Головне управління ДФС у Запорізькій області відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянуло лист Товариства на отримання індивідуальної податкової консультації та в межах компетенції повідомляє наступне.
У своєму листі Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань :
1. Чи підпадає з 01 липня 2019 року пересувна ємність об’ємом 1,5 м під поняття «пересувний акцизний склад» визначеного статтею 14 Податкового кодексу України?
2. Чи є Товариство з 01 липня 2019 року розпорядником акцизного складу?
3. Чи зобов’язано Товариство отримати ліцензію на зберігання пального з 01 липня 2019 року?
4. Чи зобов’язано Товариство зареєструвати акцизний склад до 01 жовтня 2019 року?
5. Чи є Товариство з 01 липня 2019 року зареєструватися в системі СЕАРП якщо не є платником акцизного податку?
У запиті Товариство проінформувало, що основним видом діяльності є інші спеціалізовані будівельні роботи. Свою діяльність Товариство здійснює шляхом надання транспортних послуг будівельними машинами, які знаходяться в операційній оренді. Щомісячне споживання дизельного пального для здійснення господарської діяльності складає близько 6600 літрів, річне споживання складає близько 100 тис. літрів. Для забезпечення пальним техніки Товариство використовує пересувну ємність об’ємом 1,5 м3.
З 01.07.2019р. набувають чинності зміни Податкового кодексу України, внесені Законом України від 23.11.2018 №2628-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі - Закон №2628), пов’язані з веденням операцій з пальним.
Згідно пп.14.1.61 п.14.1 ст.14 Кодексу (в редакції, що набуває чинності з 01.07.2019р.) акцизний склад пересувний - транспортний засіб (автомобільний, залізничний, морський, річковий, повітряний, магістральний трубопровід), на якому перемішується та/або зберігається пальне або спирт етиловий на митній території України.
Транспортний засіб набуває статусу акцизного складу пересувного протягом періоду його використання для:
а) переміщення в ньому митною територією України пального або спирту етилового, що реалізується (крім пального або спирту етилового, що перемішується митною територією України прохідним транзитом або внутрішнім транзитом, визначеним підпунктом "а" пункту 2 частини другої статті 91 Митного кодексу України);
б) зберігання в ньому пального або спирту етилового на митній території України;
в) ввезення пального або спирту етилового на митну територію України, з якого сплачено акцизний податок або на умовах, визначених статтею 229 цього Кодексу.
Не є акцизним складом пересувним транспортний засіб, що використовується суб'єктом господарювання, який не є розпорядником акцизного складу, для переміщення на митній території України власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки.
Водночас зауважуємо, що надання більш детальних висновків щодо поставленого запитання, можливе за результатами аналізу документів та матеріалів, що дозволять ідентифікувати предмет запиту (технічний паспорт, тощо).
Відповідно до пп. 14.1.224 п. 14.1 ст. 14 Кодексу розпорядник акцизного складу - це, зокрема суб'єкт господарювання - платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу.
Відповідно до абзацу третього пп. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 Кодексу під акцизним складом розуміються, зокрема приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.
При цьому відповідно до абзацу шостого цього ж підпункту не є акцизним складом, зокрема, приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб'єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи Промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.
Не є акцизним складом також паливний бак як ємність для зберігання Пального безпосередньо в транспортному засобі або технічному обладнанні, пристрої.
Отже, враховуючи викладене вище та той факт, що у Товариства відсутні Ємності для навантаження-розвантаження та зберігання пального які Перевищують 200 кубічних метрів, Товариство отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів та Використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам, Товариство не є розпорядником акцизного складу в розумінні Закону N 2628 та Кодексу.
Відповідно ст. 1 Закону України від 19.12.95 N 481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" (далі - Закон N 481), в редакції, що набуває чинності з 01.07.2019, місце зберігання пального - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування.
Частиною 37 ст. 15 Закону N 481 передбачено отримання ліцензії на право оптової, роздрібної торгівлі пальним та ліцензії на право зберігання пального.
Для отримання ліцензії разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:
- документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об'єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об'єкта в експлуатацію, цільове призначення якої відповідає заявленій діяльності;
- акт вводу в експлуатацію об'єкта або акт готовності об'єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об'єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об'єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;
- дозвіл на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Річна плата за ліцензії на право зберігання пального встановлена частиною сьомою ст. 15 Закону N 481 у розмірі 780 гривень.
Разом з цим інформації, наведеної у запиті Товариства, недостатньо для того, щоб встановити остаточно, чи відбувається зберігання отриманого пального.
Відповідно до п. 22 підрозділу 5 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу Суб'єкти господарювання, які відповідатимуть визначенню платників податку з 1 липня 2019 року, зобов'язані до 1 липня 2019 року зареєструватися платниками податку та зареєструвати в системі електронного адміністрування реалізації пального усі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники податку будуть станом на 1 липня 2019 року.
Отже, враховуючи викладене вище та той факт, що у Товариства відповідно до наведеної у листі інформації, відсутні об’єкти, які підпадають під визначення акцизних складів, то у Товариства не виникає обов'язку до 1 липня
2019 зареєструватися платником акцизного податку та відповідно зареєструвати акцизні склади в СЕАРП і СЕ.
Для надання більш повної та ґрунтовної індивідуальної податкової консультації Товариство має право повторно звернутися до контролюючого органу та надати копії відповідних документів, зокрема підтверджуючих інформацію стосовно класифікації пересувної ємності як транспортного засобу та більш детально описати господарські операції, пов’язані зі зберіганням пального, зокрема, але не виключно інформацію щодо наявності території або приміщення, де зберігається пальне.
Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |