X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 17.09.2019 р. № 280/6/99-00-04-01-04/ІПК

Державна податкова служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (в редакції з 01.07.2019, далі - Кодекс) розглянула звернення ТОВ    (далі -Товариство)...............................................................................................щодо отримання індивідуальної податкової консультації стосовно отримання ліцензії на право оптової торгівлі пальним та в межах компетенції повідомляє.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У зверненні Товариство звертається з проханням надати відповідь на наступні питання:

1.Чи необхідно Товариству отримувати ліцензію на право оптової торгівлі пальним, у разі реалізації оптової торгівлі товару, а саме:

Розчийники для розрідження лаків та фарб, коди УКТ ЗЕД: 2707309000 та 2707509000?

Дані розчинники поставляються в комплекті з лаками та фарбами і використовуються на підприємствах з виготовлення тари виключно за призначенням.

Розчинники імпортуються з Німеччини в бочках по 25-200 літрів.

За рік імпортується біля 20 000 літрів.
 

2.Після розмитнення, розчинники (коди УКТ ЗЕД: 2707309000 та 2707509000) доставляються у складське приміщення, яке Товариство орендує.

Далі розчинники відвантажуються контрагентам автомобільним транспортом у тій самі тарі, як вони були імпортовані (перепакування заборонено виробником).

Чи є складське приміщення, у такому разі, місцем оптової торгівлі пальним у розумінні Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (далі -Закон № 481)?

Враховуючи викладене вище, слід зазначити таке.

Відповідно до п.п. 14.1.145 п. 14.1 ст. 14 Кодексу підакцизні товтри (продукція) - товари за кодами згідно з УКТ ЗЕД, на які Кодексом встановлено ставки акцизного податку.

Згідно з п.п. 14.1.141і п. 14.1 ст. 14 Кодексу пальне - нафтопродукти, скраплений газ, паливо моторне альтернативне, паливо моторне сумішеве, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, інші товари, зазначені у п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу.

Ставки акцизного податку, за якими обчислюється акцизний податок г ри справлянні податку з цих товарів та перелік підакцизних товарів, що відповідають певним кодам товару (продукції) згідно з УКТ ЗЕД та їх описам згідно з УКТ ЗЕД, які є пальним встановлені п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу.

Відповідно до п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу розчинники для розрідження лаків та фарб (код УКТ ЗЕД 2707509000) являються пальним, а саме:

суміші ароматичних вуглеводнів, з яких 65 відсотків об’ємних одиниць або більше (включаючи втрати) переганяється при температурі до 250° С за методом, визначеним згідно з А8ТМ В 86.

Законом України від 23.11.2018 № 2628-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» внесено зміни до Закону № 481, зокрема запроваджено ліцензувань видів господарської діяльності з виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним.

Зазначені зміни набирають чинності з 01.07.2019.

Зокрема ст. 15 Закону № 481 передбачено, що оптова торгівля пальним та зберігання пального здійснюються суб’єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензії.

Суб’єкти господарювання отримують ліцензії на право оптової торги лі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптоеої торгівлі пальним - одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб’єкта господарювання.

Відповідно до ст. 1 Закону № 481 місце оптової торгівлі пальним - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для здійснення оптової торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування.

Тобто, складське приміщення, яке використовуються для здійснення оптової торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування буде вважатися місцем оптової торгівлі пальним у розумій ті Закону №481.

Ліцензії на право оптової торгівлі пальним видаються терміном на п’я ъ років органом виконавчої влади, уповноваженим Кабінетом Міністрів.

Суб’єкти господарювання можуть подати документи для отримання ліцензії на право оптової торгівлі пальним на розгляд до органу ліцензування на адресу Державної податкової служби України: 04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8.

Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:

документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об’єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об’єкта в експлуатацію, цільове призначення якої відповідає заявленій діяльності;

акт вводу в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчег их будівництвом об’єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об’єктії у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пальною, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;

дозвіл на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального.

Суб’єкти господарювання, які здійснюють оптову торгівлю пальним, за відсутності місць оптової торгівлі пальним копії таких документів не подають.

У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об’єкта.

Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.

Тимчасово, до І січня 2022 року, суб’єкти господарювання можуть отримувати ліцензію на право виробництва пального, право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального на відповідне місце здійснення такої діяльності без подання акта вводу в експлуатацію об’єкта або акта готовності об’єкта до експлуатації, або сертифіката про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інших документів, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо об’єктів, необхідних для здійснення відповідної діяльності, за умови подання копій документів, що підтверджують право власності на такі об’єкти нерухомого майна, виданих у встановленому законодавством порядку до 1 січня 2014 року.

Таким чином, якщо суб’єкт господарювання здійснює діяльність із придбання та подальшої реалізації пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик суб’єктам господарювання роздрібної та/або оптової торгівлі та/або іншим особам, він зобов’язаний отримати ліцензію на право оптової торгівлі пальним.

Слід зазначити, що для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством (п. 44.1 ст. 41 Кодексу).

Керуючись нормами чинного законодавства України, суб’єкти господарювання та інші учасники відносин у сфері господарювання повинні провадити свою діяльність у межах встановленого правового господарського порядку, додержуючись вимог законодавства.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.