X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У ХАРКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 15.10.2019 р. № 770/ІПК/20-40-32-05-08

Головне управління ДПС у Харківській області (далі - ГУ ДПС у Харківській області), керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - ПКУ), розглянуло Ваш лист щодо отримання податкової консультації від 17.09.2019 № 170919 (вх. ГУ ДПС у Харківській області від 18.09.2019 № 3600/10) та повідомляє таке.

У своєму листі ТОВ зазначає про те, що займається оптовою та роздрібною торгівлею пальним, зареєстровано платником акцизного податку та має власні акцизні склади, у зв’язку з чим просить надати роз’яснення з наступних питань:

І. Чи необхідно обладнати резервуари, які розташовані на АЗС для зберігання та відпуску пального рівнемірами - лічильниками?

Чи достатньо на виконання вимог пп. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 ПКУ з урахуванням норм Розділу XX, підрозділу 5, п. 12 ПКУ обладнання резервуарів, тільки витратомірами - лічильниками?

Відповідно до пп. 230.1.2. п. 230.1 ст. 230 ПКУ акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами - лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами - лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі (далі - рівнемір - лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному    резервуарі,
розташованому на акцизному складі.

Витратоміри - лічильники та резервуари повинні    відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат    повірки    або оцінку відповідності, або
калібрування, проведені відповідно до законодавства.

У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів - лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами - лічильниками та рівнемірами -лічильниками.

Паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки, встановлені на акцизних складах, на які є позитивні результати повірки або оцінка відповідності, проведені відповідно до законодавства, виконують функції витратомірів - лічильників.

Згідно з п.12. підрозділу 5 Розділу XX ПКУ - розпорядники акцизних складів відповідно до вимог цього Кодексу зобов'язані обладнати акцизні склади витратомірами - лічильниками та/або рівнемірами - лічильниками та зареєструвати їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі в такі строки:

акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 20000 куб. метрів, - не пізніше 1 липня 2019 року;

акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 1000 куб. метрів, але не перевищує 20000 куб. метрів, - не пізніше 1 жовтня 2019 року;

акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів, - не пізніше 1 січня 2020 року.

Таким чином, кожний введений в експлуатацію резервуар, розташований на акцизному складі, має бути обладнаний рівнеміром -лічильником, що має відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. Кожне місце відпуску пального наливом з акцизного складу, розташоване на акцизному складі має бути обладнане витратомірами - лічильниками. Функції витратомірів - лічильніків виконують встановлені на акцизних складах паливороздавальні колонки, на які є позитивні результати повірки або оцінка відповідності проведена відповідно до законодавства.

В термін встанолений п.12. підрозділу 5 Розділу XX ПКУ.

2.  Чи потрібно встановлювати витратоміри - лічильники та/або рівноміри - лічильники на пересувних акцизних складах для транспортування пального?

Враховуючі вищенаведене, відповідно до пп. 230.1.2. п. 230.1 ст. 230 ПКУ рівнемірами - лічильниками повинні бути обладнані введені в експлуатацію стаціонарні резервуарі, які розташовані на акцизному складі.

Витратомірами - лічильниками має бути обладнане кожне місце відпуску пального наливом з акцизного складу, розташоване на акцизному складі.

Обладнання пересувних акцизних складів витратомірами -лічильниками та/або рівномірами-лічильниками діючим законодавством не передбачено.

3. Яким чином підприємству виконувати норми пп. 230.1.3 п. 230.1 ст. 230 ПКУ про щоденну передачу залишків пального, якщо обладнати резервуари ми маємо право до 01.01.2020 згідно п.12. підрозділу 5 Розділу XX ПКУ?

Відповідно до пп. 230.1.3  п. 230.1  ст. 230 ПКУ розпорядники акцизних складів зобов'язані на кожному акцизному складі щоденно (крім днів, в які акцизний склад не працює) формувати дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального у розрізі кодів товарних гіідкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° С.

Дані про фактичні залишки пального та про обсяг обігу пального формуються після проведення останньої операції з обігу пального у звітній добі, але не пізніше 23 години 59 хвилин цієї доби, до початку здійснення операцій з обігу пального у добу, що настає за звітною добою, та подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою.

Крім цього, повідомляємо, що ведення реєстру та порядок передачі облікових даних (обсягу обігу та залишку пального) з витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників електронними засобами зв’язку контролюючим органам визначено у Порядку ведення Єдиного державного реєстру витратомірів - лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв’язку до контролюючих органів», який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2017 року № 891, зі змінами внесеними Постановою КМУ № 545 від 19.09.2019 року (далі - Порядок).

У п. 7 Порядку зазначено, що електронні документи для наповнення Реєстру формуються розпорядниками акцизних складів за місцем розташування акцизного складу.

Інформація щодо зведених за добу підсумкових облікових даних, зазначених в підпункті 5 пункту 5 цього Порядку, заноситься до електронних документів для наповнення Реєстру, а саме:

обсягів фактичних залишків пального на початок та кінець звітної доби та добового обсягу обігу пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° С у розрізі всіх наявних у розпорядника акцизного складу акцизних складів з уніфікованою нумерацією  для усіх розпорядників акцизних складів.

Також у цьому Порядку зазначено, як ці підсумкові облікові дані вносяться до Реєстру , а саме:

    автоматично шляхом передачі до них даних з витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників починаючи з граничних термінів, зазначених в пунктах 12, 27 підрозділу 5 Розділу XX Податкового кодексу для обов’язкового обладнання акцизних складів рівнемірами та витратомірами;

    відповідальною особою розпорядника акцизного складу  під час виходу з ладу, проведення повірки або калібрування рівнеміра або витратоміра, а також у період з 1 червня 2019 р. до граничних термінів,
передбачених у пунктах 12, 27 підрозділу 5 Розділу XX ПКУ для обов’язкового обладнання акцизних складів витратомірами та рівнемірами.

Відповідно до пп. 128-1.3 п. 128-1 ст.128 ПКУ незабезпечення з вини розпорядника акцизного складу своєчасного подання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового,  тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1000 гривень за кожний неподаний електронний документ.

Крім того, повідомляємо, що пунктом 25 підрозділу 5 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ передбачено, що норми пункту 128-1.3 статті 128-1 застосовуються з 1 січня 2020 року.

Враховуючі вищевикладене та виходячи з інформації, яка наведена у запиті, щодо строків встановлення витратомірів та рівнемірів на Вашому акцизному складі (не пізніше 01.01.2020) інформацію щодо зведених за добу підсумкових облікових даних, зазначених в підпункті 5 пункту 5 цього Порядку, тобто Довідку 2 повинна передавати відповідальна особа розпорядника акцизного складу.

Слід зазначити, що відповідно до п. 52.2 ст. 52 ПКУ податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.