X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 01.10.2019 р. № 527/6/99-00-04-02-06-15/ІПК

З урахуванням пункту другого постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 № 1200 «Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України» та розпорядження Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 682-р «Питання Державної податкової служби України» Державна податкова служба України, відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі  Кодекс) розглянула звернення Товариства про надання індивідуальної податкової консультації та в межах компетенції повідомляє таке.

У зверненні Товариство зазначило, що є офіційним імпортером адгезивної продукції зі складом речовини, яка класифікується за кодом УКТ ЗЕД 2710 (далі  Товар), який є пальним для цілей Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» (далі  Закон № 481).

Товар виробляється та, відповідно, може імпортуватися в Україну у металевих банках об’ємом 400 мл, 500 мл, 1 літр тощо; металевих каністрах об’ємом 10 літрів тощо; та металевих бочках об’ємом 100 літрів, 150 літрів (далі  Ємності).

У подальшому імпортований Товар у відповідних Ємностях (без зміни первісного стану товару, його тари, без розливу, змішування тощо) Товариство реалізовує здійснює оптову торгівлю.

Ємності розміщуються (знаходяться, зберігаються тощо) на момент здійснення Товариством поставки Товару відповідно до укладених господарських договорів на території Складу, який Товариство орендує в Київській області.

З урахуванням викладеного, Товариство звертається з проханням надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:

1. Чи потребує зберігання Товариством на Складі Товару у Ємностях відповідної ліцензії на право зберігання пального?

2. Чи є Склад місцем оптової торгівлі пальним у розумінні Закону?

3. Чи вважаються операції Товариством з поставки (продажу) Товару у Ємностях зі Складу на користь інших суб’єктів господарювання оптовою торгівлею пальним?

4. Чи потрібно Товариству отримувати ліцензію на оптову торгівлю Пальним у разі здійснення операцій з поставки (продажу) Товару у Ємностях зі Складу на користь інших суб’єктів господарювання?

Щодо питань 1-4.

Відповідно до статті 1 Закону № 481:

місце зберігання пального  місце (територія), на якому розташовані споруди  та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються    для зберігання пального на праві власності або користування;

місце оптової торгівлі пальним  місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються    для здійснення оптової торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування;

зберігання пального діяльність із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик;

оптова торгівля пальним діяльність із придбання та подальшої реалізації пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик суб'єктам господарювання роздрібної та/або оптової торгівлі та/або іншим особам.

Відповідно до статті 15 Закону № 481 зберігання пального здійснюється суб’єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензії.

Ліцензія на право зберігання пального не отримується на місця зберігання пального, що використовуються:

підприємствами, установами та організаціями, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджету;

підприємствами, установами та організаціями системи державного резерву;

суб’єктами господарювання для зберігання пального, яке споживається для власних виробничо-технологічних потреб виключно на нафто- та газовидобувних майданчиках, бурових платформах і яке не реалізується через місця роздрібної торгівлі.

Статтею 15 Закону № 481 також встановлено, що суб'єкти господарювання отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним  одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб'єкта господарювання.

Враховуючи викладене вище, Законом № 481 встановлено вичерпний перелік умов, за яких підприємства, установи та організації не отримують ліцензії на право зберігання пального на місця зберігання пального. Інших винятків Законом № 481 не передбачено.

Слід зазначити, що зберігання пального в паливних баках транспортних засобів/технічному обладнанні/пристроях не потребує отримання ліцензії на право зберігання пального, оскільки дані резервуари не являються нерухомим майном та не мають чіткої прив’язки до місця (території) згідно з Законом № 481. Зазначені у зверненні Товариства Ємності, що зберігаються на Складі, не підпадають під вищезазначені паливні баки транспортних засобів, технічне обладнання або пристрої, оскільки Товариство здійснює їх реалізацію.

До суб'єктів господарювання не застосовується фінансова санкція у вигляді штрафу, передбачена статтею 17 Закону № 481 у разі зберігання пального до 31 грудня 2019 року без наявності відповідної ліцензії.

Таким чином, для здійснення операцій з поставки (продажу) Товару у Ємностях іншим суб’єктам господарювання, у розумінні Закону № 481, Товариству необхідно отримати ліцензію на право оптової торгівлі пальним, а враховуючи, що Склад, як місце оптової торгівлі пальним, знаходиться не за місцезнаходженням Товариства, також і ліцензію на право зберігання пального за місцезнаходженням Складу або ліцензію на право оптової торгівлі за місцезнаходженням Складу.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.