Державна податкова служба України відповідно до п. 52.5 ст. 52 Податкового кодексу України розглянула запит Товариства стосовно отримання індивідуальної податкової консультації щодо практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, з урахуванням змін, внесених до Кодексу, Законом України від 23.11.2018 № 2628-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі — Закон № 2628) при зберіганні палива для власних потреб та в межах компетенції повідомляє.
У запиті Товариство поінформувало, що здійснює господарську діяльність у сфері надання послуг з геофізичного вивчення територій.
У Товариства виникає потреба дозаправки виробничого геофізичного обладнання — платформ вібраційних установок, генераторів таборів тощо.
Товариство планує придбання деяких транспортних засобів для зберігання та транспортування палива.
З урахуванням викладеного вище, Товариство цікавлять наступні запитання:
1.Чи потрібно Товариству отримувати ліцензію на зберігання палива, якщо таке пальне буде зберігатися в цистернах загальної ємності - 39,4 куб. м, загальна кількість пального протягом календарного року не буде перевищувати 1000 куб. м (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії) та буде використана виключно для власних потреб.
2.Чи набуває Товариство статусу розпорядника акцизного складу, якщо таке пальне буде зберігатися у вказаних автоцистернах загальної ємності - 39,4 куб. м, загальна кількість пального протягом календарного року не буду перевищувати 1000 куб. м (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії) та буде використана виключно для власних потреб.
3.Чи набувають вказані транспортні засоби Товариства статусу акцизного складу пересувного, якщо таке пальне буде зберігатися у цих автоцистернах ємності - 39,4 куб. м, загальна кількість пального протягом календарного року не буде перевищувати 1000 куб. м (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі паливом, на які отримано відповідні ліцензії) та буде використана виключно для власних потреб і інших акцизних складів у Товариства.
Щодо питання 1.
ДПС повідомляє, що на запит аналогічного змісту заявнику була надана вмотивована відповідь на запитання, що цікавлять Товариство листом ДФС від 02.08.2019 № 3619/6/99-99-12-01-01-15/ ІПК.
Законом № 481 встановлено вичерпний перелік умов, за яких підприємства, установи та організації не отримують ліцензію на право зберігання пального на місця зберігання пального, інших виключень Законом № 481 не передбачено.
Разом з цим, повідомляємо, що Законом № 481 не передбачена видача ліцензії на право зберігання пального на об’єкти рухомого майна, оскільки такі об’єкти не мають чіткої прив’язки до місця (території), відповідно до ст. 1 Закону № 481.
Видача ліцензій на право зберігання пального можлива лише за умови надання всіх необхідних документів, які встановлені вимогами Закону № 481.
Щодо питання 2 та З
Відповідно до пп. 14.1.6. п. 14.1. ст. 14 Податкового кодексу України в редакції з 01.07.2019 року (далі — Кодекс), акцизний склад — це:
а) спеціально обладнані приміщення на обмеженій території (далі — приміщення), розташовані на митній території України, де під контролем постійних представників контролюючого органу розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі, а також реалізації спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів;
б) приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.
Не є акцизним складом:
а) приміщення відокремлених підрозділів розпорядника акцизного складу, які використовуються ним виключно для пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі маркованих марками акцизного податку горілки та лікеро-горілчаних виробів, відвантажених з акцизного складу, а також для здійснення оптової та/або роздрібної торгівлі відповідно до отриманої розпорядником акцизного складу ліцензії;
б) приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб'єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) — власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам;
в)приміщення або територія незалежно від загальної місткості розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального, власником або користувачем яких є суб'єкт господарювання — платник єдиного податку четвертої групи, який отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 10000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам;
г) паливний бак як ємність для зберігання пального безпосередньо в транспортному засобі або технічному обладнанні, пристрої.
Акцизний склад пересувний — транспортний засіб (автомобільний, залізничний, морський, річковий, повітряний, магістральний трубопровід), на якому переміщується та/або зберігається пальне або спирт етиловий на митній території України.
Відповідно до пп. 14.1.224 п. 14.1 ст. 14 Кодексу:
розпорядник акцизного складу — суб'єкт господарювання, який одержав ліцензію на право виробництва спирту етилового, алкогольних напоїв, зареєстрований платником акцизного податку, або суб'єкт господарювання — платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу.
Розпорядник акцизного складу пересувного — суб'єкт господарювання — платник акцизного податку, який є власником пального або здійснює діяльність з виробництва спирту етилового та який з використанням транспортного засобу незалежно від того, кому належить такий транспортний засіб:
— реалізує або зберігає пальне або спирт етиловий;
— ввозить пальне на митну територію України, з якого сплачено акцизний податок або на умовах, визначених статтею 229 цього Кодексу.
Не є розпорядником акцизного складу пересувного суб'єкт господарювання (перевізник, експедитор), який здійснює транспортування пального або спирту етилового.
Транспортний засіб набуває статусу акцизного складу пересувного протягом періоду його використання для:
а)переміщення в ньому митною територією України пального або спирту етилового, що реалізується (крім пального або спирту етилового, що переміщується митною територією України прохідним транзитом або внутрішнім транзитом, визначеним підпунктом "а" пункту 2 частини другої статті 91 Митного кодексу України);
б)зберігання в ньому пального або спирту етилового на митній території України;
в)ввезення пального або спирту етилового на митну територію України, з якого сплачено акцизний податок або на умовах, визначених статтею 229 цього Кодексу.
Не є акцизним складом пересувним транспортний засіб, що використовується суб'єктом господарювання, який не є розпорядником акцизного складу, для переміщення на митній території України власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки.
Враховуючи викладене вище, та той факт, що Товариство планує зберігати пальне у транспортних засобах для подальшого транспортування пального до місць надання послуг з геофізичного вивчення територій для дозаправки виробничого геофізичного обладнання, Товариство повинно зареєструватись платником акцизного податку та буде вважатися розпорядником акцизного складу пересувного, а транспортні засоби, що використовуються для зберігання пального вважатимуться акцизними складами пересувними.
Частиною третьою статті 5 Господарського кодексу України визначено, що суб’єкти господарювання та інші учасники відносин у сфері господарювання здійснюють свою діяльність у межах встановленого правового господарського порядку, додержуючись вимог законодавства.
Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |