X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДФС У КIРОВОГРАДСЬКIЙ ОБЛАСТI

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 18.10.2019 р. № 844/ІПК/11-28-32-02-08

Головне управління ДФС у Кіровоградській області, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), розглянувши запит про надання індивідуальної податкової консультації, повідомляє.

У зверненні Товариство повідомило, що здійснює перевезення вантажів (продукція сільськогосподарського виробництва, каміння, асфальт тощо). Для належного надання послуг з перевезення Товариство укладає договори перевезення вантажів з іншими суб’єктами господарювання.

У зв’язку із залученням третіх осіб Товариство здійснює закупівлю дизельного пального для заправки автотранспорту залучених Товариством виконавців. Частина автотранспорту, яким перевозиться вантаж, не перебуває у Товариства в оренді.

А перебуває на правомірних підставах у власності або в користуванні у залучених Товариством виконавців.

Товариство укладає договори закупівлі пального у постачальників, відповідно до яких постачальник привозить пальне та зливає його у орендовані Товариством резервуари.

Зазначені резервуари разом із колонкою для заправки Товариство орендує у третіх осіб.

З метою заправки автомобілів виконавця Товариство здійснило реалізацію пального за договором поставки. Акцизна накладна була виписана із кодом операції «З», форма розрахунків -безготівкова.

Реалізація пального залученому виконавцю відбулася лише один раз.

В усіх інших випадках договорів поставки пального із залученими субвиконавцями не укладалося, розрахунків за пальне, яким товариство заправляє залучених субпідрядників, не відбувалося, адже пальне передавалося Товариством субпідряднику «в роботу».

Таким чином, ані безготівкових розрахунків за пальне, тим більше розрахунків готівкою між Товариством та залученими перевізниками, не було.

При цьому акцизні накладні Товариством оформлялися із кодом 1, тобто на власне споживання.

З урахуванням викладено, Товариство цікавить наступні питання:

1) У зв’язку із здійсненням одиничної реалізації (продажу) дизельного пального залученому виконавцю, що відбулося у серпні 2019р., чи повинно Товариство отримувати ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним?
 

2) Якщо ліцензію на розрібну торгівлю пальним отримувати потрібно, то яку інформацію надавати про РРО (книги обліку розрахункових операцій), що повинні знаходитись у місцях торгівлі, якщо розрахунків готівкою у Товариства немає?
 

3) Чи потрібно Товариству отримувати дозвіл на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, якщо Товариство закуповує виключно дизельне пальне для заправки ним залученого автотранспорту (заправка здійснюється через паливорозподільну колонку)?
 

4) Чи достатньо разом із заявою на отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним надати копію договору оренди складу, резервуарів та паливо-розподільної колонки?

Відповідно до підпункту 14.1.212 пункту 14.1 статті 14 Кодексу, реалізація пального або спирту етилового для цілей розділу VI Кодексу - будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального або спирту етилового з переходом права власності на таке пальне або спирт етиловий чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу / акцизного складу пересувного:

до акцизного складу;

до акцизного складу пересувного;

для власного споживання чи промислової переробки;

будь-яким іншим особам.

Не вважаються реалізацією пального операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України:

у споживчій тарі ємністю до 5 літрів (включно), крім операцій з реалізації такого пального його виробниками;

при використанні пального, з якого сплачено акцизний податок, виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки суб'єктами господарювання, які не є розпорядниками акцизного складу.

Відносини на умовах договору підряду на виконання робіт (надання послуг) та договору про надання послуг регулюються нормами Цивільного кодексу України (далі - ЦКУ).

Так, відповідно до стаття 837 ЦКУ за договором підряду ЦКУ одна сторона (підрядник) зобов’язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов’язується прийняти та оплатити виконану роботу.

При цьому статтею 839 ЦКУ передбачено, що підрядник зобов’язаний виконати роботу, визначену Договором підряду, із свого матеріалу і своїми засобами, якщо інше не встановлено договором.

Згідно зі статті 840 ЦКУ, якщо робота виконується частково або в повному обсязі з матеріалу замовника, підрядник відповідає за неправильне використання цього матеріалу.

Підрядник зобов’язаний надати замовникові звіт про використання матеріалу та повернути його залишок.

Якщо робота виконується з матеріалу замовника, у договорі підряду мають бути встановлені норми витрат матеріалу, строки повернення його залишку та основних відходів, а також відповідальність підрядника за невиконання або неналежне виконанім своїх обов’язків.

Підрядник відповідає за невиконання або неналежне виконання роботи, спричинене недоліками матеріалу, наданого замовником, якщо не доведе, що ці недоліки не могли бути ним виявлені при належному прийманні матеріалу.

Відповідно до статті 901 ЦКУ за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов’язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається у процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов’язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.

При цьому, статтею 902 ЦКУ передбачено, що виконавець повинен надати послугу особисто або у випадках, встановлених договором, виконавець має право покласти виконання договору про надання послуг на іншу особу, залишаючись відповідальним у повному обсязі перед замовником за порушення договору.

Таким чином, при заправці пальним транспортних засобів третіх осіб (виконавців), залученої Товариством (замовником) на умовах договору підряду або договору про надання послуг, здійснюється передача (відпуск) пального від замовника до підрядника (виконавця), що є операцією з реалізації пального у розумінні підпункту 14.1.212 пункту 14.1 статті 14 Кодексу.

Оскільки передача (відпуск) пального від замовника до підрядника (виконавця), є операцією з реалізації пального, то відповідно до статті 15 Закону України від 19 грудня 1995 року N 481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" (далі - Закон N 481) дана операція передбачає отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним.

Згідно статті 15 Закону №481, у заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями або пальним додатково зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в органах державної податкової служби.

Для отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:

документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об’єкт, зокрема, роздрібної торгівлі пальним, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об’єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;

акт вводу в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об’єктів у місці, зокрема, роздрібної торгівлі пальним, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;

дозвіл на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального.

Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.

У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об’єкта.

Вимагати представлення інших документів, крім зазначених у Законі № 481, забороняється.

Заява про видачу ліцензії та визначені Законом № 481 документи подаються уповноваженою особою заявника або надсилаються рекомендованим листом.

У разі подання заяви про видачу ліцензії та доданих до неї документів особисто вони приймаються за описом, копія якого видається заявнику з відміткою про дату прийняття заяви та документів і підписом особи, яка їх прийняла.

Тимчасово, до 1 січня 2022 року, суб’єкти господарювання можуть отримувати ліцензію на право виробництва пального, право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального на відповідне місце здійснення такої діяльності без подання акта вводу в експлуатацію об’єкта або акта готовності об’єкта до експлуатації, або сертифіката про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інших документів, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо об’єктів, необхідних для здійснення відповідної діяльності, за умови подання копій документів, що підтверджують право власності на такі об’єкти нерухомого майна, виданих у встановленому законодавством порядку до 1 січня 2014 року.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків.