Головне управління ДФС у Харківській області, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі - ПКУ), розглянуло Ваш запит на отримання індивідуальної податкової консультації щодо деяких питань оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з урахуванням фактично викладених обставин, в межах компетенції повідомляє наступне.
Оскільки, Вами до звернення не надані документи, що підтверджують право власності на нерухоме майно і лист не містить достатньої інформації для надання вичерпної відповіді по суті порушених питань, тому надаємо відповідь виходячи із загальних вимог чинного законодавства.
Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, визначає Закон України від 01.07.2004 № 1952-VІ "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (далі - Закон № 1952-VІ).
Державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень - це офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (ст. 2 Закону № 1952-VІ).
Відповідно до ст. 26 Закону № 1952-VІ визначено, що записи до Державного реєстру прав на нерухоме майно та їх обтяжень вносяться на підставі прийнятого рішення про державну реєстрацію прав.
У разі зміни ідентифікаційних даних суб'єкта права, визначення часток у праві спільної власності чи їх зміни, зміни суб'єкта управління об'єктами державної власності, відомостей про об'єкт нерухомого майна, у тому числі зміни його технічних характеристик, виявлення технічної помилки в записах Державного реєстру прав чи документах, виданих за допомогою програмних засобів ведення цього реєстру (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), за заявою власника чи іншого правонабувача, обтяжувача, а також у випадку, передбаченому пп. "в" п. 2 частини шостої ст. 37 Закону № 1952-VІ, вносяться зміни до записів Державного реєстру прав.
Перелік документів, необхідних для державної реєстрації прав, та порядок державної реєстрації прав визначаються Кабінетом Міністрів України у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень (ст.18 Закону № 1952-VІ).
Відповідно до п. 58 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.40 5 № 1127 із змінами та доповненнями, для державної реєстрації права власності на об'єкт нерухомого майна у разі, коли в документах, що подаються для такої реєстрації, відсутні відомості про технічні характеристики відповідного об'єкта, також подається тхнічний паспорт на такий об'єкт.
За бажанням заявника у разі зміни технічних характеристик об'єкта нерухомого майна для державної реєстрації права власності на такий об'єкт може бути подано технічний паспорт, що містить актуальні відомості про технічні характеристики об'єкта, незалежно від наявності таких відомостей в документах, що подаються для відповідної реєстрації. У разі коли зміни технічних характеристик об'єкта нерухомого майна відбулися у зв’язку з проведенням будівельних робіт, що відповідно до законодавства потребують отримання дозволу на їх проведення, також подається документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта.
Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна щодо суб’єкта ...... обліковуються такі об’єкти нежитлової нерухомості, зокрема:
- нежитлові будівлі:..;
- нежитлова будівля:..
Платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості (пп. 266.1.1 п. 266.1 ст. 266 ПКУ).
Об'єктом оподаткування є, зокрема, об'єкт нежитлової нерухомості, у тому числі його частка (пп. 266.2.1 п. 266.2 ст. 266 ПКУ).
База оподаткування об’єктів, зокрема, нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності пп. 266.3.2 п. 266.3 ст. 266 ПКУ).
Враховуючи викладене, якщо дані Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна не відповідають технічним характеристикам об’єкта нерухомого майна, то суб’єкту права власності на такий об'єкт необхідно звернутися до державного реєстратора для внесення змін до відомостей про такий об'єкт нерухомого майна.
Порядок обчислення суми податку на нерухоме майно, відмінне від змельної ділянки, визначений пп. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 ПКУ.
Обчислення суми податку з об'єкта/об'єктів нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості виходячи із загальної площі кожного з об'єктів нежитлової нерухомості та відповідної ставки податку (пп. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 ПКУ).
Ставки податку для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об’єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує три відсотки розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування (пп. 266.5.1. п. 266.5 ст.266 ПКУ).
Відповідно до пп. 266.6.1 п.266.1 ст. 266 ПКУ базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року.
Ставки та пільги з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території міста Харкова встановлюються рішеннями Харківської міської ради за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).
Зауважуємо, що Вами не зазначено базовий податковий (звітний) період (рік), за який обчислюється податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на території міста Харкова.
На даний час дійсним є рішення.., яким встановлені на 2017 рік та наступні роки на території міста Харкова ставки та пільги з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
Оскільки рішення органів місцевого самоврядування, типові форми яких затверджені постановою Кабінету міністрів України від 24.05.2017 №483 встановлюють ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що диференційовані в залежності від класу будівлі відповідно до Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, затвердженого наказом Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 17.08.2000 № 507 (далі - ДК 018-2000), то з метою уникнення невірного оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, пропонуємо
Вам отримати експертний висновок щодо приналежності об’єктів нерухомості до певного класу будівель за ДК 018-2000 та включити отриману класифікацію до записів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Зауважуємо, що ведення ДК 018-2000 та право надання експертного висновку щодо приналежності об'єктів до відповідно класу будівель або споруд здійснює Державний науково-дослідний інститут автоматизованих систем у будівництві Держбуду України.
Одночасно повідомляємо, що платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку (пп. 266.7.3. п. 266.7 ст. 267 ПКУ).
У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).
Враховуючи, що на теперішній час, згідно з даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна щодо суб’єкта...вищезазначені об’єкти нерухомого майна не містять класифікаційної ознаки відловідно до ДК 018-2000 («будівлі промисловості та склади», тощо), то підстави для скасування попередніх податкових повідомлень-рішеннь відсутні.
Порядок оскарження рішень контролюючих органів встановлений главою 4 ПКУ та Порядком оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 21.10.2015 № 916 із змінами та доповненнями.
Слід зазначити, що відповідно до п. 52.2 ст. 52 ПКУ індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |