X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ОФIС ВЕЛИКИХ ПЛАТНИКIВ ДФС

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 03.07.2019 р. № 3057/ІПК/28-10-27-01-11

фіс великих платників податків Державної фіскальної служби розглянув звернення Товариства щодо екологічного податку (далі - Податок) та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), в межах своїх повноважень повідомляє.

Листом ДФС України від 26.04.2019 № 13932/7/99-99-12-03-04-17 надано роз’яснення щодо особливостей податкового адміністрування у 2019 році екологічного податку за викиди забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення в атмосферне повітря в частині викидів двоокису вуглецю, яке Товариство може використовувати у своєї діяльності.

Відповідно до п. 204.1 ст. 204 Кодексу платниками Податку є суб'єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються, зокрема, викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення.

При цьому п. 240.7 ст. 240 Кодексу встановлено, що не є платниками Податку за викиди двоокису вуглецю (далі - Двоокис) суб’єкти, зазначені у п. 240.1 ст. 240 Кодексу, якими здійснюються такі викиди в обсязі не більше 500 тонн за рік.

У разі якщо річний обсяг викидів Двоокису перевищує 500 тонн за рік, суб’єкти зобов’язані зареєструватися платниками податку у податковому (звітному) періоді, в якому відбулося таке перевищення.

Такі платники зобов’язані скласти та подати податкову звітність, нарахувати та сплатити податок за податковий (звітний) період, у якому відбулося таке перевищення, у порядку передбаченому Кодексом.

Разом з тим, база оподаткування Податком за викиди Двоокису за результатами податкового (звітного) року зменшується на обсяг таких викидів у розмірі 500 тонн за рік (п. 242.4 ст. 242 Кодексу).

Тобто, зауважуємо, що п. 240.7 ст. 240 Кодексу для платників Податку, якими згідно з п. 240.1 ст. 240 Кодексу є юридичні особи, а не їх відокремлені структурні підрозділи, під час виконання господарських операцій якими також здійснюються викиди на окремих джерелах забруднення, визначено граничний обсяг викидів Двоокису у розмірі 500 тонн, після досягнення якого юридичні особи декларують свої податкові зобов'язання власне за обсяги Двоокису у тому звітному податковому періоді, коли таке перевищення відбулося.

При цьому об'єкт оподаткування сукупних викидів Двоокису всіма, а не окремим джерелом викидів, одноразово зменшується на величину граничного обсягу викидів Двоокису.

Зважаючи на наявність показника граничного обсягу викидів Двоокису для платника Податку як юридичної особи, а не його окремих джерел викидів

Двоокису, а також зарахування сум Податку за викиди Двоокису виключно до Державного бюджету України, доцільно за звітний (податковий) період подавати за місцем податкового обліку такого Платника одну Декларацію з окремим додатком 1, який включає інформацію про викиди Двоокису всіма приналежними такому платнику Податку джерелами забруднення, на яких здійснюються викиди Двоокису, із зазначенням у рядку 6 Декларації «Доповнення до Податкової декларації за довільною формою» окремими рядками інформації про фактичні викиди Двоокису відповідними джерелами забруднення за наступною примірною формою:________________________________

№     код за КОАТУУ місцезнаходження     фактичний обсяг викидів, тонн
з/п     джерела забруднення                       з початку року     за звітний квартал
                         
1               2                                                                3                    4
1            
2            

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.