X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДФС У ЗАПОРIЗЬКIЙ ОБЛАСТI

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 15.07.2019 р. № 3270/ІПК/08-01-12-03-14


Головне управління ДФС у Запорізькій області на виконання рішення Запорізького окружного адміністративного суду, постанови Третього апеляційного адміністративного суду на запит Фермерського господарства (далі - Господарство) щодо рентної плати за спеціальне використання води (далі — Рентна плата), керуючись п.53.2 ст.53 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.

Господарство поінформувало, що використовує воду, забір якої здійснюється із каналів, водогонів (водопроводів) міжбасейнового та внутрішньобасейнового перерозподілу водних ресурсів на підставі:

дозволу на спеціальне водокористування (далі - Дозвіл); договору про надання послуг, пов’язаних із переміщенням та забором води із використанням водозабірних споруд Придніпровського МУВГ юридичними і фізичними особами (сільгосптоваровиробниками) на полив зрошувальних сільськогосподарських земель укладеного із Управлінням каналів Північно-Рогачинської зрошувальної системи, Придніпровським міжрайонним управлінням водного господарства та Запорізьким обласним управлінням водного господарства (далі-Договір).

Господарство зацікавлене у з’ясуванні питання приналежності його до платника Рентної плати та виникнення податкових зобов’язань з Рентної плати.

Платниками рентної плати вважаються первинні водокористувачі (абзац другий п. 255.1 ст. 255 Кодексу).

Оскільки чинне законодавство містить декілька визначень терміну «первинний водокористувач», то, керуючись п. 5.2. ст. 5 Кодексу щодо переважного застосування для регулювання відносин оподаткування визначень термінів встановлених Кодексом, у цій консультації термін «первинний водокористувач» використовується у його значенні наведеному в абзаці другому п. 255.1 ст. 255 Кодексу: «суб’єкти господарювання ..., які використовують та/або передають вторинним водокористувачам воду, отриману шляхом забору води з водних об’єктів».

Таким чином, для цілей оподаткування Рентною платою ключовими ознаками первинного водокористувача є використання води, отриманої шляхом забору води з водних об’єктів.

Предметом Договору є, у тому числі послуги «включаючи забір води Замовником» (п. 1.2 Договору).

Особливості здійснення забору та використання води із каналів, водогонів (водопроводів) міжбасейнового та внутрішньобасейнового перерозподілу водних ресурсів врегульовані частиною шостою ст. 42 Водного кодексу і передбачають & здійснення на підставі:

дозволу на спеціальне водокористування, договору про водопостачання (поставку води), укладеного із визначеними Кабінетом Міністрів України підприємствами та організаціями, які забезпечують перекидання води у маловодні регіони.

Оскільки Господарство відповідає ознакам первинного водокористувача в розумінні абзацу другого п. 255.1 ст. 255 Кодексу, - використовує воду, отриману шляхом забору з водного об’єкта, з дотриманням, встановлених частиною шостою ст. 42 Водного кодексу України, особливостей забору та використання води із каналів, водогонів (водопроводів) міжбасейнового та внутрішньобасейнового перерозподілу водних ресурсів, то у нього як у первинного водокористувача та платника Рентної плати виникають податкові зобов’язання з Рентної плати за обсяги води, забір яких виконано відповідно до Договору та згідно з пп. 3.1.1-3.1.2 п. 3.1 Договору погоджено Господарством у акті послуг із забору води передбаченого п. 4.7 Договору.