X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 09.09.2019 р. № 82/6/99-00-02-02-01-15/ІПК

Державна податкова служба України з урахуванням пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2018 року № 1200 "Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України" та розпорядження Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 682-р "Питання Державної податкової служби" розглянула лист на отримання податкової консультації щодо порядку підписання банками та іншими фінансовими установами електронних повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків і, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.
Вимоги до відкриття та закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах встановлено статтею 69 Кодексу.

Відповідно до підпункту 2 пункту 3 наказу Міністерства фінансів України від 09.07.2019 №292 «Про внесення змін до Порядку подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.07.2019 за №832/33803 (далі - Наказ №292), протягом перехідного періоду: з 05 серпня 2019 року до 31 жовтня 2019 року, встановленого для проведення зміни діючих рахунків клієнтів банків відповідно до вимог стандарту ІВА1Ч, банки мають подати до контролюючих органів повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованих електронних підписів відповідальних за підписання повідомлень про відкриття/закриття рахунків осіб із типом підпису "відповідальна особа за підписання повідомлень про відкриття/закриття рахунків"

Пунктом 6 розділу І Порядку подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 18.08.2015 №721 (у редакції Наказу №292), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.09.2015 за № 1058/27503 (далі - Порядок № 721), визначено, що відповідальна особа за підписання повідомлень про відкриття/закриття рахунків - посадова чи уповноважена особа фінансової установи, якій керівником фінансової установи делеговано право підпису електронних повідомлень про відкриття/закриття рахунків. Інформація про кваліфікований сертифікат такої особи направляється до контролюючого органу в повідомленні про надання інформації щодо кваліфікованих електронних підписів відповідно до вимог Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.08.2017 за № 959/30827 (далі - Порядок № 557)

Згідно з пунктом 11 розділу III Порядку № 557 для надання права підпису електронних документів (крім Заяви про приєднання до Договору про визнання електронних документів) іншим особам, яким делеговано право підпису, автор повідомляє про таких осіб контролюючий орган шляхом направлення повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованих електронних підписів в електронному вигляді за формою згідно з додатком 2 до Порядку № 557.

Створення електронного документа та/або пакета файлів завершується накладенням кваліфікованих електронних підписів та печатки (за наявності) (пункт 5 розділу IV Порядку № 721).

Фінансова установа для підписання електронного документа використовує кваліфіковані сертифікати двох відповідальних осіб фінансової установи та кваліфіковану електронну печатку фінансової установи (за наявності). Для подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків використовуються такі типи підпису: керівник та/або бухгалтер, та/або особа, відповідальна за підписання повідомлень про відкриття/закриття рахунків.

За умови здійснення господарської діяльності без застосування печатки банк чи інша фінансова установа мають право не використовувати кваліфікованої електронної печатки (пункт 2 розділу V Порядку № 721).

Для подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків використовуються підписи двох відповідальних осіб фінансової установи, зазначених у повідомленні про надання інформації щодо кваліфікованих електронних підписів:

керівник та бухгалтер;

керівник та особа, відповідальна за підписання повідомлень про відкриття/закриття рахунків; бухгалтер та особа, відповідальна за підписання повідомлень про відкриття/закриття рахунків; дві особи, відповідальні за підписання повідомлень про відкриття/закриття рахунків.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.