Державна фіскальна служба України розглянула звернення що до порядку скасування зареєстрованих книги обліку розрахункових операцій (далі - книга ОРО) та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), в межах повноважень повідомляє.
Правові засади у сфері застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО) визначені Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі - Закон).
Відповідно до статей 7 та 8 Закону розроблено Порядок реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги) (далі - Порядок РРО) та Порядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій (далі - Порядок КОРО), які затверджені наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547, зареєстровані у Міністерстві юстиції України 05.07.2016 за № 918/29048 (зі змінами).
Запровадження відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 13.02.2019 № 64, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27.03.2019 за № 307/33278 (далі - наказ № 64), двох нових електронних реєстрів - реєстру екземплярів РРО та реєстру центрів сервісного обслуговування РРО, дозволило організувати електронний обмін документами між виробником РРО, ЦСО, користувачем РРО та контролюючим органом.
Це дозволило спростити процедуру реєстрації РРО та книг обліку розрахункових операцій (далі - книга ОРО), яка проводиться на підставі однієї заяви (без додатків), поданої в електронній формі.
Згідно з абзацом п’ятим пункту 2 розділу III Порядку РРО суб’єкту господарювання надано право не реєструвати та не зберігати книгу ОРО та розрахункові книжки у разі прийняття рішення про те, що у випадках виходу з ладу РРО або відключення електроенергії проведення розрахункових операцій не здійснюється до моменту належного підключення резервного РРО або включен ня електроенергії (далі - рішення).
Абзацом другим пункту 1 глави 1 розділу II Порядку КОРО встановлено, що суб’єкти господарювання відповідно до рішень, затверджених власними розпорядчими документами, у разі необхідності та за власним бажанням можуть скасувати реєстрацію книги ОРО та припинити її застосування.
Пунктом 1 глави 3 розділу II Порядку КОРО, зокрема, встановлено, що скасування реєстрації книги ОРО здійснюється за заявою су б’є ста господарювання у разі прийняття рішення.
Заяву про скасування книги ОРО суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу за місцем реєстрації книги ОРО не пізніше двох робочих днів з дня виникнення підстави для скасування (пункт 3 глави 3 розділу II Порядку КОРО).
Разом із заявою суб’єкт господарювання подає до контролюючого орп ну книгу ОРО (книги ОРО, якщо на діючий РРО зареєстровано більше однієї книги ОРО), реєстрація якої (яких) скасовується. Книга ОРО має бути належним чином заповнена до дати подання заяви включно.
На теперішній час реалізується технічна можливість щодо подання у електронній формі однієї заяви на скасування книги ОРО, у якій надається інформація про всі книги ОРО, реєстрація яких підлягає скасуванню.
Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |