувні об’єкти мати сертифіковані лічильники для зливу пального, якщо так, то до якого часу вони мають бути встановлені?
3. Якщо роздрібна торгівля пальним здійснюється на земельній ділянці, на якій відсутні будь-які об’єкти нерухомості що підлягають вводу в експлуатацію, або мають об’єкти малої архітектурної форми (МАФи), що не потребують введення в експлуатацію згідно Закону відповідно діючих ДБН (державно-будівельних норм), чи може підприємство отримати ліцензію на право роздрібної торгівлі без подання акту вводу в експлуатацію об’єкта?
4. Якщо роздрібна торгівля пальним здійснюється на земельній ділянці, на якій наземні резервуари модульного типу з відпуску пального не є об’єктами нерухомості, не мають фундаментів та згідно Закону не потребують введення їх в експлуатацію, чи може підприємство отримати ліцензію на право роздрібної торгівлі без подання акту вводу в експлуатацію об’єкта?
Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі - Закон № 2628) внесено зміни до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (далі - Закон № 481), якими запроваджено ліцензування видів господарської діяльності з виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним. Зазначені зміни набирають чинності з 1 липня 2019 року.
Згідно ст. 1 Закону № 481:
місце оптової торгівлі пальним - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для здійснення оптової торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування;
місце роздрібної торгівлі пальним - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для роздрібної торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування;
оптова торгівля пальним - діяльність із придбання та подальшої реалізації пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик суб'єктам господарювання роздрібної та/або оптової торгівлі та/або іншим особам;
роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції / автогазозаправної станції / газонаповнювальної станції / газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки;
Ліцензія видається за заявою суб’єкта господарювання, до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію. У заяві зазначається вид господарської діяльності, на провадження якого суб’єкт господарювання має намір одержати ліцензію (оптова торгівля пальним та роздрібна торгівля пальним).
У заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю пальним додатково зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення;
реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в органах державної фіскальної служби.
Для отримання ліцензії на право оптової та роздрібної торгівлі пальним разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:
документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об’єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об’єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
акт вводу в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об’єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним;
дозвіл на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним.
Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.
У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об’єкта.
Тимчасово, до 1 січня 2022 року, суб'єкти господарювання можуть отримувати ліцензію на право виробництва пального, право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального на відповідне місце здійснення такої діяльності без подання акта вводу в експлуатацію об'єкта або акта готовності об'єкта до експлуатації, або сертифіката про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, або інших документів, що підтверджують прийняття об'єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо об'єктів, необхідних для здійснення відповідної діяльності, за умови подання копій документів, що підтверджують право власності на такі об'єкти нерухомого майна, виданих у встановленому законодавством порядку до 1 січня 2014 року.
Суб'єкти господарювання, які здійснюють оптову торгівлю пальним, за відсутності місць оптової торгівлі пальним копії таких документів не подають.
Суб'єкти господарювання отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберіганім пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним - одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб'єкта господарювання.
Суб'єкти господарювання отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.
Статтею 15 Закону № 481 встановлено необхідний перелік документів для отримання ліцензії на право оптової та роздрібної торгівлі пальним.
Вимагати представлення інших документів, крім зазначених у цьому Законі, забороняється. Заява про видачу ліцензії та визначені цим Законом документи подаються уповноваженою особою заявника або надсилаються рекомендованим листом.
У разі подання заяви про видачу ліцензії та доданих до неї документів особисто вони приймаються за описом, копія якого видається заявнику з відміткою про дату прийняття заяви та документів і підписом особи, яка їх прийняла.
Крім цього, повідомляємо, що ст. 17 Закону № 481 передбачено застосування фінансових санкцій у вигляді штрафу за відсутність ліцензії на право оптової та роздрібної торгівлі пальним.
Розпорядники акцизних складів відповідно до вимог Податкового Кодексу України зобов'язані обладнати акцизні склади витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та зареєструвати їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі в такі строки:
акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 20000 куб. метрів, - не пізніше 1 липня 2019 року;
акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 1000 куб. метрів, але не перевищує 20000 куб. метрів, - не пізніше 1 жовтня 2019 року;
акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів, - не пізніше 1 січня 2020 року.
Згідно п.230.1 ст. 230 Кодексу транспортні засоби, що використовуються для переміщення на митній території України пального або спирту етилового, не облаштовуються витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.
Враховуючи вище викладене, діяльність з оптової та роздрібної торгівлі пальним можна здійснювати виключно з місць (території), на якій розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для оптової та роздрібної торгівлі пальним на праві власності або користування, та подальшої фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального з такого місця (території).
5. Коли органи ДФС розпочинають приймання документів для отримання ліцензій на право роздрібного продажу пальним, враховуючи, що обов’язок отримання ліцензії виникає з 01.07.2019р.?
Ліцензія на право оптової торгівлі пальним, роздрібної торгівлі пальним та на право зберігання пального або рішення про відмову в їх видачі видається заявнику не пізніше 20 календарних днів з дня одержання зазначених у цьому Законі документів (ст. 15 Закон № 481).
Суб’єкти господарювання можуть подати документи для отримання ліцензії на право оптової торгівлі пальним на розгляд до органу ліцензування на адресу Державної фіскальної служби України (04655, м. Київ, Львівська площа, буд. 8) документи для отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним та на право зберігання пального на адресу Головних управлінь ДФС в областях та м. Києві за місцем розташування місць зберігання чи місць здійснення роздрібної торгівлі пальним починаючи з 12.06.2019.
Керуючись нормами чинного законодавства України, суб’єкти господарювання та інші учасники відносин у сфері господарювання повинні провадити свою діяльність у межах встановленого правового господарського порядку, додержуючись вимог законодавства.
Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |