З урахуванням пункту другого постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 № 1200 «Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України» та розпорядження Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 682-р «Питання Державної податкової служби України» Державна податкова служба України, відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі — Кодекс), розглянула звернення Товариства на отримання індивідуальної податкової консультації щодо застосування норм Кодексу з урахуванням змін, внесених Законом України зід 23 листопада 2018 року № 2628-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі — Закон № 2628) та, в межах компетенції, повідомляє.
Як зазначено у зверненні, Товариство провадить торгівлю пальним та/або надання послуг на користь третіх осіб виключно з використанням смарт-карт за попередньою оплатою у безготівковій формі.
Передача права власності підтверджується відповідними чеками РОS-терміналів, що встановлені на відповідних АЗС, де відбувається заправка паливом.
Товариством укладено договори поставки з операторами таких АЗС (тобто оператори та/або власники АЗС) поставляють паливо на адресу Товариства на відповідних АЗС.
Виходячи з даних, що містяться в електронних базах даних, які також належать постачальникам, на основі інформації РОS-терміналів, за підсумками звітного періоду — місяця формується видаткова накладна, де зазначаються фактична кількість, асортимент (види палива) і ціна відвантаженого по смарт-картках палива та/або отриманих послуг.
У Товариства відсутні у власності нафтобаза, нафтосховища, резервуари для зберігання паливо-мастильних матеріалів, які належать Товариству на праві власності (оренди, управління, користування).
Витрати на оренду АЗС в Товаристві відсутні.
Також Товариство інформує що паливно-мастильні матеріали реалізовуються виключно за смарт картками через мережі АЗС, що знаходяться під управлінням/належать іншим суб’єктам господарювання.
З вищезазначеними суб’єктами господарювання Товариством укладені договори поставки.
Положення зазначених договорів передбачають здійснення поставки через мережу АЗС на умовах (відповідно до міжнародних правил тлумачення комерційних термінів (ІНКОМТЕРС) в редакції 2010 року) за місцезнаходженням АЗС.
Перехід права власності на паливо та ризику випадкових втрат (псування) палива відбувається в момент фактичного отримання палива/послуг та оформлення чеку, поставка палива/надання послуг здійснюється виключно у робочі години АЗС.
Товариство повідомляє, що не має місць зберігання пального й відповідно договорів відповідального зберігання, а передача/отримання палива та/або надання/отримання послуг здійснюється виключно з використанням смарт-карток.
Залишків пального на кінець місяця у Товариства не буває, оскільки у Товариства відсутні у володінні/користуванні АЗС, а відповідно і відсутні місця його зберігання.
Також Товариство не має у власності та не орендує будь-які транспортні засоби для поставки/доставки пального.
Враховуючи викладене Товариство просить надати письмову індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:
1) Чи потрібно Товариству виписувати акцизні накладні, якщо у Товариства відсутні у власності / користуванні АЗС й акцизні склади, але у видаткових документах вказано види палива?
2) При необхідності виписувати акцизні накладні, яким чином заповнювати інформацію про акцизні склади,якщо у Товариства відсутні у власності / користуванні акцизні склади?
3) Чи можливо виписувати акцизні накладні по даті формування видаткових накладних та який строк реєстрації таких акцизних накладних?
Щодо питань 1-3.
Відповідно до підпункту 14.1.212 пункту 14.1 статті 14 Кодексу, у редакції, яка діє з 01.07.2019, реалізація пального для цілей розділу VI цього Кодексу — будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального з переходом права власності на таке пальне чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу/акцизного складу пересувного:
— до акцизного складу;
— до акцизного складу пересувного;
— для власного споживання чи промислової переробки;
— будь-яким іншим особам.
Не вважаються реалізацією пального операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України:
— у споживчій тарі ємністю до 5 літрів (включно), крім операцій з реалізації такого пального його виробниками;
— при використанні пального, з якого сплачено акцизний податок, виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки суб’єктами господарювання, які не є розпорядниками акцизного складу.
Нормами підпунктів 14.1.6, 14.1.6і, 14.1.224 та 14.1.224 пункту 14.1 статті 14 Кодексу визначено поняття акцизних складів, акцизних складів пересувних та їх розпорядників.
Акцизний склад, зокрема — це приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.
Відповідно до підпункту 14.1.224 пункту 14.1. статті 14 Кодексу розпорядник акцизного складу — зокрема, суб’єкт господарювання — платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу.
Отже, суб’єкт господарювання, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу, буде вважатися розпорядником акцизного складу, відповідно до підпункту 14.1.224 пункту 14.1 статті 14 Кодексу.
У випадку, зазначеному у запиті Товариства, якщо Товариство не здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та не має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу не буде вважатися розпорядником акцизного складу, відповідно до підпункту 14.1.22,4 пункту 14.1 статті 14 Кодексу, а розпорядником акцизного складу буде вважатися АЗС, яка здійснює оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу.
Нагадуємо, що платником акцизного податку є особа, що реалізує пальне (пп. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Кодексу).
Платник податку при реалізації пального зобов’язаний скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального та зареєструвати її в Єдиному реєстрі акцизних накладних з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи (пункт 231.1 статті 231 Кодексу).
Особа, яка реалізує пальне, зобов’язана скласти акцизну накладну з одному примірнику у разі реалізації пального з акцизного складу:
— для власного споживання чи промислової переробки або на обсяги втраченого/зіпсованого/знищеного пального;
— будь-яким іншим особам — не платникам податку.
З 01 липня 2019 року операція з продажу третім особам пального за допомогою смарт-карток, при якій не відбувається фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального споживачу не належить до операцій з реалізації пального в розумінні підпункту 14.1.212 пункту 14.1 статті 14 Кодексу.
Оскільки операції з продажу пального, у способі заявленому Товариством, а саме — фізична передача пального третім особам на АЗС, що знаходяться під управлінням/належать іншим суб’єктам господарювання, відбувається на підставі пред’явлення третіми особами смарт-картки, у цьому випадку акцизні накладні мають складатися суб’єктом роздрібної торгівлі пальним (АЗС), на якій здійснюється фізичний відпуск пального, та реєструватися у порядку визначеному статтею 231 Кодексу.
Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |