X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 05.09.2019 р. № 29/6/99-00-07-03-03/ІПК

З урахуванням пункту другого постанови Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2018 року № 1200 «Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України» та розпорядження Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 682-р «Питання Державної податкової служби України» Державна податкова служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула звернення Товариства та в межах компетенції повідомляє.

У зверненні Товариство зазначає, що поряд із оптовою торгівлею пальним, займається перепродажем талонів кінцевому споживачеві. Тобто фактичні клієнти отримують від Товариства талони, за якими вони вливають у бак свого автомобіля пальне на АЗС постачальників Товариства. При цьому Товариство зазначає, що не здійснює операцій з фізичного відпуску (відвантаження) пального.

У зверненні Товариство просить надати роз’яснення, щодо наступних питань:

1. Чи повинно Товариство реєструвати акцизні накладні у разі продажу талонів кінцевим споживачам?

2. Якщо повинно, то в який спосіб буде проходити така реєстрація (коди операцій для складання в одному примірнику, умови оподаткування, напрям використання) та чи необхідно буде поповнювати заявками залишки пального?

Повідомляємо, що з 01 липня 2019 року відповідно до змін, внесених до Кодексу Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі - Закон № 2628), змінюється визначення терміну «реалізація пального».

Так, під реалізацією пального з 01 липня 2019 року розуміються будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального з переходом права власності на таке пальне чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу/акцизного складу пересувного:

до акцизного складу;

до акцизного складу пересувного;

для власного споживання чи промислової переробки;

будь-яким іншим особам (п.п.14.1.212 п.14.1 ст.14 Кодексу).

Разом з цим відповідно до абзацу десятого цього ж підпункту не вважаються реалізацією пального операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України при використанні пального, з якого сплачено акцизний податок, виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки суб’єктами господарювання, які не є розпорядниками акцизного складу.

Нагадуємо, що платником акцизного податку є особа, яка реалізує пальне (п.п. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Кодексу).
Отже, безпосередньо сама операція з реалізації талонів, під час якої не відбувається фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального, з 01 липня 2019 року не належить до операцій з реалізації пального в розумінні п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу.

Поряд з цим, платник податку, зокрема, при реалізації пального зобов'язаний скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального та зареєструвати її в Єдиному реєстрі акцизних накладних з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи (п. 231.1 ст. 231 Кодексу).

У зазначеному випадку платником акцизного податку являється АЗС постачальника, оскільки на АЗС здійснюється фізична передача (відпуск, відвантаження) пального у розумінні п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу.

Тому при здійсненні фізичної передачі (відпуск, відвантаження) пального у платника виникає обов'язок у складанні акцизних накладних.

Отже, АЗС, яка є місцем роздрібної торгівлі пальним, на яке отримано ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним (п. 231.1 ст. 231 Кодексу), повинна бути зареєстрована платником акцизного податку з реалізації пального у встановленому порядку, та зобов’язана складати акцизні накладні на такі обсяги реалізованого пального, зареєструвавши акцизні накладні в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, згідно з п. 231.1 ст. 231 Кодексу з дотриманням термінів встановлених п. 231.6 ст. 231 Кодексу.

Для надання більш повного та ґрунтовного роз’яснення Товариство має право повторно звернутися до контролюючого органу та надати копи відповідних документів, зокрема укладених договорів, на підставі яких здійснюється реалізація талонів на пальне, з наведенням детального опису суті здійснюваних операцій.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.