X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 30.07.2019 р. № 3566/6/99-99-12-01-01-15/ІПК

Щодо застосування фінансових санкцій за торгівлю пальним без наявності ліцензії через електронний контрольно-касовий апарат не зазначений у ліцензії

Державна фіскальна служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула запит Товариства з обмеженою відповідальністю    (далі - Товариство) від 05.07.2019 № 276/07 (вх. ДФС № 27544/6 від 05.07.2019) щодо застосування фінансових санкцій за торгівлю пальним без наявності ліцензії через електронний контрольно-касовий апарат не зазначений у ліцензії та в межах компетенції повідомляє.

Товариство, яке планує здійснювати роздрібну торгівлю пальним цікавить питання щодо застосування подвійної відповідальності відповідно до статті 17 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів» (далі - Закон № 481) за здійснення роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії та через електронний контрольно-касовий апарат не зазначений у ліцензії.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі - Закон № 2628) внесені зміни до Кодексу та Закону №481, які чинні з 01.07.2019 року.

Згідно з п.п. 1 п. З Положення про Державну фіскальну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року № 236, основним завданням ДФС є, зокрема, реалізація державної політики у сфері контролю за виробництвом та обігом пального, а також за наявністю ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону.

Основні засади державної політики щодо регулювання роздрібної торгівлі пальним встановленні Законом № 481

Відповідно до вимог частини двадцятої статті 15 Закону № 481, роздрібна торгівля пальним може здійснюватися суб’єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.

Частина тридцять шоста статті 15 Закону № 481 передбачає внесення у додаток до ліцензії на роздрібну торгівлю пальним перелік електронних контрольно-касових апаратів та інформацію про них.

Відповідно до вимог частини другої статті 17 Законом № 481, до суб’єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів, серед іншого, у разі: роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії та окремо за роздрібну торгівлю пальним через електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), не зазначений у ліцензії (у разі наявності у суб’єкта господарювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним).

Також за роздрібну торгівлю пальним без наявності ліцензії передбачено відповідальність статтею 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8074-Х.

Керуючись нормами чинного законодавства України, суб’єкти господарювання та інші учасники відносин у сфері господарювання повинні провадити свою діяльність у межах встановленого правового господарського порядку, додержуючись вимог законодавства.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.