X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДФС У ЗАПОРIЗЬКIЙ ОБЛАСТI

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 09.08.2019 р. № 3723/С/ІПК/08-01-13-02-08

Головне управління ДФС у Запорізькій області, керуючись ст.52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), розглянуло Ваш лист про надання індивідуальної податкової консультації від 24.07.2019 №2407-03 (вх. ГУ ДФС у Запорізькій області від 24.07.2019 №958/ЕКПП) з окремих питань нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) та з урахуванням фактичних обставин, викладених у листі, в межах компетенції повідомляє таке.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску, умови та порядок нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначає Закон України від 08 липня 2010 року №2464-VІ "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування " (далі - Закон №2464).        

Відповідно до частини другої ст.24 Закону №2464 банки приймають від платників єдиного внеску, зазначених у п. 1 частини першої ст. 4 Закону №2464, платіжні доручення та інші розрахункові документи на видачу (перерахування) коштів для виплати заробітної плати, на які відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок, та здійснюють видачу (перерахування) зазначених коштів лише за умови одночасного подання платником розрахункових документів про перерахування коштів для сплати відповідних сум єдиного внеску або документів, що підтверджують фактичну сплату таких сум у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Національним банком України та центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення.

Відповідно до п. 1 частини першої ст. 4 Закону №2464 платниками єдиного внеску є роботодавці, у тому числі, фізичні особи - підприємці, зокрема ті, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством про працю, чи за цивільно-правовим договором.

Водночас, фізичні особи - підприємці, у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, визначені платниками єдиного внеску за себе згідно з п.4 частини першої ст.4 Закону №2464.

Базою нарахування єдиного внеску для платників, зазначених, зокрема, в п.4 частини першої ст.4 Закону №2464, які обрали спрощену систему оподаткування є суми, що визначаються такими платниками самостійно для себе, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом №2464. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску (п.З частини першої ст. 7 Закону №2464).

Сума допомоги по вагітності та пологах, яка нарахована Фондом соціального страхування на користь фізичної особи - підприємця платника єдиного податку, не є базою нарахування єдиного внеску.

Порядок прийняття банками на виконання розрахункових документів на виплату заробітної плати затверджено наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013    № 453 (далі - Порядок №453) на виконання ст.24 Закону №2464 та
регулює механізм прийняття банками грошових чеків, платіжних доручень та інших розрахункових документів на видачу (перерахування) коштів для виплати заробітної плати, на які відповідно до Закону№2464 нараховується єдиний внесок.

Таким чином, довідка - розрахунок, форма якої затверджена Порядком №453 погоджується органом доходів і зборів платникам, визначеним в п.1 частини першої ст.4 Закону №2464, які є роботодавцями.

При цьому, Порядком №453 не передбачено погодження контролюючим органом довідки - розрахунку у разі отримання фізичною особою - підприємцем платником єдиного податку допомоги по вагітності та пологах від Фонду соціального страхування.

Згідно з п.52.2 ст.52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.