Державна фіскальна служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула запит Товариства щодо застосування норм Закону України від 23.11.2018 № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі - Закон № 2628) та в межах компетенції повідомляє.
Як зазначено у запиті, Товариство згідно договору купівлі продажу Товару (паливо-мастильні матеріали (нафтопродукти), скраплений газ, стиснений природний газ (стиснений газ метан), а також супутні товари) та/або послуг з використанням паливних карток закуповує Товар та/або послуги без фактичного отримання його через АЗС Постачальників та в подальшому продає своїм Покупцям без фактичного відвантаження на підставі укладених між сторонами договорів.
Товариство постачає Покупцям паливо, що є в наявності на АЗС (Постачальників - розпорядників акцизних складів), які працюють у системі безготівкових розрахунків Товариства. Тобто, Товариство фактичне не здійснює отримання від Постачальників, зберігання та передачу Покупцям пального.
При цьому, І при схемі реалізації палива за смарт-картами і при схемі реалізації палива за талонами фактична передача (відпуск) палива здійснюється на умовах EXW за місцезнаходженням АЗС безпосередньо оператором АЗС - розпорядником акцизного складу.
Реалізація товару з переходом права власності від Товариства Покупцям відбувається в момент фактичного отримання пального Покупцями на АЗС Постачальників з використанням паливних смарт-карток та бланків-дозволів, що підтверджується даними чеків POS терміналів, встановлених на АЗС Постачальників.
Передача придбаного пального та/або послуг Покупцям здійснюється безпосередньо в місцях його зберігання (на АЗС, що належить Постачальникам - розпорядникам акцизних складів) на підставі паливних карток, у зв’язку з цим Товариством не має потреби у використанні складських приміщень, цистерн, бензовозів, чи будь-яких стаціонарних, або пересувних ємностей.
Фізичного руху пального від Товариства до Покупців не здійснюється.
Виходячи з схеми діяльності Товариства та взаємовідносин з Постачальниками та Покупцями щодо реалізації палива, а також положень Закону № 2628, згідно зі статтею 52 Податкового кодексу України, Товариство просить надати письмову податкову консультацію щодо практичної необхідності:
1)Товариству здійснити реєстрацію акцизного складу, який не має на балансі та не використовує будь-які приміщення, земельну ділянку, цистерни, бензовозів, чи будь-яких стаціонарних, або пересувних ємностей, та фактично не відвантажує пальне.
2) Товариству бути зареєстрованим платником акцизного податку та
виписувати та реєструвати акцизні накладні на проданий об’єм пальнэго відповідно.
3) Товариству отримати ліцензію на оптову та/або роздрібну торгіїлю пальним, зважаючи на те, що Товариство фактично не отримує, не зберігає та не відвантажує пальне, а також не має на балансі та не використовує будь- які приміщення, земельну ділянку.
4)
Якщо Товариство повинно отримати ліцензію, просимо надати інформацію щодо переліку документів необхідних для отримання ліцензії враховуючи те, що на балансі підприємства відсутня земельна ділянка, склад, а також немає договорів оренди, або інших правовстановлюючих документів на право користування земельною ділянкою та складом у зв’язку із специфікою схеми роботи Товариства.
5) Якщо Товариство виписує акцизні накладні з кодами УКТ ЗЕД підакцизних товарів, чи не суперечить це тому, що Товариство не буде платником акцизного податку, в разі відсутності необхідності реєструват ася платником акцизного податку.
1.Щодо здійснення Товариством реєстрацію акцизного складу
З 01.07.2019 набули чинності норми підпунктів 14.1.6, 14.1.6-1, 14.1.224 та 14.1.224-1 пункту 14.1 статті 14 Кодексу, якими визначено поняття акцизних складів, акцизних складів пересувних та їх розпорядників.
Акцизний склад, зокрема - це приміщення або територія на мит ній території України, де розпорядник акцизного складу провадить стою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.
Відповідно до підпункту 14.1.224 пункту 14.1 статті 14 Кодексу розпорядник акцизного складу - зокрема, суб’єкт господарювання - платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу.
Згідно з підпунктом 230.1.2 пункту 230.1 статті 14 Кодексу платники податку - розпорядники акцизних складів зобов’язані зареєструвати, зокрема, усі акцизні склади - в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
Отже, суб’єкт господарювання, який не здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та не має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу відповідно не буде вважатися розпорядником акцизного складу, відповідно до підпункту 14.1.224 пункту 1 4.1 статті 14 Кодексу та відповідно не повинен здійснювати реєстрацію акцизного складу.
2.Щодо реєстрації платником акцизного податку та складання і реєстрації акцизних накладних
Відповідно до підпункту 212.1.15 пункту 212.1 статті 212 Кодексу платниками акцизного податку є, зокрема, особа (у тому числі юридична особа, що веде облік результатів діяльності за договором про спільну діяльність без створення юридичної особи), яка реалізує пальне.
Згідно з підпунктом 14.1.212 пункту 14.1 статті 14 Кодексу у редакції, яка діє з 01.07.2019, реалізація пального для цілей розділу VI Кодексу - будь- які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального з переходом права власності на таке пальне чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу/акцизного складу пересувного:
до акцизного складу;
до акцизного складу пересувного;
для власного споживання чи промислової переробки;
будь-яким іншим особам.
Отже, суб’єкт господарювання, який не здійснює будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального з переходом прнва власності на таке пальне чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу/акцизного складу пересувного:
до акцизного складу;
до акцизного складу пересувного;
для власного споживання чи промислової переробки;
будь-яким іншим особам, тобто не здійснює реалізацію пального не буде вважатися платником акцизного податку з реалізації пального у розумінні підпункту 14.1.212 пункту 14.1 статті 14 Кодексу.
3.Щодо отримання відповідної ліцензії
Відповідно до підпункту 14.1.212 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) у редакції, яка діє з 01.07.2019, реалізація пального для цілей розділу VI цього Кодексу - будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального з переходом права власності на таке пальне чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу/акцизного складу пересувного:
до акцизного складу; до акцизного складу пересувного; для власного споживання чи промислової переробки;
будь-яким іншим особам.
Не вважаються реалізацією пального операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України:
у споживчій тарі ємністю до 5 літрів (включно), крім операцій з реалізації такого пального його виробниками;
при використанні пального, з якого сплачено акцизний податок, виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки суб’єктами господарювання, які не є розпорядниками акцизного складу.
Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» внесено зміни до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (далі -Закон № 481), зокрема запроваджено ліцензування видів господарської діяльності з виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним.
Зазначені зміни набрали чинності з 01 липня 2019 року.
Відповідно до статті 1 Закону № 481 оптова торгівля пальним визначена як діяльність із придбання та подальшої реалізації пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик суб’єктам господарювання роздрібної та/або оптової торгівлі та/або іншим особам.
Роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання га подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни йою фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції / автогазозаправн ої станції / газонаповнювальної станції / газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки.
Відповідно до ст. 15 Закону № 481 оптова та роздрібна торгівля пальни м може здійснюватися суб'єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій.
Отже, у разі придбання та подальшої реалізації пального (продажу) у розумінні Закону № 481, суб’єкту господарювання необхідно отримати ліцензії на право оптової та роздрібної торгівлі пальним.
4.Щодо переліку документів необхідних для отримання ліцензії Порядок видачі, призупинення, анулювання ліцензій на право оптової та роздрібної торгівлі пальним визначено статтею 15 Закону № 481.
Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завір єні заявником копії таких документів:
документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об'єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об'єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
акт вводу в експлуатацію об'єкта або акт готовності об'єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об'єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об'єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;
дозвіл на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та поча ток експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального.
Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.
У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об'єкта.
Суб'єкти господарювання, які здійснюють оптову торгівлю пальним, за відсутності місць оптової торгівлі пальним копії таких документів не подають.
5. Щодо складання та реєстрації акцизної накладної
Платник податку при реалізації пального зобов’язаний скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегс рії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального та зареєструвати її в Єдиному реєсгрі акцизних накладних з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи (пункт 231.1 статті 231 Кодексу, у редакції, яка набула чинност з 01.07.2019).
Особа, яка реалізує пальне, зобов’язана скласти акцизну накладну в одному примірнику у разі реалізації пального з акцизного складу, зокрема, будь-яким іншим особам - не платникам податку.
Оскільки операції з продажу пального, за схемами які заявлені Товариством, а саме фізична передача пального відбувається на АЗС Постачальника на підставі паливних карток (смарт - карток) іншим особам, у цьому випадку акцизні накладні мають складатися суб’єктом роздрібної торгівлі (Постачальником) та реєструватися у порядку визначеному статтею 231 Кодексу.
До звернення Товариства не надано будь-яких первинних документів, фіксуючих факти здійснення господарських операцій, відповідно ґрунтовну відповідь на порушені питання не видається за можливе.
Тому, для надання більш повної та ґрунтовної індивідуальної податкової консультації Товариство має право повторно звернутися до контролюючого органу та надати копії відповідних документів, зокрема укладених договорі в з покупцями Товарів та послуг, наведенням детального опису суті здійснюваних операцій.
Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виклю1 їно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |