Головне управління ДФС у Кіровоградській області, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), розглянувши звернення Підприємства про надання індивідуальної податкової консультації з питань справляння туристичного збору (далі - Збір), повідомляє.
Підприємство є відокремленим структурним підрозділом головного підприємства без статусу юридичної особи та має на балансі базу відпочинку, яка розташована поза місцезнаходженням Підприємства (у м. Кропивницький).
Туристичні послуги надаються базою відпочинку. Підприємство запитує, (1) чи є воно податковим агентом Збору та (2) чи є платниками Збору його працівники, які мешкають у м. Кропивницький та відпочивають (отримують послуги з розміщення) на базі відпочинку.
1. При розгляді питання також використані облікові дані Підприємства із Єдиного банку даних платників податків - юридичних осіб.
Відповідно до ст. 15 Кодексу платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об’єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об’єктом оподаткування згідно з Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов’язок із сплати податків та зборів згідно з Кодексом.
З метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку) (п. 63.3 ст. 63 Кодексу).
Відповідно до п.п.268.5.2 п.268.5 ст.268 Кодексу згідно з рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об'єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад (далі - Рада), справляння збору може здійснюватися такими податковими агентами:
а)юридичними особами, філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами юридичних осіб згідно з підпунктом 268.7.2 пункту 268.7 цієї статті, фізичними особами - підприємцями, які надають послуги з тимчасового розміщення осіб у місцях проживання (ночівлі), визначених підпунктом 268.5.1 цієї статті;
б)квартирно-посередницькими організаціями, які направляють неорганізованих осіб з метою їх тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі), визначених підпунктом «б» підпункту 268.5.1 пункту 268.5 цієї статті, що'належать фізичним особам на праві власності або на праві користування за договором найму;
в)юридичними особами, які уповноважуються сільською, селищною,
міською радою або радою об'єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, справляти збір на умовах договору, укладеного з відповідною радою.
Перелік податкових агентів та інформація про них розміщуються та оприлюднюються на офіційному веб-сайті Ради.
Відповідно п.п.268.7.2 п.268.7 ст.268 Кодексу податковий агент, який має підрозділ без статусу юридичної особи, що надає послуги з тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі) не за місцем реєстрації такого податкового агента, зобов'язаний зареєструвати такий підрозділ як податкового агента туристичного збору у контролюючому органі за місцезнаходженням підрозділу.
Отже, база відпочинку як відокремлений підрозділ (філія), який знаходиться у іншому ніж Підприємство місці, для цілей справляння Збору має перебувати на податковому обліку у контролюючому органі за місцезнаходженням цієї бази відпочинку.
За даними обліку встановлено, що Підприємство перебуває на обліку за основним місцем в контролюючому органі за своїм місцезнаходженням та за неосновним місцем обліку в контролюючому органі за місцезнаходження бази відпочинку.
Крім цього, ні у Підприємства, ні у головного підприємства не зареєстровано такий вид діяльності як діяльність готелів і подібних засобів тимчасового розміщування.
На території м. Кропивницького діє рішення Міської ради міста Кропивницького від 19 березня 2019 року №2454 «Про встановлення ставок туристичного збору на території міста Кропивницького» (далі - рішення №2454).
Відповідно до п.п.5.2 п.5 додатку до рішення № 2454 на офіційному веб-сайті Міської ради міста Кропивницького оприлюднено перелік податкових агентів зі справляння туристичного збору у місті Кропивницькому станом на 01.05.2019.
Згідно даного переліку Підприємство та головне підприємство не визначено податковими агентами.
Кодексом не передбачено звільнення суб’єктів господарювання від виконання обов’язків зі справляння Збору в якості податкового агента у разі відсутності цих суб’єктів господарювання у переліку податкових агентів, визначених органом місцевого самоврядування.
Враховуючи викладене, податковим агентом Збору у контролюючому органі за місцезнаходженням бази відпочинку є:
Підприємство, яке перебуває на обліку за неосновним місцем обліку, до реєстрації бази відпочинку як податкового агента Збору у контролюючому органі за місцезнаходженням цієї бази відпочинку;
База відпочинку після його реєстрації у контролюючому органі як податкового агента.
2. Відповідно п.п.268.2.1 п.268.2 ст.268 Кодексу платниками збору є громадяни України, іноземці, а також особи без громадянства, які прибувають на територію адміністративно-територіальної одиниці, на якій діє рішення Рад про встановлення Збору, та тимчасово розміщуються у місцях проживання (ночівлі), визначених підпунктом 268.5.1 пункту 268.5 цієї статті.
Платниками Збору не можуть бути особи, які постійно проживають, у тому числі на умовах договорів найму, у селі, селищі або місті, радами яких встановлено такий збір (п. «а» п.п. 268.2.2 п. 268.2 ст. 268 Кодексу).
Оскільки працівники Підприємства проживають на базі відпочинку тимчасово на період дії трудових договорів, норма п. «а» п.п. 268.2.2 п. 268.2 ст. 268 Кодексу на них не розповсюджується.
Але той факт, що працівники Підприємства мають місце постійного проживання у м. Кропивницький, у якому розташована база відпочинку, поширює на них дію п. «а» п.п. 268.2.2 п. 268.2 ст. 268 Кодексу, а тому вони не є платниками Збору.
При розміщенні на базі відпочинку працівники Підприємства мають пред’явити документи, які засвідчують їх постійне проживання у населеному пункті, у якому розміщена база відпочинку (у м. Кропивницький).
Водночас згідно з п. 4 Порядку надання послуг з тимчасового розміщення (проживання), звтердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 березня 2006 року № 297 (далі - Порядок), до послуг з тимчасового розміщення (проживання) не належать розміщення юридичною особою своїх працівників у засобі розміщення, що йому належить.
Отже, проживання працівників Підприємства на підставі укладених трудових договорів на базі відпочинку, яка належить (обліковується на балансі) Підприємства, не відноситься до послуг з тимчасового проживання, тому не є підставою для справляння Збору в розумінні п.п. 268.2.1 п. 268.2 ст. 268 Кодексу.
У такому разі місце постійного проживання працівників Підприємства не має значення.
Разом з цим зазначаємо, що п. 4 Порядку не розповсюджується на членів сімей працівників Підприємства, тому вони є платниками Збору, якщо не мають місця постійного проживання у тому населеному пункті, у якому розташована база відпочинку.
Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |