Державна фіскальна служба України розглянула звернення щодо особливостей оподаткування податком на додану вартість операцій з постачання продукції оборонного призначення та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.
Згідно з пунктом 9 статті 1 Закону України від 03 березня 1999 року № 464-ХІV «Про державне оборонне замовлення» (далі - Закон № 464) до продукції оборонного призначення належить озброєння, військова та спеціальна техніка, військова зброя і боєприпаси, спеціальні комплектувальні вироби для їх виготовлення та експлуатації, матеріали та обладнання; спеціально призначені для їх розроблення, виготовлення або використання, спеціальні технічні засоби.
Виконавцями оборонного замовлення є суб'єкти господарської діяльності України незалежно від форми власності, що мають ліцензії (дозволи) на провадження відповідних видів господарської діяльності у випадках, передбачених законом, отримані згідно із законодавством, та іноземні суб'єкти господарської діяльності, з якими укладено державний контракт з оборонного замовлення на постачання (закупівлю) продукції, виконання робіт та надання послуг за результатами конкурсного відбору (за винятком укладення державних контрактів із суб'єктами господарської діяльності, які є єдиними в Україні виробниками) (пункт 1 статті 1 Закону № 464).
Державний контракт з оборонного замовлення (далі - державний контракт) - договір, укладений у письмовій формі державним замовником від імені держави з виконавцем відповідно до затверджених основних показників оборонного замовлення, в якому визначаються економічні та правові зобов'язання сторін, порядок регулювання їхніх господарських відносин (пункт 4 статті 1 Закону № 464).
Відповідно до пункту 32 підрозділу 2 розділу XX Кодексу тимчасово, на період проведення антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, що здійснюються шляхом проведення операції Об'єднаних сил (ООС), та/або запровадження воєнного стану відповідно до законодавства, звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції з ввезення на митну територію України та постачання на митній території України продукції оборонного призначення, визначеної такою згідно з пунктом 9 статті 1 Закону № 464, що класифікується за відповідними групами, товарними позиціями та підкатегоріями УКТ ЗЕД вказаними у подальших частинах пункту 32 підрозділу 2 розділу XX Кодексу.
При цьому режим звільнення від оподаткування ПДВ як ввезених, так і виготовлених на митній території України товарів, коди УКТ ЗЕД яких зазначені у пункті 32 підрозділу 2 розділу XX Кодексу, поширюється лише при постачанні вказаних товарів для цілей ООС.
З метою застосування пільгового режиму оподаткування , ПДВ відповідно до пункту 32 підрозділу 2 розділу XX Кодексу в договорі на поставку продукції оборонного призначення необхідно зазначити, що вказана продукція постачається для використання в оборонних цілях при проведенні ООС та/або при запровадженні воєнного стану.
Враховуючи викладене, пільговий режим оподаткування ПДВ, визначений пунктом 32 підрозділу 2 розділу XX Кодексу, поширюється на операції із ввезення на митну територію України та/або постачання на митній території України продукції оборонного призначення (у тому числі виробленої на митній території України), визначеної такою згідно з пунктом 9 статті 1 Закону № 464, та/або комплектуючих виробів, які використовуються для виробництва зазначеної продукції, за умови, що така продукція та/або комплектуючі вироби:
класифікуються за УКТ ЗЕД та відповідають групам, товарним позиціям і підкатегоріям УКТ ЗЕД, визначеним у пункті 32 підрозділу 2 розділу XX Кодексу, зокрема, за кодом УКТ ЗЕД 8710 00 00 00;
постачаються виключно для цілей ООС.
У разі якщо продукція оборонного призначення (у тому числі вироблена на митній території України), визначена такою згідно з пунктом 9 статті 1 Закону № 464, та/або комплектуючі вироби, які використовуються для виробництва зазначеної продукції, відповідають іншим групам, товарним позиціям і підкатегоріям УКТ ЗЕД, ніж ті, що визначені у пункті 32 підрозділу 2 розділу XX Кодексу, то операції із ввезення на митну територію України та/або постачання на митній території України такої продукції та/або комплектуючих виробів підлягають оподаткуванню ПДВ на загальних підставах.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 розділу V Кодексу на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений Кодексом термін.
Перелік обов'язкових реквізитів, які зазначаються у податковій накладний, визначено у підпунктах «а» - «й» пункту 201.1 статті 201 розділу V Кодексу, зокрема, таким реквізитом є код товару згідно з УКТ ЗЕД, затвердженій Законом України від 19 вересня 2013 року № 584-VII «Про Митний тариф України».
Класифікація товарів здійснюється відповідно до Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД з урахуванням характеристик товару, що є визначальними для їх класифікації згідно з УКТ ЗЕД.
При цьому згідно з пунктом 1 статті 11 Закону України від 02 грудня 1997 року № 671/97-ВР «Про тбргово-промислові палати в Україні» (далі -Закон № 671) торгово-промислові палати мають право, зокрема:
проводити на замовлення українських та іноземних підприємців експертизу, контроль якості, кількості, комплектності товарів (у тому числі експортних та імпортних) і визначати їх вартість;
засвідчувати і видавати сертифікати про походження товарів, сертифікати визначення продукції власного виробництва підприємств з іноземними інвестиціями та інші документи, пов'язані зі здійсненням зовнішньоекономічної діяльності.
Методичні та експертні документи, видані торгово-промисловими палатами в межах їх повноважень, є обов'язковими для застосування на усій території України (пункт 2 статті 11 Закону № 671) і є достатньою підставою для зазначення коду УКТ ЗЕД при складанні податкових накладних.
Підприємство не має права самостійно змінювати коди УКТ ЗЕД, встановлені торгово-промисловими палатами, та зобов'язане зазначати при складанні податкових накладних код УКТ ЗЕД, визначений торгово-промисловою палатою.
Відповідно до пункту 52.2 статті 52 розділу II Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |