Державна податкова служба України відповідно до п. 52.5 ст. 52 Податкового кодексу України розглянула запит стосовно отримання податкової консультації щодо ліцензування діяльності із реалізації та зберігання пального та в межах компетенції повідомляє.
У зверненні Товариство поінформувало, що з метою організації власної господарської діяльності, Товариство використовує, як власну, так і орендовану техніку, у тому числі сільськогосподарського призначення, а також стаціонарну та пересувні паливозаправники, ємності для зберігання пального, що використовуються виключно з метою забезпечення пальним техніки для власних виробничих потреб (виключно для потреб власного споживання), без здійснення операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.
З урахуванням викладеного, Товариство цікавлять наступні питання:
1. Чи виникатиме у Товариства у відповідності до ст. 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» обов’язок придбавати ліцензію на право оптової торгівлі та зберігання пального, на право роздрібної торгівлі та зберігання пального, на право зберігання пального, що використовуватиметься виключно для потреб власного споживання з метою виробництва власної продукції сільськогосподарського призначення та без здійснення операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам?
2. Чи вважатиметься використання Товариством пального виключно для потреб власного споживання у разі:
2.1. заправки пальним власної та/або орендованої техніки, у тому числі сільськогосподарського призначення, для виробництва власної продукції на земельних ділянках, у тому числі орендованих Товариством;
2.2.заправки пальним власної та/або орендованої техніки, у тому числі сільськогосподарського призначення, для надання іншим особам послуг з виробництва продукції на земельних ділянках таких осіб (у тому числі орендованих ними), на підставі договорів підряду із виконанням робіт з матеріалу підрядника та його засобами (ст. 839 Цивільного кодексу України)?
Враховуючи викладене вище, слід зазначити таке.
Відповідно до ст. 1 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» (надалі — Закон № 481/95-ВР), зберігання пального — діяльність із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик;
оптова торгівля пальним — діяльність із придбання та подальшої реалізації пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик суб’єктам господарювання роздрібної та/або оптової торгівлі та/або іншим особам;
роздрібна торгівля пальним — діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції/газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки;
місце оптової торгівлі пальним — місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для здійснення оптової торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування;
місце роздрібної торгівлі пальним — місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для роздрібної торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування;
місце зберігання пального — місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання,та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування.
Відповідно до ст. 15 Закону № 481/95-ВР ліцензія на право зберігання пального не отримується на місця зберігання пального, що використовуються:
— підприємствами, установами та організаціями, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджету;
— підприємствами, установами та організаціями системи державного резерву;
— суб’єктами господарювання для зберігання пального, яке споживається для власних виробничо-технологічних потреб виключно на нафто- та газовидобувних майданчиках, бурових платформах і яке не реалізується через місця роздрібної торгівлі.
Крім цього, суб'єкт господарювання має право зберігати пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального або місцях оптової торгівлі пальним чи місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримані відповідні ліцензії.
Інших виключень щодо отримання суб’єктами господарювання ліцензій на право зберігання пального норми Закону № 481 не містять.
Суб'єкти господарювання отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним — одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб'єкта господарювання.
Суб'єкти господарювання отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.
Також повідомляємо, що відповідно до пп. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Податкового Кодексу України (далі — Кодекс) реалізація підакцизних товарів (продукції) — будь-які операції на митній території України, що передбачають відвантаження підакцизних товарів (продукції) згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно-правовими
договорами з передачею прав власності або без такої, за плату (компенсацію) або без такої, незалежно від строків її надання, а також безоплатного відвантаження товарів, у тому числі з давальницької сировини, реалізація суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.
Реалізація пального або спирту етилового для цілей розділу VI цього Кодексу — будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального або спирту етилового з переходом права власності на таке пальне або спирт етиловий чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу/акцизного складу пересувного:
— до акцизного складу;
— для власного споживання чи промислової переробки;
— будь-яким іншим особам.
Для надання більш повної та обґрунтованої відповіді Товариство має право повторно звернутися до контролюючого органу та надати до розгляду більш детальну інформацію по суті здійснюваних операцій, при цьому необхідно зазначити коди УКТ ЗЕД продукції, яку використовує Товариство.
Частиною третьою ст. 5 Господарського кодексу України визначено, що суб’єкти господарювання та інші учасники відносин у сфері господарювання здійснюють свою діяльність у межах встановленого правового господарського порядку, додержуючись вимог законодавства.
Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |