X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 26.09.2019 р. № 379/6/99-00-04-02-05-15/ІПК

З урахуванням пункту другого постанови Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2018 року № 1200 «Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України» та розпорядження Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 682-р «Питання Державної податкової служби України» Державна податкова служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула звернення на отримання індивідуальної податкової консультації [....], направлене Державнії фіскальній службі України, стосовно практичного застосування норм податкового законодавства щодо порядку списання залишків пального.

У зверненні Підприємство зазначає, що з 01.07.2019 підлягає ліцензуванню діяльність суб’єктів господарювання, які здійснюють виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним.

Підприємство не отримувало відповідної ліцензії та припинило з 01.07.2019 свою діяльність в частині реалізації пального.
Станом на 12.08.2019 у Підприємства наявні залишки пального у Системі електронного адміністрування реалізації пального (далі - СЕА РП), які планує використати на власні потреби.

У Підприємства виникло питання щодо порядку списання залишків пального станом на 12.08.2019, які обліковуються у СЕА РП.

Питання: Який порядок списання залишків по програмі СЕА РП, які обліковуються станом на 12.08.2019 ?

З 1 липня 2019 року набрали чинності зміни, внесені Законом України від 23.11.2018 р. № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» до Кодексу, згідно з якими, зокрема, але не виключно замість СЕАРП запроваджено систему електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (далі - СЕА РПСЕ).

Також з 01.07.2019 змінено визначення терміну «реалізація пального» (п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу), яке розповсюджено також і на спирт етиловий, відповідно до якого реалізацією є будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального або спирту етилового з переходом права власності на таке пальне або спирт етиловий чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу / акцизного складу пересувного:

до акцизного складу;

до акцизного складу пересувного;

для власного споживання чи промислової переробки;

будь-яким іншим особам.

Наслідком зміни визначення терміну «реалізація пального» є зміна кола платників акцизного податку з реалізації пального.
Згідно з п.п. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Кодексу платником акцизного податку є, зокрема особа, яка реалізує пальне або спирт етиловий.

Особи, які здійснюватимуть реалізації пального або спирту етилового підлягають обов’язковій реєстрації як платники податку до початку здійсненні реалізації пального або спирту етилового (п.п. 212.3.4 п. 212.3 ст. 212 Кодексу).

Отже, якщо Підприємство з 01.07.2019 не здійснює операції з реалізації пального в розумінні п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, не є розпорядником акцизного складу, у нього відсутній обов’язок щодо реєстрації в Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового.

На сьогодні втратили чинність:

постанова Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року № 113 «Деякі питання електронного адміністрування реалізації пального» (далі - Постанова №113), в якій, зокрема, визначено порядок роботи системи електронного адміністрування реалізації пального - відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 квітня 2019 року № 408;

наказ Міністерства фінансів України від 25 лютого 2016 року № 218 (далі - Наказ №218), яким затверджено форми документів (акцизної накладної, розрахунку коригування до акцизної накладної, заявки на поповнення обсягів залишку пального, коригування до заявок на поповнення обсягів залишку пального), на підставі яких, зокрема, в СЕА РП здійснюється зміна показника обсягу пального, на який платник може зареєструвати акцизні накладні, розрахунки коригування, та порядок заповнення вказаних документів -відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 19.06.2019 № 262, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09.07.2019 за № 753/33724.

У зв’язку тим, що Постанова № 113 та Наказ № 218 втратили чинність, на сьогодні необхідність та можливість змінювати в СЕА РП показник обсягу пального, на який платник може зареєструвати акцизні накладні / розрахунки коригування, відсутня.

Слід вказати, розподіл обсягів залишків пального, що обліковувались у платників податку в СЕА РП, між акцизними складами/акцизними складами пересувними, де такі обсяги залишків пального знаходились фактично станом на 1 липня 2019 року, та можливість реєстрації другого примірника акцизної накладної з розподілу залишків пального станом на 01.07.2019 визначені пунктом 23 підрозділу 5 розділу XX Кодексу.

Відповідно до Реєстру платників акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового Підприємство переєструвалось платником акцизного податку з реалізації пального з 07.08.2019 № 3512 та розподіл обсягів залишків пального станом на 01.07.2019, що обліковувались у СЕАРП у відповідності до вимог пункту 23 підрозділу 5 розділу XX Кодексу не здійснювало.

Якщо обсяг, визначений відповідно до п. 232.3 ст. 232 Кодексу, є меншим за обсяг пального або спирту етилового в акцизній накладній та/або розрахунку коригування, які платник податку повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі акцизних накладних, платник податку зобов’язаний перерахувати до бюджету суму коштів у розмірі акцизного податку за відповідний обсяг реалізованого пального або спирту етилового, самостійно розрахованого за ставками, передбаченими п.п. 215.3.1 або п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу, тг зареєструвати заявку на поповнення обсягу залишку пального або спирту етилового в СЕА РПСЕ.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультацій має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.