З урахуванням пункту другого постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 № 1200 «Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України» та розпорядження Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 682-р «Питання Державної податкової служби України» Державна податкова служба України, відповідно до ст .52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), розглянула звернення Товариства на отримання індивідуальної податкової консультації щодо застосування норм Закону України від 19 грудня 1995 року № 481 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» (далі - Закон № 481) з урахуванням змін внесених Законом України від 23.11.2018 № 7628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі - Закон №2628), та в межах їх компетенції повідомляє.
Товариство повідомило, що планує реалізовувати моторні масла за кодами УКТ ЗЕД 2710 198700, 2710 199900, 2710 198100, 2710 191190, 2710 198300, 2710 198500, 3403 191000, 3402 202000, 3403 199010, 2710 199900, 3403 199090, 34053 00090,3403991000, 3819000090, 382000000000 - 3820000090.
Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступного питання отримання ліцензії на право оптової і роздрібної торгівлі пальним, а саме моторних масел за вищенаведеними кодами УКТ ЗЕД, та ліцензії на право зберігання пального, а саме мастильних матеріалів за вищенаведеними кодами УКТ ЗЕД?
Відповідно до змін внесених Законом № 2628 до Закону №481, з 01.07.2019 вводиться ліцензування діяльності з виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним. Зазначені зміни набрали чинності з 01 липня 2019 року.
Місце зберігання пального статтею 1 Закону № 481 визначено як місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування. Зберігання пального - діяльність із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик.
Порядок видачі, призупинення, анулювання ліцензій на право зберігання пального встановлено статтею 15 Закону № 481. Зокрема, передбачено, що зберігання пального здійснюється суб’єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензії. Суб’єкти господарювання отримують ліцензії на право зберігання пального на кожне місце зберігання пального.
Відповідно до статті 1 Закону № 481 оптова торгівля пальним визначена як діяльність із придбання та подальшої реалізації пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик суб’єктам господарювання роздрібної та/або оптової торгівлі та/або іншим особам.
Місце оптової торгівлі пальним - місце (територія), на якому розташовані споруди таУабо обладнання, та/або ємності, що використовуються для здійснення оптової торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування.
Роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції / автогазозаправної станції / газонаповнювальної станції / газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки.
Місце роздрібної торгівлі пальним - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для роздрібної торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування.
Відповідно до статті 15 Закону № 481 оптова та роздрібна торгівля пальним та зберігання пального здійснюється суб'єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них відповідних ліцензій.
Порядок видачі, призупинення, анулювання ліцензій на право оптової та роздрібної торгівлі пальним визначено статтею 15 Закону №481.
Суб'єкти господарювання отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптовії торгівлі пальним - одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб'єкта господарювання.
Суб'єкт господарювання має право зберігати пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального або місцях оптової торгівлі пальним чи місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримані відповідні ліцензії.
Ліцензія на право зберігання пального не отримується на місця зберігання пального, що використовуються:
підприємствами, установами та організаціями, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджету;
підприємствами, установами та організаціями системи державного резерву;
суб'єктами господарювання для зберігання пального, яке споживається для власних виробничо-технологічних потреб виключно на нафто- та газовидобувних майданчиках, бурових платформах і яке не реалізується через місця роздрібної торгівлі.
Відповідно до статті 1 Закону № 481 термін «пальне» вживається в цьому Законі у значенні, наведеному в Податковому кодексі України.
Підпунктом 14.1.141і пункту 14.1 статті 14 Кодексу встановлено, що пальне - нафтопродукти, скраплений газ, паливо моторне альтернативне, паливо моторне сумішеве, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, інші товари, зазначені у підпункті 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Кодексу.
Відповідно до підпункту 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Кодексу «середні дистиляти для специфічних процесів переробки», код УКТ ЗЕД 2710 19 11 90, віднесено до підакцизної групи товарів.
Таким чином, з 01 липня 2019 року у разі здійснення оптової та роздрібної торгівлі пальним, зокрема, середніми дистилятами для специфічних процесів переробки за кодом УКТ ЗЕД 2710 19 11 90, суб’єкт господарювання повинен отримати ліцензії на право оптової та роздрібної торгівлі пальним, а та у разі необхідності - на право зберігання пального відповідно до Закону № 481.
Слід зазначити, що до звернення Товариства не надано будь-яких первинних документів, фіксуючих факти здійснення господарських операцій, відповідно ґрунтовну відповідь на порушені питання не видається за можливе
Для надання більш повної та ґрунтовної відповіді на ці питання Товариство має право повторно звернутися до контролюючого органу за індивідуальною податковою консультацією та надати копії відповідних документів, з наведенням детального опису суті здійснюваних операцій.
Згідно з п. 52.2 ст. 52 ПКУ індивідуальна податкова консультаций має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податку, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |