X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС В ОДЕСЬКІЙ ОБЛАСТІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 27.09.2019 р. № 437/ІПК/15-32-32-04-08

Головне управління Державної податкової служби в Одеській області відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України розглянуло звернення на отримання індивідуальної податкової консультації [....], (далі - Товариство) з питань практичного застосування окремих норм Закону України від 23.11.2018 № 2628-УІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі - Закон № 2628) і в межах компетенції повідомляє.

Товариство повідомило, що здійснює діяльність з оптової торгівлі пальним.

У процесі провадження господарської діяльності закуповує пальне у вигляді талонів, тобто є посередником між автозаправною станцією, яка є емітентом паливних карток або талонів, та безпосереднім споживачем палива.

Товариство запитує:

1. Чи підпадають операції по купівлі/продажу талонів/карток на паливо під операції, що оподатковуються акцизним податком у розуміння ПК України?

2. Яким чином заповнювати акцизні накладні при купівлі/продажу талонів/карток/ на паливо та кого вказувати в пункті «отримувача пального», так як посередник не є кінцевим споживачем палива?

3. Яким чином посереднику, нашому товариству, подалі реалізовувати отримані по акцизним накладним талони/картки на паливо безпосередньому споживачу палива, та які податкові документи при цьому складати?

Щодо питання 1

Відповідно до підпункту 14.1.212 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) у редакції, яка діє з 01.07.2019, реалізація пального для цілей розділу VI цього Кодексу - будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального з переходом права власності на таке пальне чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу/акцизного складу пересувного:

до акцизного складу; до акцизного складу пересувного; для власного споживання чи промислової переробки; будь-яким іншим особам.

Не вважаються реалізацією пального операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України:

у споживчій тарі ємністю до 5 літрів (включно), крім операцій з реалізації такого пального його виробниками;

при використанні пального, з якого сплачено акцизний податок, виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки суб’єктами господарювання, які не є розпорядниками акцизного складу.

У випадку, зазначеному у запиті Товариства, якщо Товариство не здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та не має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями таУабо територією, що відносяться до акцизного складу не буде вважатися розпорядником акцизного складу, відповідно до підпункту 14.1.224 пункту 14.1 статті 14 Кодексу.

Розпорядником акцизного складу, відповідно до підпункту 14.1.224 пункту 14.1 статті 14 Кодексу буде вважатися АЗС яка здійснює оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу.

Крім того, Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» внесено зміни до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (далі - Закон № 481), зокрема запроваджено ліцензування видів господарської діяльності з виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, які набрали чинність з 01 липня 2019 року.

Відповідно до статті 1 Закону № 481 оптова торгівля пальним визначена як діяльність із придбання та подальшої реалізації пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик суб’єктам господарювання роздрібної та/або оптової торгівлі та/або іншим особам.

Нагадуємо, що платником акцизного податку є особа, що реалізує пальне (п.п. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Кодексу).

Щодо питання 2-3

Платник податку при реалізації пального зобов’язаний скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегорїї згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального та зареєструвати її в Єдиному реєстрі акцизних накладних з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи (пункт 231.1 статті 231 Кодексу).

Особа, яка реалізує пальне, зобов’язана скласти акцизну накладну в одному примірнику у разі реалізації пального з акцизного складу для власного споживання чи промислової переробки або на обсяги втраченого/зіпсованого/знищеного пального; будь-яким іншим особам не платникам податку.

З 01 липня 2019 року операції з продажу третім особам пального за допомогою талонів, при якій не відбувається фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального споживачу не належить до операцій з реалізації пального в розумінні підпункту 14.1.212 пункту 14.1 статті 14 Кодексу.

Тобто, оскільки операції з продажу пального, у першому та другому способі, які заявлені Товариством, а саме фізична передача пального на АЗС відбувається, на підставі пред’явлення талону, як безпосередньо Товариству так і іншими особам, у цьому випадку акцизні накладні мають складатися суб’єктом роздрібної торгівлі пальним (АЗС), на якій здійснюється фізичний відпуск пального, та реєструватися у порядку визначеному п.231.6 ст.231 Кодексу.

Варто зазначити, що інформації, наведеної у зверненні Товариства, недостатньо для того, щоб встановити остаточно, хто і коли повинен складать і реєструвати акцизні накладні при здійсненні описаних операцій.

До звернення Товариства не надано будь-яких документів, фіксуючих факти здійснення господарських операцій.

Для надання більш повної та ґрунтованої індивідуальної податкової консультації Товариство має право повторно звернутися до контролюючого органу та надати копії відповідних документів, зокрема укладених договорів з постачальниками пального на АЗС з наведенням детального опису суті здійснюваних операцій.