X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 28.08.2019 р. № 4089/6/99-99-12-02-02-15/ІПК

Державна фіскальна служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула запит Підприємства щодо отримання індивідуальної податкової консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового законодавства, а саме щодо зберігання пального, яке використовується виключно для власних потреб та, в межах компетенції, повідомляє таке.

У зверненні Підприємство просить надати індивідуальну податкову консультацію у письмовій формі з наступних питань:

1. Яким чином здійснюється реєстрація транспортного засобу як акцизного складу пересувного в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового на прикладі судна (морський буксир-кантувальник), яке має наступні параметри:

- паливний танк № 1 лівий борт, паливний танк № 1 правий борт - об'ємом по 35,4 метрів кубічних;

паливний танк № 3 правий борт - об’ємом 12,1 метрів кубічних; паливний танк №4 правий борт - об’ємом 13,6 метрів кубічних.

паливні танки №5 правий борт та №5 лівий борт - об’ємом по 37,9 метрів кубічних,

паливний танк № 1 лівий борт, корма - об’ємом 23,7 метрів кубічних;

переливний танк № 2 центр - об’ємом 8 метрів кубічних, - які фактично використовуються для приймання та зберігання та призначені для життєзабезпечення судна в процесі експлуатації;   

- витратний танк № 2 лівий борт об’ємом 8,7 метрів кубічних та витратний танк № 3 лівий борт об’ємом 10,2 метрів кубічних, які фактично використовуються для витрат та призначені для витрат на головні та допоміжні двигуни, котел, ДПЖН;

- 6 масляних цистерн об’ємом 1,25 ; 3,8 ; 0,95 ; 0,95 ; 0,455 та 0,455 метрів кубічних, - які фактично використовуються для приймання та зберігання та призначені для життєзабезпечення судна в процесі експлуатації.

2. На прикладі судна (морський буксир), перелік ємностей для приймання, відпуску та зберігання палива якого зазначено вище, Підприємство просить вказати, яка конкретно кількість витратомірів-лічильників та рівномірів лічильників повинна бути установлена та на яких саме конструкціях?

3. Чи здійснюється реєстрація транспортного засобу як акцизного складу пересувного в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового у випадку, якщо об’єкт основного засобу призначений для використання в господарській діяльності Підприємства, проте виведений з експлуатації за наявності відповідних підстав?

Щодо питань 1-3.

Відповідно до нової редакції п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст .14 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), яка набула чинності з 01.07.2019, реалізація пального або спирту етилового для цілей розділу VI цього Кодексу - будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального з переходом права власності на таке пальне або спирт етиловий чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу/акцизного складу пересувного: до акцизного складу; до акцизного складу пересувного; для власного споживання чи промислової переробки; будь-яким іншим особам.

Не вважаються реалізацією пального операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України:

Відповідно до вимог п.п. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Кодексу (зі змінами, які набули чинності з 01.07.2019 ) платниками акцизного податку є, зокрема, але не виключно, особа (у тому числі юридична особа, що веде облік результатів діяльності за договором про спільну діяльність без створення юридичної особи), яка реалізує пальне або спирт етиловий.    

Транспортний засіб набуває статусу акцизного складу пересувного протягом періоду його використання, зокрема, для:

а) переміщення в ньому митною територією України пального або спирту етилового, що реалізується (крім пального або спирту етилового переміщується митною територією України прохідним транзитом або внутрішнім транзитом, визначеним підпунктом "а" пункту 2 частини другої статті 91 Митного кодексу України);

б) зберігання в ньому пального або спирту етилового на митній території України.

Не є акцизним складом пересувним транспортний засіб, що використовується суб'єктом господарювання, який не є розпорядником акцизного складу, для переміщення на митній території України власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання промислової переробки.

Отже, з урахуванням викладеного вище, зазначене у запиті для прикладу судно Підприємства, набуває статусу акцизного складу пересувного як транспортний засіб (морський), протягом періоду його використання для зберігання або переміщення пального на митній території України, (п.п. 14.1.6-1 п. 14.1. ст. 14 Кодексу).

Розпорядник акцизного складу пересувного - суб'єкт господарювання платник акцизного податку, зокрема, який є власником пального та який з використанням транспортного засобу незалежно від того, кому належить такий транспортний засіб, реалізує або зберігає пальне.

Не є розпорядником акцизного складу пересувного суб'єкт господарювання - (перевізник, експедитор), який здійснює транспортування пального або спирту етилового (п.п. 14.1.224 1 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).

Відповідно до п.п. 230.1.5 п. 230.1 ст. 230 Кодексу транспортні засоби, що набули статусу акцизних складів пересувних, а також транспортні засоби, що використовуються суб'єктом господарювання, який не є розпорядником акцизного складу, для переміщення на митній території України власного пального для потреб власного споживання, повинні обліковуватися в Переліку транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий, створення та ведення якого забезпечується центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Перелік транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий, розміщується на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Включення/виключення транспортних засобів до/з Переліку транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий, здійснюється автоматично на підставі даних акцизних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних, або на підставі заявок на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними, із зазначенням періоду переміщення такого пального або спирту етилового, або на підставі митних декларацій при переміщенні пального або спирту етилового митною територією України прохідним транзитом або внутрішнім транзитом, визначеним підпунктом "а" пункту 2 частини другої статті 91 Митного кодексу України.

Такі заявки подаються суб'єктами господарювання, які не є розпорядниками акцизних складів, до переміщення митною територією України у транспортних засобах, які не є акцизними складами пересувними, власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки.

Форма заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Такі заявки у формі електронних документів надсилаються центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не зазначені в акцизних накладних, зареєстрованих у Єдиному реєстрі акцизних накладних, складених на операції, при здійсненні яких переміщується пальне або спирт етиловий у таких транспортних засобах, а також не зазначені у заявках на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними, які надіслані центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, забороняється

Транспортні засоби, що використовуються для переміщення на митній території України пального або спирту етилового, не облаштовуються витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.

Платник податку зобов'язаний скласти акцизну накладну на обсяги пального або спирту етилового, використаного для власного споживання; реалізованого та/або використаного для виробництва непідакцизної продукції на умовах, встановлених статтею 229 цього Кодексу; втраченого у межах та/або понад встановлені норми втрат; зіпсованого, знищеного, в тому числі внаслідок аварії, пожежі, повені, інших форс-мажорних обставин чи з іншої причини, пов'язаної з природним результатом, а також внаслідок випаровування у процесі виробництва, обробки, переробки, зберігання чи транспортування такого пального або спирту етилового, а також при здійсненні операцій, які не підлягають оподаткуванню або звільняються від оподаткування (п. 231.1 ст.231 Кодексу).

Отже транспортний засіб, як акцизний склад пересувний, обліковується в Переліку транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий шляхом автоматичного включення, зокрема, на підставі даних акцизних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних, що складені платником акцизного податку при здійсненні операцій з пальним відповідно до норм п. 231.1 ст. 231 Кодексу.

Слід зазначити, що до звернення Підприємства не надано будь-яких первинних документів, фіксуючих факти здійснення господарських операцій, відповідно ґрунтовну відповідь на порушені питання не видається за можливе.

Для надання більш повної та ґрунтовної відповіді на ці питання Підприємство має право повторно звернутися до контролюючого органу за індивідуальною податковою консультацією та надати копії відповідних документів, з наведенням детального опису суті здійснюваних операцій.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.