X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 28.10.2019 р. № 1032/ІПК/03-20-05-04-06

Головне управління ДПС у Волинській області, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VІ розглянуло запит на отримання письмової податкової консультації ФОП .......від ............  щодо:

  належного порядку та способу проведення заокруглення загальних (у чеку) сум розрахунків готівкою за товари, з урахуванням відсутності технічної можливості введення додаткових рядків у фіскальному чеку (зокрема рядків із назвами «Загальна вартість придбаних товарів за чеком до заокруглення» та «заокруглена знижка/заокруглена надбавка»);

  допустимості здійснення заокруглення із застосуванням функцій «знижки/надбавки», які на момент запиту передбачені обладнанням, що використовує ФОП ......   у власній господарській діяльності (ЕККА );

можливості відтермінування виконання нормативних вимог стосовно зазначення в чеках сум до заокруглення та після заокруглення до моменту розробки і установки на реєстратори розрахункових операцій відповідного програмного забезпечення, з підтримкою необхідних функцій/процедур із заокруглення в автоматичному режимі.

Відповідно до запиту Фізична особа-підприємець є  платником єдиного податку третьої групи, здійснює роздрібну торгівлю іншими продуктами харчування в спеціалізованих магазинах (Код КВЕД 47.29).

 Відповідно до вимог постанови Правління Національного Банку України №82 від 20.06.2019 «Про вилучення з готівкового обігу монет дрібних номіналів» (далі  Постанова №82) з 01 жовтня 2019 року монети номіналами 1, 2 та 5 копійок перестають бути засобом платежу під час здійснення розрахунків готівкою.

Згідно п.6 Постанови № 82  юридичним особам незалежно від організаційно-правової форми та форми власності (крім банків), відокремленим підрозділам юридичних осіб, фізичним особам, які здійснюють підприємницьку діяльність:

1) припинити з 01 жовтня 2019 року приймати монети номіналами 1, 2 та 5 копійок за всіма видами готівкових операцій;
 

2) здати до 18 жовтня 2019 року залишки монет номіналами 1, 2 та 5 копійок до кас банків України для зарахування на рахунки;
 

3) проводити заокруглення загальних (у чеку) сум розрахунків готівкою за товари (роботи, послуги) за правилами, визначеними постановою Правління Національного банку України від 15 березня 2018 року № 25 "Про оптимізацію обігу монет дрібних номіналів" (далі Постанова № 25).

Нормою пункту 4 Постанови № 25 зазначено, що юридичним особам незалежно від організаційно-правової форми та форми власності і фізичним особам, які здійснюють підприємницьку діяльність, з 01 липня 2018 року, у випадку відсутності монет дрібних номіналів, проводити заокруглення загальних у чеку сум розрахунків готівкою за товари (роботи, послуги) та загальних сум розрахунків в акті про видачу коштів чи іншому документі, що оформляється під час повернення коштів у разі повернення товару, за такими правилами:

1)  сума, що закінчується від 1 до 4 копійок, заокруглюється в бік зменшення до найближчої суми, яка закінчується на 0 копійок;
 

2)  сума, що закінчується від 5 до 9 копійок, заокруглюється в бік збільшення до найближчої суми яка закінчується на 0 копійок.

Під заокругленням (округленням) слід розуміти математичну операцію, яка полягає в заміні числа в бік збільшення або зменшення з відповідною точністю.

Відповідно до пункту 5 розділу І Положення про форму і зміст розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13, розрахункові документи, що друкуються РРО, можуть містити додаткові дані про проміжний підрахунок загальної суми за чеком, суму здачі та інші дані, зокрема інформацію, яка визначена технічними вимогами до спеціалізованих реєстраторів розрахункових операцій.

Таким чином, суб’єкти господарювання можуть додатково друкувати у реквізитах розрахункових документів загальну вартість придбаних товарів (отриманих послуг) у межах фіскального чека наступним чином:

 після рядка 7 фіскального чека перед рядком 8 фіскального чека додати нові рядки "Загальна вартість придбаних товарів (отриманих послуг) за чеком до заокруглення" та "заокруглена знижка / заокруглена надбавка";

 в рядку 8 фіскального чека "СУМА" зазначати "Загальна вартість придбаних товарів (наданих послуг) за чеком після заокруглення". Саме вказана сума вважається сумою розрахунку за відповідним розрахунковим документом.

До підсумку розрахункових операцій 2-звіту та Х-звіту відповідно до пунктів 15 та 17 Вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.2002 № 199 (зі змінами), має потрапляти загальний підсумок розрахункових операцій за реалізовані товари (надані послуги), тобто сума з розрахункових документів після заокруглення.

Приклади.

Заокруглення до збільшення:

Загальна вартість товарів, які указані в чеку, становить 35 грн 49 коп., тоді у рядку "надбавка" вказується 1 коп., а у рядку "СУМА" зазначається "Загальна вартість придбаних товарів (наданих послуг) за чеком після заокруглення"    35 грн 50 коп.

Заокруглення до зменшення:

Якщо загальна вартість товарів, які указані в чеку, становить 35 грн 44 коп., тоді у рядку "знижка" вказується - 4 коп., а у рядку "СУМА" зазначається "Загальна    вартість    придбаних    товарів    (наданих    послуг) за чеком  після заокруглення" - 35 грн 40 коп.

До підсумку розрахункових операцій "Z-звіту" та "Х-звіту" потрапляє "Загальна    вартість    придбаних    товарів    (наданих    послуг)  за  чеком  після заокруглення", у наведених прикладах відповідно 35 грн 50 коп. та 35 грн 40 коп.

Щодо технічних питань відображення заокруглень у РРО при продажу товарів, у т. ч. підакцизних, необхідно звертатись до виробників РРО та/або до центрів сервісного обслуговування РРО.

Строків налаштування РРО функції заокруглення Постанова № 25 не встановлює.

Згідно з пунктом 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.