X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 12.08.2019 р. № 3758/6/99-99-12-02-02-15/ІПК

Державна фіскальна служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України розглянула запит Товариства щодо оформлення ліцензії на зберігання пального та в межах компетенції повідомляє таке.

Товариство зазначило, що є сільськогосподарським товариством, основним видом виробничої діяльності - вирощування сільськогосподарської продукції та її реалізація.

В своїй діяльності Товариство використовує власну і орендовану сільськогосподарську техніку та власні і орендовані автотранспортні засоби для перевезення продукції.

Дня заправки техніки на території Товариства розташовано склад паливно-мастильних матеріалів ( далі - склад ПММ), на якому зберігаються бензин, дизельне паливо та мастила.

Товариство має в наявності 4 ємності для зберігання пального, а саме: 2 ємності об’ємом 75 м куб.кожна - для зберігання дизельного пального та 2 ємності об’ємом 8 м куб. кожна - для зберігання бензину.

В ході роботи по оформленню необхідних для отримання ліцензій на зберігання пального документів, у Товариства виникли такі питання:

1 Який державний орган видає дозволи на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки та яким саме нормативно-правовим актом України передбачена його видача

2. Чи можливо замість дозволу па початок виконання робіт підвищеної небезпеки та Початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки для отримання ліцензії на збер пального надати Повідомлення про результати ідентифікації об'єктів підвищеної небезпеки (Форма ОПН-1) та лист Держпраці про результати ідентифікації об'єкта підвищеної небезпеки.

3. Чи необхідно вносити до реєстраційних даних Товариства коди КВЕД

4. Чи може слугувати бухгалтерська довідка, яка містить інформацію про назву основного засобу, рік виготовлення основного засобу, первинну вартість, суму зносу, балансову вартість - документом, що підтверджує право власності Товариства на зазначені ємності.

5. Чи можна оформити ліцензії на зберігання пального по двом юридичним особам, склад ПММ яких розташований на одній земельній ділянці та які документи будуть підтверджувати право користування земельною ділянкою для кожного з таких Товариств.

До питань 1 та 2.

Відповідно до статті 1 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481 "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (зі змінами) (далі - Закон № 481) місце зберігання пального визначено як місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування. Зберігання пального - діяльність із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його Фізико-хімічних характеристик.

Порядок видачі, призупинення, анулювання ліцензій на право зберігання пального, оптову та роздрібну торгівлю пальним визначено статтею 15 3акону №481.

Відповідно до ст. 15 Закону № 481 ліцензія на право зберігання пального не отримується на місця зберігання пального, що використовуються:

Крім цього, відповідно до ст. 15 Закону № 481 суб’єкт господарювання має право зберігати пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального або місцях оптової торгівлі пальним чи місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримані відповідні ліцензії.

Для отримання ліцензії на право зберігання пального разом із заявою, в якій зазначається вид господарської діяльності, на провадження якого суб’єкт господарювання має намір одержати ліцензію додатково подаються завірені заявником копії таких документів:

Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального.

Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.

Статтею 15 Закону № 481 встановлено необхідний перелік документів для отримання ліцензії. Вимагати представлення інших документів, крім зазначених у цьому Законі, забороняється. Заява про видачу ліцензії та визначені цим Законом документи подаються уповноваженою особою заявника або надсилаються рекомендованим листом. У разі подання заяви про видачу ліцензії та доданих до неї документів особисто вони приймаються за описом, копія якого видається заявнику з відміткою про дату прийняття заяви та документів і підписом особи, яка їх прийняла.

Отже, видача ліцензій на право зберігання пального можлива лише за умови надання всіх необхідних документів, які встановлені вимогами Закону №481.    

Крім цього, згідно ст. 18 Закону № 481 тимчасово, до 1 січня 2022 року, суб'єкти господарювання можуть отримувати ліцензію на право оптової торгівлі пальним або на право зберігання пального на відповідне місце здійснення такої діяльності без подання акта вводу в експлуатацію об'єкта або акта готовності об'єкта до експлуатації, або сертифіката про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, або інших документів, що підтверджують прийняття об'єктів в експлуатацію відповідно до законодавства щодо об'єктів, необхідних для здійснення відповідної діяльності, за умови подання копій документів, що підтверджують право власності на такі об'єкти нерухомого майна, виданих у встановленому законодавством порядку до 1 січня 2014 року.

Постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 року № 1107 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» встановлено процедуру видачі або відмови у видачі, переоформлення, анулювання Державною службою з питань праці ( далі - Держпраці) та її територіальними органами дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Отже, з метою отримання дозволу на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки необхідно звертатись до Держпраці та її територіальних органів.

До питання 3.

Статтею 15 Закону № 481 встановлено вичерпний перелік документів для отримання ліцензії. Вимагати представлення інших документів, крім зазначених у цьому Законі, забороняється, в тому числі щодо внесених до реєстраційних даних Товариства кодів КВЕД.

До питання 4.

Згідно ст. 18 Закону № 481 тимчасово, до 1 січня 2022 року, суб'єкти господарювання можуть отримувати ліцензію на право оптової торгівлі пальним або на право зберігання пального на відповідне місце здійснення такої діяльності без подання акта вводу в експлуатацію об'єкта або акта готовності об'єкта до експлуатації, або сертифіката про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, або інших документів, що підтверджують прийняття об'єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо об'єктів, необхідних для здійснення відповідної діяльності, за умови подання копій документів, що підтверджують право власності на такі об'єкти нерухомого майна, виданих у встановленому законодавством порядку до 1 січня 2014 року.

Інших виключень не передбачено.

До питання 5.

Статтею 15 Закону № 481 встановлено необхідний перелік документів для отримання ліцензії, зокрема у разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об'єкта.

Отже, оформлення ліцензії на зберігання пального по двом юридичним особам, склад ПММ яких розташований на одній земельній ділянці можливе за умови подання встановлених ст. 15 Закону № 481 переліку документів,

Слід зазначити що, згідно з статтею 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Керуючись нормами чинного законодавства України, суб'єкти господарювання та інші учасники відносин у сфері господарювання повинні провадити свою діяльність у межах встановленого правового господарського порядку, додержуючись вимог законодавства.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.